Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag i hundehus


jma
 Share

Recommended Posts

Skal bygge ny hundegård med luke inn til et lite, isolert rom i garasjen (ca 1,5x1,5). Har jo en korthåra rase uten underull, så har tenkt å få ordna det litt lunt inne i rommet så dem kan være en del ute når det er litt kaldere vær også. Så har dere noen tips til underlag som varmer? Og jeg vet at det går an å få kjøpt sånn «ovn» som er til å ha i hundehus men mins at de er ganske dyre? ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meg skrev:

har polarhunder. bruker halm. 

ulltepper kan kanskje funke?det må være noe som varmer selv om det blir litt fuktig. 

 

ED: leste litt feil. Et så stort hus kan du jo ha varmekilde i. 

 

Jeg tenkte først halm men da satte samboeren seg på bakbeina :P Så da tenkte jeg ullteppe. Skal ha tak over hele hundegården så blir ganske tørt der også. :) Hva slags varmekilde er eventuelt best da? 

Takk for svar! 

1 time siden, Dufus skrev:

Har brukt isopor som isolasjon i hundehuset vårt, og har halm som liggeunderlag. Er imidlertid usikker på om du kan bruke isopor når det er et rom i tilknytning til garasjen, med tanke på brannsikkerhet..?

Tror rommet er isolert, men takk for tips :)

Endret av jma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jma skrev:

Jeg tenkte først halm men da satte samboeren seg på bakbeina :P Så da tenkte jeg ullteppe. Skal ha tak over hele hundegården så blir ganske tørt der også. :) Takk for svar! 

Tror rommet er isolert, men takk for tips :)

Ah, så for meg betonggulv rett mot bakken, derfor jeg tenkte isopor eller noe som isolerer mot bakken. Hundene jeg vokste opp med hadde senger i husene sine som besto av en snekret ramme med isopor i bunn og ullpledd eller halm oppå. Hvis gulvet allerede er isolert funker det sikkert med bare ullteppe eller lignende. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dufus skrev:

Ah, så for meg betonggulv rett mot bakken, derfor jeg tenkte isopor eller noe som isolerer mot bakken. Hundene jeg vokste opp med hadde senger i husene sine som besto av en snekret ramme med isopor i bunn og ullpledd eller halm oppå. Hvis gulvet allerede er isolert funker det sikkert med bare ullteppe eller lignende. 

 Nei, det ser ut som om det er laga for hund faktisk, det er tregulv. Må dobbeltsjekke om det er isolert gulv og, men tror det. Da blir der nok ullteppe. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, jma said:

 Nei, det ser ut som om det er laga for hund faktisk, det er tregulv. Må dobbeltsjekke om det er isolert gulv og, men tror det. Da blir der nok ullteppe. ?

Noen jeg kjenner har snekra tre-senger til hundene, som da står noen cm over bakken. Det, og så ulltepper oppi så blir det nok bra. av varmekilder har KK-import noe. varmelampe ala det man bruker til smådyr og gris er jo nevnt- der skal du være nøye med renhold og fjerne støv regelmessig

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt halm i flere år, men i år gikk vi over på treull pga tørken rundt i landet. Veldig fornøyd med det foreløpig. Ikke prøvd det lengre enn en mndes tid. 

Har hatt tepper og saueskinn i huset til shibaen, og det fungerer kun om man er flink til å sjekke innunder ofte og ta ut underlagene for tørk. De blir mye våtere enn halm og treull, og må taes ofte ut å tørkes. 

Endret av Heidihj
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...