Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, september 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

47 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har en tispe med veldig langt løp som har stådagene mellom dag 17 og 21 (varierer litt fra løp til løp). Nå har jeg jo både hanner og tisper hjemme, og her er de ikke sammen før det har gått minst 1 uke etter at hannene har mistet interessen, og det er minst 2-3 uker etter jeg fant siste bloddråpe. Liten lyst på tjuvparingskull :P 

 

Vi venter til uken etter! Vi vil ikke ha noe valper for å si det sånndet hadde faktisk vært helt KRISE å få noe avkom etter henne for å si det mildt :lol:

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skryt : Jeg har en nordisk Lure coursing champion  Tredjeplass bak to av de beste tispene i europa ,cert , svensk championat og dermed også nordisk Lure coursing champion. Juhu , det var gøy og ikke m

Helt på tampen av sesongen ble det en aldri så liten Sverige-tur, og jammen klinka frøkna til på blodsporprøve i dag og dro i land en 1.premie og ble dermed Svensk Viltsporchampion  Hun kan hvis hun v

Teoriprøve bestått!  

Posted Images

23 minutter siden, trill skrev:

??? Kjenner meg så veldig igjen! Eller å vente veldig på levering av bestilling fra nett, helt grusomt.

 

Er du også sånn som meg som sjekker postkassen 10 ganger til dagen etter du har bestilt noe :fear:?

 

 

edit; unnskyld for dobbelpost:fear:

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk gjøre det de mener er best på sine egne hunder, i stedet for å prakke det på andre?

Var i en park og møtte noen kjentfolk med hundene våre. Så kommer det en løs hund bort til våre, med en eier hakk i hel som virker litt stressa. Han tar tak i hunden sin og beklager, den er visst litt aggressiv. Når han får båndet på hunden sin viser hunden tydelige signal for ubehag, og flekker tenner, snerrer og har ørene bakover. Min valp tasser bort til hunden, før jeg får tak i den og jeg prøver febrilsk å kalle henne inn før det går galt. Dette får jeg til, men da presterer en av de andre å si at jeg må ikke finne på å ta den bort fra situasjonen. Det er bare vi mennesker som overdramatiserer slike ting. Det er faktisk slik hundene lærer. Blir det litt bråk, så tåler de det. Jeg prøvde pent å si at jeg nok ikke var helt enig, og at jeg har hørt om flere valper som kan bli aggressive hvis de blir angrepet. Dette var bare tull, mente vedkommende, og spurte om ikke jeg hadde vært redd som barn og at det gikk vel bra nå. Utrolig intetsigende argument spør du meg. Hvis han vil at hunden sin skal bli angrepet og bitt av en aggressiv hund - så versågod, men hvorfor er det så viktig for folk å prakke slike ting på andre? Jeg vil faktisk at valpen min skal forbli både hel og uten bekymringer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2018 at 10:13 AM, frk-franzen said:

Vi hadde store forhåpninger om å bruke henne i avl, men det utgår selvfølgelig :) I dag kom endelig resultatet og det var samlet diagnose E :blink: D på venstre og E på høyre (eller omvendt) 

Vi kommer til å klippe henne i en kortere frisyre og bruke tiden (og pengene) på rally istedenfor utstilling. 

Ånei ? Så utrolig dumt! Håper hun ikke merker noe til hoften og koser seg masse fremover med rally! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kaisen skrev:

Er du også sånn som meg som sjekker postkassen 10 ganger til dagen etter du har bestilt noe :fear:?

Definitivt! Og om det er en sporet sending så sjekker jeg sporingen på nett maaaaange ganger i løpet av dagen, selv om jeg vet jeg får sms så snart det er klart til å hentes :frantics:

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Potekroken skrev:

Jeg er ganske ny her, postet et innlegg for en stund siden ang. valg av rase. Etter mye tenking har jeg nå tenkt å overta en voksen hund. Hilste på hunden i dag, blir spennende å se hvordan det blir :)  

Velkommen :) Hvilken rase blir det? Lykke til, håper det blir full klaff :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Sunnivamb said:

 Dette får jeg til, men da presterer en av de andre å si at jeg må ikke finne på å ta den bort fra situasjonen. Det er bare vi mennesker som overdramatiserer slike ting. Det er faktisk slik hundene lærer. Blir det litt bråk, så tåler de det. Jeg prøvde pent å si at jeg nok ikke var helt enig, og at jeg har hørt om flere valper som kan bli aggressive hvis de blir angrepet. Dette var bare tull, mente vedkommende, og spurte om ikke jeg hadde vært redd som barn og at det gikk vel bra nå. Utrolig intetsigende argument spør du meg.

Herrefred! Ikke bare intetsigende, men feil er det også. Tør jeg påstå. Det er da vel nok av voksne som har historier om traumatiske hendelser i barndommen som har farget dem som voksne? Jeg hadde f.eks. en nær drukningsopplevelse som liten. Jeg husker ikke noe av det, men det sitter i like fullt, og jeg er fortsatt veldig utrygg i vann. Det er vel heller ikke sånn at barn bør lære å kommunisere sammen ved å omgås bøller og mobbere. Fortsett å passe på valpen med god samvittighet, du!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaks må man ha! Dro på dekken-jakt til Skoj, han må ha det når han ligger i bilen på treninger osv. Fant mange fine på hund som hobby med dertil priser, men på nabobutikken hadde de 50% på alle så da ble det et fint varmedekken til 300,- :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kaisen said:

Bare september og 6 grader ute. Jeg fryser selvom jeg har på ullundertøy...på tide å finne frem både fleecebukse og ullvang genseren.:brr:

Er det ikke herlig? :D

Jeg er syk, og legene vet ikke hvorfor. Men jeg har høyt undertrykk og ekstremt slapp. Vært slapp hele sommern, men nå orker jeg ikke noe annet enn å ligge på sofan. Det er rimelig frustrerende. Tatt masse prøver som vi venter svar på. Stakkars Ymse holder på å gå på veggen. Men han er grei.

Om noen i Geiloområdet har lyst å låne turhund får dere rope ut! 

  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første flyttelasset kjørt i dag, vi skal visst være ferdigflyttet på én uke...

Problem; bare jeg som kan bære og løfte, og min ryggtilstand og energi forøvrig er bånn bøtta. Bare jeg kan kjøre bil, min bil har enda ødelagt hengerfeste og det andre alternativet er mammas SUV - oppå det hele må jeg kjøre med henger med nevnte store bil, rettelse øvelseskjøre, for jeg har ikke BE og er slett ikke komfortabel med henger. Men først må vi leie henger. Og jauda, ikke kan vi flytte inn i huset vi skal bo før samme dag vi skal være ute her, så alt mellomlagres. 

Flytting er kjempemoro :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leieboeren spurte igår om han kunne røyke ut av vinduet, og han fikk nei da røyken sprer seg i hele huset. Han trodde tydeligvis at vi løy om det, for jeg våknet opp klokken tre av at hele huset stinket røyk. Så han dreit i at han fikk nei. Sleit med å sovne igjen pga lukta (og jeg var mangeårig røyker), og lukta sitter i enda. Bikkjene synes sikkert også det er ekkelt, og i tillegg er leiligheten møblert. 

Er det grunnlag nok til en advarsel? Sånn type "skjerp deg eller flytt".. Står i kontrakten at det ikke er røyk, og vi var klare på det når han flyttet inn at røyking skjer ute. Vet leieboere har mye sikkerhet, men tror det kanskje setter en større støkk i han med en advarsel pluss tilsnakk, samt at da har jeg "bevis" dersom det skulle gjenta seg.. Han har aldri bodd vekk fra foreldrene sine så skal ikke så mye til før han blir stressa, men jeg vil gjøre ting riktig tilfelle foreldrene blander seg inn :P

Hva skriver man i såfall i en slik advarsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Leieboeren spurte igår om han kunne røyke ut av vinduet, og han fikk nei da røyken sprer seg i hele huset. Han trodde tydeligvis at vi løy om det, for jeg våknet opp klokken tre av at hele huset stinket røyk. Så han dreit i at han fikk nei. Sleit med å sovne igjen pga lukta (og jeg var mangeårig røyker), og lukta sitter i enda. Bikkjene synes sikkert også det er ekkelt, og i tillegg er leiligheten møblert. 

Er det grunnlag nok til en advarsel? Sånn type "skjerp deg eller flytt".. Står i kontrakten at det ikke er røyk, og vi var klare på det når han flyttet inn at røyking skjer ute. Vet leieboere har mye sikkerhet, men tror det kanskje setter en større støkk i han med en advarsel pluss tilsnakk, samt at da har jeg "bevis" dersom det skulle gjenta seg.. Han har aldri bodd vekk fra foreldrene sine så skal ikke så mye til før han blir stressa, men jeg vil gjøre ting riktig tilfelle foreldrene blander seg inn :P

Hva skriver man i såfall i en slik advarsel? 

Jeg tenker det, ja. Kontraktsbrudd generelt er vel nok til advarsler. Ville googlet og sett hva som dukker opp. Har inntrykket av at det meste av maler når det gjelder leieforhold er publisert og gratis.

Eventuelt kan du jo komme med en muntlig avtale først. Si til han at dere kjente røyklukta selv om dere sa nei, og forklar at det er kontraktsbrudd og at hvis det skjer igjen får han en skriftlig advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sunnivamb skrev:

Jeg tenker det, ja. Kontraktsbrudd generelt er vel nok til advarsler. Ville googlet og sett hva som dukker opp. Har inntrykket av at det meste av maler når det gjelder leieforhold er publisert og gratis.

Eventuelt kan du jo komme med en muntlig avtale først. Si til han at dere kjente røyklukta selv om dere sa nei, og forklar at det er kontraktsbrudd og at hvis det skjer igjen får han en skriftlig advarsel.

Samboeren har allerede gitt beskjed om at vi vet og at det ikke er greit, men dersom jeg har "lov", vil jeg skrive advarsel. Så han forstår at et nei er et nei, ferdig snakka. Han fikk jo muntlig beskjed først, han spurte og fikk nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maysofie skrev:

Første flyttelasset kjørt i dag, vi skal visst være ferdigflyttet på én uke...

Problem; bare jeg som kan bære og løfte, og min ryggtilstand og energi forøvrig er bånn bøtta. Bare jeg kan kjøre bil, min bil har enda ødelagt hengerfeste og det andre alternativet er mammas SUV - oppå det hele må jeg kjøre med henger med nevnte store bil, rettelse øvelseskjøre, for jeg har ikke BE og er slett ikke komfortabel med henger. Men først må vi leie henger. Og jauda, ikke kan vi flytte inn i huset vi skal bo før samme dag vi skal være ute her, så alt mellomlagres. 

Flytting er kjempemoro :vegg:

Vi var jo efektive i går  :) Skulle så gjerne ha hjelpi dere mer. Men jobber hele uka  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Samboeren har allerede gitt beskjed om at vi vet og at det ikke er greit, men dersom jeg har "lov", vil jeg skrive advarsel. Så han forstår at et nei er et nei, ferdig snakka. Han fikk jo muntlig beskjed først, han spurte og fikk nei. 

Ja, forstår! Da ville jeg kjørt på. Og da har hvertfall du ditt på det rene. Husk å behold en kopi av den skriftlige advarselen, i tilfelle det blir noen tvist på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kaja skrev:

Er det ikke herlig? :D

Jeg er syk, og legene vet ikke hvorfor. Men jeg har høyt undertrykk og ekstremt slapp. Vært slapp hele sommern, men nå orker jeg ikke noe annet enn å ligge på sofan. Det er rimelig frustrerende. Tatt masse prøver som vi venter svar på. Stakkars Ymse holder på å gå på veggen. Men han er grei.

Om noen i Geiloområdet har lyst å låne turhund får dere rope ut! 

Herlig at det går mot kaldere tider ja, men jeg syns overhodet ikke det er deilig å fryse:brr:? nå er alt av vintertøy funnet frem!

god bedring og håper dere finner ut av det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjørte jeg fra Bodø til Tromsø. I hui og hast for å rekke en ferge slik at jeg, på sommerdekk, kunne komme meg hjem før vær og føre gjorde det umulig. Kanskje for godt denne sesongen. 

Sånn et par timer før ferga kom det biler i mot og blinket med lysene. Jeg sakket ned farten, og langs E6, mellom to tunneler, stengt inne på veien av loddrett bergvegg på ene siden og autovern på andre siden hadde en elghund forvillet seg. Hunden var tydelig stressa og så nesten desperat ut. Panisk.

Jeg skulle ønske at jeg kunne fortelle at jeg endte opp som helt i denne historien. Men det gjorde jeg ikke. Jeg kjørte videre. Der og da føltes det som om jeg ikke hadde noe valg. Og der og da tenkte jeg at det måtte da være andre på veien hvor ikke så mye sto på spill som for min del. Herregud som jeg angrer. Ser for meg blikket til den fine hunden fremdeles. Har saumfart trafikkmeldinger og lokalaviser etter nyheter om hunden, men finner ikke noe. Jeg håper så inderlig at det gikk bra til slutt. Neste gang får hjemreise være hjemreise uansett konsekvenser.

Så akkurat nå lurer jeg på om jeg får sove i natt. Om jeg ikke får det, såmer det vel fortjent. Lesson learned.

  • Sad 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.9.2018 at 12:14 AM, Kaja said:

Er det ikke herlig? :D

Jeg er syk, og legene vet ikke hvorfor. Men jeg har høyt undertrykk og ekstremt slapp. Vært slapp hele sommern, men nå orker jeg ikke noe annet enn å ligge på sofan. Det er rimelig frustrerende. Tatt masse prøver som vi venter svar på. Stakkars Ymse holder på å gå på veggen. Men han er grei.

Om noen i Geiloområdet har lyst å låne turhund får dere rope ut! 

 

Æsj så kjedelig da! 
Jeg regner med at de allerede har sjekket både hjerte og lunger og nyrer, som er typiske systemer som påvirker blodtrykk? 

Håper Ymse møter noen snille folk som vil ha ham med på tur :)

 

@maysofie flytting er jo kjempeartig :P (så glad for at jeg ikke skal flytte i overskuelig fremtid). 
Lykke til videre med flyttingen. Håper kanskje noen i nærområdet kan hjelpe deg litt? 

 

@Ozzy jeg kan ikke detaljer om utleie og slikt, men yuk til røyklukt. JEG hadde vært veldig, veldig sur og ubehagelig husvert i et sånt tilfellet. Kanskje bra jeg ikke leier ut noe. Hehe

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, tillien said:

 

ja jeg så det på nett at noen hadde sagt ifra om en medtatt elg som var i et område og de søkte etter eier ( :P )  skrivefeil tydeligvis.  Men stakkars da! Rart de ikke hadde peilebånd på den? Håper virkelig den ble funnet i god behold. Skjønner også din følelse, for hadde følt det sånn selv. Er man i farta er det ikke alltid man har tid eller rekker å tenke før etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...