Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag i hunderom ute


jma
 Share

Recommended Posts

Skal bygge ny hundegård med luke inn til et lite, isolert rom i garasjen (ca 1,5x1,5). Har jo en korthåra rase uten underull, så har tenkt å få ordna det litt lunt inne i rommet så dem kan være en del ute når det er litt kaldere vær også. Så har dere noen tips til underlag som varmer? Og jeg vet at det går an å få kjøpt sånn «ovn» som er til å ha i hundehus men mins at de er ganske dyre? ? 

 

Beklager dobbelt innlegg, nettet klikka :P

Endret av jma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart på skinn som hunden kan ligge på. Det er jo det man bruker på is-hotellet i Finland, og på de bildene man ser av folk som bor i igloo, så det burde jo funke.. Som varmekilde tenker jeg på en sånn griselampe - det er det jo mange hundefolk som bruker til valpekull, og jeg tror ikke de er så dyre eller koster stort i strømutgift å ha på heller.

Det finnes også varmekabler som man kan legge på mindre områder - har hørt om det i forbindelse med campingvogner, fortelt, etc. (Muligens ikke så små som 1 x 1,5 meter - men vem vet..

Men tenk også på å lage en inngang i dette rommet som går i 90 graders vinkel - slik at det ikke kan blåse rett inn. 

:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer veldig an på hvor råflott du vil ha det, men en billig løsning som kan gi god komfort for hunden er å ha en isopor-plate på gulvet med en tynn treplate eller gummimatte oppå (for at hunden ikke klorer opp isoporen) og evt en liten haug med halm å ligge på, så pelsen tørker raskt hvis den har blitt våt. 

Som varmekilde går det an å ha varmerør montert litt oppå veggen. Det er mye mer brannsikkert og enn varmelampe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...