Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurring på valp


Ia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han er sånn uansett når den taes av, ja. Men nå har vi funnet ut av en løsning her, tror jeg. Vi har byttet tilbake til den første selen vår, som han tråkker inn i, og som kan stilles ut til å pa

Driftige hunder har gjerne veldig vondt før de viser symptomer på det, særlig under arbeid, så jeg synes ikke dette er noe godt argument. Det blir litt som at en BC ikke har noen helseplager så lenge

Hvordan vet vi at det ikke er et problem? Hvor mange av de "hardest brukte" sledehundene (som kjøres hardt og langt fra 1 års alder) blir gamle som trekkhunder? Er det mange som røntger rygg og nakke

Posted Images

39 minutter siden, Ia skrev:

Som sagt er videoen du la ut veldig lik hvordan vi trener på alt mulig, egentlig. 

Det stopper når jeg må røre på selen (han kan jo ikke kle på seg selv), og da er det full varulv! Hodet inn i hullet går fint, liksom. Og det er der vi har stått de siste par ukene. Kan prøve å filme litt i morgen!

Jeg vil selvsagt unngå tvang, derfor tråd, men jeg er ganske stuck.

Nå har vi begynt å trene på å touche fingeren, i håp om at det kan hjelpe meg å lokke han inn. Men han forstår klikkeren og belønningen, så jeg vet ikke heeelt om det vil hjelpe..

Jo, men der jeg er i filmen er jo etter at vi har hatt en del økter før det. Han kom jo ikke bort og stakk hodet inni med en gang :P Først måtte han bli fortrolig med at dekkenet lå på bakken et stykke fra meg, og jeg kasta godbitene mot han når jeg klikka. Deretter at det lå ved beina mine osv. før jeg kom dit at jeg kunne holde i det. Da belønna jeg for blikk, bevegelse og deretter snutetarget på dekkenet før jeg i det hele tatt kom dit at jeg kunne holde det som på filmen. Han var også løs, og valgte helt selv når han ville komme og jobbe. De første øktene tilbrakte han mye tid under spisebordet, for å si det sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, roxie88 skrev:

Ia fint hvis du kan filme litt så vi får se hvordan det ser ut, lettere å gi råd hvis man faktisk har sett med egne øyne hvordan han reagerer :)  

Ja, det skal jeg gjøre! Skal prøve å få hjelp av typen, så dere ser ordentlig :) Skal prøve å få filmet både treningen og hvordan han ser ut når han "klikker". Beste sonen :heart:

19 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jo, men der jeg er i filmen er jo etter at vi har hatt en del økter før det. Han kom jo ikke bort og stakk hodet inni med en gang :P Først måtte han bli fortrolig med at dekkenet lå på bakken et stykke fra meg, og jeg kasta godbitene mot han når jeg klikka. Deretter at det lå ved beina mine osv. før jeg kom dit at jeg kunne holde i det. Da belønna jeg for blikk, bevegelse og deretter snutetarget på dekkenet før jeg i det hele tatt kom dit at jeg kunne holde det som på filmen. Han var også løs, og valgte helt selv når han ville komme og jobbe. De første øktene tilbrakte han mye tid under spisebordet, for å si det sånn :P 

Joda, men greia er at han er 0% redd for plagget i seg selv. Så han styrter bort og stikker snuten inni for å få godbit :lol: Er det å komme videre derifra som er vanskelig.

Vi startet også som du sier, originalt med selen, men det er så null problem at det er nokså unødvendig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ia skrev:

Ja, det skal jeg gjøre! Skal prøve å få hjelp av typen, så dere ser ordentlig :) Skal prøve å få filmet både treningen og hvordan han ser ut når han "klikker". Beste sonen :heart:

Joda, men greia er at han er 0% redd for plagget i seg selv. Så han styrter bort og stikker snuten inni for å få godbit :lol: Er det å komme videre derifra som er vanskelig.

Vi startet også som du sier, originalt med selen, men det er så null problem at det er nokså unødvendig. :P

Jeg tror ikke helt jeg greier å få fatt i når problemet starter egentlig. Hvis han kommer og stikker hodet frivillig inn i dekkenet, hvor stopper det hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Jeg tror ikke helt jeg greier å få fatt i når problemet starter egentlig. Hvis han kommer og stikker hodet frivillig inn i dekkenet, hvor stopper det hen da?

Med en gang jeg rører meg. Han kan jo ikke kle på seg selv, på en måte :P Han stikker heller ikke hodet helt gjennom, bare inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ia skrev:

Med en gang jeg rører meg. Han kan jo ikke kle på seg selv, på en måte :P Han stikker heller ikke hodet helt gjennom, bare inn.

Ah, skjønner. Men da er det jo der du må bryte ned atferden. Når du har kommet dit at han stikker hodet helt inn, så må du begynne å bevege deg forsiktig, og klikke og belønne for hver bevegelse du gjør mot han. Slik at du lærer han at armer mot han = mat. Det tar nok litt tid å endre på noe som han synes er såpass ekkelt. Du må bare bryte det opp i små nok deler og jobbe med hver del til han er komfortabel. Kjører du en del økter på dette hver dag, og holder deg innafor slik at han ikke "klikker", så har jeg tro på at det vil fungere. Det er pirkete, men det er verdt å gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ia Jeg er bare litt hønemor på dine vegne så ikke byr deg om meg :lol:  
 

Er han glad i mat? Ta på dekken hver gang han skal få mat. Altså ikke lokke og lure, lag klar maten, bare grabb tak i minien, tre på han sele-/dekken/genser - whatever du skal ha på han og sett han ned rett foran matskåla.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...