Gå til innhold
Hundesonen.no

ny valp i hus, valg av sele


millasl
 Share

Recommended Posts

Om 5 uker skal jeg hente min lille Bichon frise valp. Han er da 7 1/2 uke gammel. Jeg ønsker å bruke sele når vi skal begynne å gå turer, men når valpen ikke er husren enda og vi må ofte ut blir det fort unødvendige ulykker inne hvis jeg skal begynne å stri med å ta på en sele for å gå ut i hagen. Tenker derfor at halsbånd er beste løsningen når vi ikke skal lenger enn hagen, slik at jeg bare kan knipse på kobbelet på vei ut. Om det er noen innvendinger på dette så skrik gjerne ut. Bilturen hjem blir 8 timer + stopp, jeg har bur men om valpen ikke trives i det skal jeg også ha med sele slik at han kan ligge trygt inntil meg. (Jeg skal sitte bak med hunden hele veien, det er kjæresten som kjører). Trenger derfor en sele som passer allerede når hunden er knappe 8 uker. Jeg ser meg blind på størrelser på seler, er det noen her som har erfaring på hvilken størrelse en bichon frise valp trenger? Jeg har tenkt merket puppia, men tar gjerne imot tips på andre bra seler, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å kjøre innom en dyrebutikk på veien og prøve litt seler. Rett og slett fordi det er ganske vanskelig å si hvor stor den er når den er så liten. Alternativt kan du spørre oppdretter om å måle valpen rundt brystet og halsen dagen før du reiser og henter den.

Puppia er fine seler de, men de er lite regulerbare, spesielt i halsen. Så jeg ville gått for en helt enkel H-sele fra Rogz, Trixie eller lignende som er regulerbar i hals og bryst, så har du noe han kan vokse i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sprettballen skrev:

Så jeg ville gått for en helt enkel H-sele fra Rogz, Trixie eller lignende som er regulerbar i hals og bryst, så har du noe han kan vokse i :)

Helt enig. Valper vokser så sinnsykt fort at en regulerbar H-sele er gull verdt. Hvis du kjøper en størrelse som såvidt passer valpen på innerste stramming når du henter den, holder den en god stund.

Synes også H-seler sitter mye bedre på enn f. eks Puppia. Billig er de stort sett også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...