Gå til innhold
Hundesonen.no

Pedigree dogs exposed -10 år etter

Recommended Posts

Den dama som har laget den og bloggen er fantastisk. Hun gjør en så viktig jobb.

• Like 3
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si det var videre oppmuntrende lesing... :hmm:

• Legislation: October 1st sees the introduction in the UK has of legislation that makes it a criminal offence to breed from a dog "if it can reasonably be expected, on the basis of its genotype, phenotype or state of health that breeding from it could have a detrimental effect on its health or welfare or the health or welfare of its offspring."  The proof of this will be in the pudding but my hope is that a few high profile cases will act as warning shots over breeders' bows. There are similar laws now being enacted in Europe/Scandinavia, too.

Denne loven vil sikkert fungere like "godt" som den vi har her i Norge, dessverre. Slike lover fungerer ikke når myndigheten som liksom skal håndheve denne nekter å kalle en spade for en spade.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK? 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Meg said:

jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK?

Jepp! Hun påpeker det selv også:

" Progress has been made in raising awareness of the health deficits associated with particular breeds, but the popularity of some of our most deformed and disabled breeds - Bulldogs, Pugs, French Bulldogs - has soared. The Frenchie is now the UK's most popular KC-registered dog - knocking the far more sensible (and more sound) Labrador off the top-spot it has held for decades."

• Sad 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive