Gå til innhold
Hundesonen.no

Uttørket pels?


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Bikkja vår (malamute) har bada ekstremt mye i sommer. 

Pga varmen er det den eneste treninga omtrent så har vært mulig samt han er en badenymfe. 

Nå har han røyta så vannvittig ned som aldri før. Til og med dekkhåra røyter han av. Det er igjen et lite lag med ull spm føles som det er litt tova. 

Jeg går ut ifra enten dette skyldes varmen eller badinga eller begge deler. Han har aødri røyta ned i den graden før. 3 år gammel nå. 

Jeg lurer på om det finnes noe god måte å hjelpe han på vei ifht om pelsen er tørr/uttørket?

Klok av skaden og det er allerede skjedd. Må vi bare vente eller er det noe vi kan gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke tror det er fôret, er det ikke veldig uvanlig at de røyter skikkelig ned innimellom. Dekkhåra røyter på mine innimellom også. Ikke nødvendigvis hvert år. Så om han er i fin form, og dere ikke har gjort noen store endringer med foringa hadde jeg vente å sett om pelsen kom tilbake på vanlig måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heidihj skrev:

Om du ikke tror det er fôret, er det ikke veldig uvanlig at de røyter skikkelig ned innimellom. Dekkhåra røyter på mine innimellom også. Ikke nødvendigvis hvert år. Så om han er i fin form, og dere ikke har gjort noen store endringer med foringa hadde jeg vente å sett om pelsen kom tilbake på vanlig måte ?

Ja nei det eneste forskjellen her er at han har badet mye. Men kan være han bare har en "full utskiftning" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kleinspitz røytet sånn en gang, så helt snodig ut :sleep: men da sa oppdretteren at det var på grunn av for mye bading i hvert fall. Jeg sluttet å bade henne og så kom det tilbake etter en stund :)

Ellers får jeg ofte tips om å gi egg for fin pels, men vet ikke hvor effektivt det er. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...