Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august 2018


Lothepus
 Share

Recommended Posts

26 minutes ago, mushi said:

Kjøp huawei p20. Beste kameraet på markedet. 

25 minutes ago, Perfect Image said:

P20pro :)

Jeg har den og kameraet er virkelig fantastisk. Trodde ikke det var SÅ bra! 

Så dere er fornøyde? Ser det er litt delte meninger, men sånn er det vel med alt! Og spesielt teknologiske duppedingser, folk har så ulike behov og ønsker. Hva synes dere om batteritiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå slasker jeg bare i sofaen, og venter på at det skal bli leggetid. Trøtt i dag!  Det er så stille her i huset nå, 2. august ble vi en hund mindre.   Decoy ble litt bedre på smertestille

Han her vakringen er 4 år i dag  Skjønner ikke hvor tiden ble av Verdens beste Banzai som beriker hverdagen vår så voldsomt mye! Og så har han jo gitt oss beste arveprinsen også    

Sitter med sånne teite tårer i øynene etter å ha oppdatert Marvin-tråden. Trodde genuint at jeg aldri kunne bli glad i en hund igjen da Tinka døde - også kommer han her og bare graver seg inn i hjerte

Posted Images

10 hours ago, Nimbus said:

Æsj, savner et litt bedre kamera på mobiltelefonen. Vurderer å krype til korset og kjøpe meg en alt, alt for dyr telefon (Samsung Galaxy S9+, som ihvertfall har krøpet et par tusen ned i pris siden den ble lansert). Verdt det? Jeg synes jo egentlig ikke det sjæl, men så klør det i fingrene allikevel. Litt lei av tredje "billigtelefonen", som har fungert helt ok, men som blir raskt treig og har et medium minus kamera. Det er dessverre altfor sjelden jeg gidder å ta med meg med kompaktkameraet ut. Innspill tas imot med takk!

Jeg var i samme situasjon og valgte heller å legge pengene på et skikkelig kamera. Det har jeg ikke angret på, men det kommer jo an på behov. Skal jeg noe spesielt synes jeg det er helt uproblematisk å ta med kameraet, til "hverdagsbilder" holder telefonen lenge (og her snakker vi en elendig gammel iPhone SE :P). Man vil jo aldri komme opp på virkelig god bildekvalitet med en telefon uansett, så hvis det er hovedgrunnen til å kjøpe ny telefon tenker jeg vel at et kamera er en bedre investering ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Så dere er fornøyde? Ser det er litt delte meninger, men sånn er det vel med alt! Og spesielt teknologiske duppedingser, folk har så ulike behov og ønsker. Hva synes dere om batteritiden? 

Jeg har Huawei p10. Veldig fornøyd med den egentlig. De har også den nye porten (USB C) så lading går veldig kjapt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Wilhelmina said:

Jeg var i samme situasjon og valgte heller å legge pengene på et skikkelig kamera. Det har jeg ikke angret på, men det kommer jo an på behov. Skal jeg noe spesielt synes jeg det er helt uproblematisk å ta med kameraet, til "hverdagsbilder" holder telefonen lenge (og her snakker vi en elendig gammel iPhone SE :P). Man vil jo aldri komme opp på virkelig god bildekvalitet med en telefon uansett, så hvis det er hovedgrunnen til å kjøpe ny telefon tenker jeg vel at et kamera er en bedre investering ;) 

Hah, ja. Jeg er egentlig helt enig! Og derfor kjøpte jeg et bra kompaktkamera for noen år siden, da toppmodellene fra Samsung plutselig hoppet noe innmari i pris. Syntes (og synes egentlig fortsatt) at det er helt galematias å betale like mye for en telefon som for en laptop. Jeg tok aldri med meg speilrefleksen, men tenkte at terskelen ble litt lavere med noe som tok mindre plass. Det stemte i og for seg, for nå tar jeg det ihvertfall med meg på fjellturer, ferier o.l., men det blir fortsatt sjelden med i hverdagen. Også er det kanskje egentlig like greit, si - hvorfor løpe rundt og knipse bilder av absolutt alt, hele tiden? Men, ja. Så sitter jeg her med kløe allikevel :P

 

Just now, Kaja said:

Jeg har samsung s8 og er veldig fornøyd med kamera (og tlf)

Ja, jeg har faktisk vurdert å kjøpe en s8 (eventuelt kjøpe/få veldig billig av en kompis) - fortsatt mye telefon for pengene! 

Æh, valg! :frantics:  Dette ender med én av to muligheter: 1) Spontankjøper altfor dyr telefon, helt plutselig. 2) Vegrer og vegrer meg, og klarer aldri å kjøpe noe før den gamle telefonen tar kvelden (og da blir det noe «billig»). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nimbus skrev:

 

Ja, jeg har faktisk vurdert å kjøpe en s8 (eventuelt kjøpe/få veldig billig av en kompis) - fortsatt mye telefon for pengene! 

Æh, valg! :frantics:  Dette ender med én av to muligheter: 1) Spontankjøper altfor dyr telefon, helt plutselig. 2) Vegrer og vegrer meg, og klarer aldri å kjøpe noe før den gamle telefonen tar kvelden (og da blir det noe «billig»). 

Jeg har s8, og er veldig fornøyd med kameraet! Jeg har lenge skulle kjøpt ett kompaktkamera for å ha med på turene våre, for jeg orker ikke å drasse med speilrefleksen på slike turer. Men tlf funker såpass bra, at jeg ikke blir å skaffe noe annet :) Bildene under er helt uredigerte, kun brukt manuelle innstillinger på kameraet for diverse lyssettinger.

Snapchat-1887997155.jpg

20170927_161607.png

Snapchat-2138426852.jpg

Snapchat-450757337.jpg

Snapchat-8621326813208064354-1.jpg

Endret av Anooni
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp. Bikkja har sin første dag i dagsenter hos atferdsspesialisten. Hun knurret på han og ville ikke være med han og syns det hele var skikkelig fælt. Men det var som forventet. Jeg er veldig spent på hva jeg får høre når jeg henter henne igjen? det står i kontrakten at de kan si opp kontrakten dersom hunden har uløselige fysiske eller mentale problemer. Jeg håper ikke det er så ille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det visst alternativ 1, da! ?

Mulig jeg har solgt sjelen min til Elkjøp men endte opp med å betale 6500 for telefon, flip cover, ladekabel og glassbeskytter. 

1 hour ago, Kaisen said:

Hjelp. Bikkja har sin første dag i dagsenter hos atferdsspesialisten. Hun knurret på han og ville ikke være med han og syns det hele var skikkelig fælt. Men det var som forventet. Jeg er veldig spent på hva jeg får høre når jeg henter henne igjen? det står i kontrakten at de kan si opp kontrakten dersom hunden har uløselige fysiske eller mentale problemer. Jeg håper ikke det er så ille? 

Krysser fingrene for at det går bra! Det er så utmattende å bekymre seg for sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nimbus skrev:

 

Krysser fingrene for at det går bra! Det er så utmattende å bekymre seg for sånt. 

Ikke fått noe telefon så da kan det ikke ha vært SÅ ille? ja det er slitsomt... jeg hadde henne jo med meg når jeg jobbet i kennel/hundebarnehage men det er jo meg hun søker trygghet hos og da var jo jeg der hele tiden...der var hun ikke noe grei de første dagene. Veldig kjeftete på de andre og generelt veldig usikker. Men når hun ble kjent med de andre hundene så koste hun seg så masse. Må bare komme over kneika liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

Ikke fått noe telefon så da kan det ikke ha vært SÅ ille? ja det er slitsomt... jeg hadde henne jo med meg når jeg jobbet i kennel/hundebarnehage men det er jo meg hun søker trygghet hos og da var jo jeg der hele tiden...der var hun ikke noe grei de første dagene. Veldig kjeftete på de andre og generelt veldig usikker. Men når hun ble kjent med de andre hundene så koste hun seg så masse. Må bare komme over kneika liksom..

Kan hende det hjelper å ikke ha deg der som støtte. 
Som i at det går raskere å tilpasse seg, kanskje. 
Håper det funker bra :) 

Jeg trenger sårt et nytt Baggenbelte! 
Mitt er fra 2011, og er nesten ikke gjenkjennelig lengre. Fått greit med juling. 
Strikken er skikkelig herva, og er bare tre mnd gammel. 
X2 skulle liksom funke til en eller flere hunder som trekker hardt :P 
Shiri har alene klart å ødelegge den strikken, gitt. 
17 kg husky ;) 

Vi gikk en ny vei i dag, på tur. 
Brukte et par timer, og gikk langs en oldtidsvei for det meste. 
De må ha vært glad i å tråkke på bergknauser i gamle dager :P 
Hundene slokna etter tur, og jeg har enda mer verk i bremsemusklene mine :D 
38674347_10160817549405392_6411916462419607552_n.thumb.jpg.fcbce40aa2933985d2b22d1c31dbcbbd.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Bare wow. Jeg har vært å henta bikkja og jeg kjente henne alldeles ikke igjen. Jeg har aldri sett henne sånn. Aldri noen gang. Hun fotfølgte han. Når vi stod å snakket så kom det en hund inn. Hun knurret og han sa «kutt ut» og dultet litt borti henne med foten. Og hun slutta?! Hun satt bare ved siden av han og vekslet på å se på han og hunden. Helt rolig. På utsiden kom det to svære hunder forbi og akkurat det samme. Jeg er helt i sjokk for det der var ikke min hund. Min hund er ikke så flink eller rolig:shocked:  Når vi ser hunder når jeg går tur med henne så går hun jo totalt amok..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Kan hende det hjelper å ikke ha deg der som støtte. 
Som i at det går raskere å tilpasse seg, kanskje. 
Håper det funker bra :) 

Jeg trenger sårt et nytt Baggenbelte! 
Mitt er fra 2011, og er nesten ikke gjenkjennelig lengre. Fått greit med juling. 
Strikken er skikkelig herva, og er bare tre mnd gammel. 
X2 skulle liksom funke til en eller flere hunder som trekker hardt :P 
Shiri har alene klart å ødelegge den strikken, gitt. 
17 kg husky ;) 

Vi gikk en ny vei i dag, på tur. 
Brukte et par timer, og gikk langs en oldtidsvei for det meste. 
De må ha vært glad i å tråkke på bergknauser i gamle dager :P 
Hundene slokna etter tur, og jeg har enda mer verk i bremsemusklene mine :D 
38674347_10160817549405392_6411916462419607552_n.thumb.jpg.fcbce40aa2933985d2b22d1c31dbcbbd.jpg

Så lekre de er i like seler! :D Fornøyd med den nye? Du har fortsatt den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to tilbake på jobb etter ferien og jeg føler det som jeg er påkjørt av et lokomotiv.  Det var da ikke så slitsomt å begynne å jobbe igjen etter ferie før ? Er det jeg som har blitt gammel eller bare glemmer jeg det fra år til år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Wow. Bare wow. Jeg har vært å henta bikkja og jeg kjente henne alldeles ikke igjen. Jeg har aldri sett henne sånn. Aldri noen gang. Hun fotfølgte han. Når vi stod å snakket så kom det en hund inn. Hun knurret og han sa «kutt ut» og dultet litt borti henne med foten. Og hun slutta?! Hun satt bare ved siden av han og vekslet på å se på han og hunden. Helt rolig. På utsiden kom det to svære hunder forbi og akkurat det samme. Jeg er helt i sjokk for det der var ikke min hund. Min hund er ikke så flink eller rolig:shocked:  Når vi ser hunder når jeg går tur med henne så går hun jo totalt amok..

Hvem er det hun er hos? Jeg trenger en sånn..  :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Wow. Bare wow. Jeg har vært å henta bikkja og jeg kjente henne alldeles ikke igjen. Jeg har aldri sett henne sånn. Aldri noen gang. Hun fotfølgte han. Når vi stod å snakket så kom det en hund inn. Hun knurret og han sa «kutt ut» og dultet litt borti henne med foten. Og hun slutta?! Hun satt bare ved siden av han og vekslet på å se på han og hunden. Helt rolig. På utsiden kom det to svære hunder forbi og akkurat det samme. Jeg er helt i sjokk for det der var ikke min hund. Min hund er ikke så flink eller rolig:shocked:  Når vi ser hunder når jeg går tur med henne så går hun jo totalt amok..

:o Jøss! 
Da er det vel bare å finne ut hva som var kodeknekkeren. 
Jobba og sleit med Pix i alle år, uten å få henne til å slutte å lage spetakkel, og jeg følte det eneste jeg ikke testa var å denge henne :P 
Det var garantert mer enn det jeg ikke testa... sånn i fall dette kunne misforstås :) 

 

Akkurat nå, mushi skrev:

Så lekre de er i like seler! :D Fornøyd med den nye? Du har fortsatt den lille?

Naya har fått Trollselen til Shiri (den er litt stor til Shiri), og Shiri har fra Indi-dog :) Men de er begge snasne i råååsa :heart:
Siden det var lang ventetid på halsbånd fra Springvill, målte jeg Naya med det samme jeg henta, og bestilte halsbånd :P 
I dag er vel siste dagen med åpen retur... noe vi igrunn ikke har tenkt så mye på :D 
Hun er super, så langt, og det tyder godt nok til at jeg mer enn gjerne jobber med det som måtte oppstå senere (vi blir jo ikke kjent på ei uke, men har forståelse for at man ikke får ha hittehunder på lang prøvetid).
Pix er ikke med oss lengre :heart: 
Hun ble gradvis dårligere, og vi valgte å gi oss i samråd med veterinær.
Vi drøya egentlig litt lengre enn veterinæren mente vi burde, men vi kjørte på med smertestillende, om ikke annet. 
Det var leit og vanskelig, og sårt og vondt å se hvor mye lettere hverdagen ble uten henne. 
Det forteller mye om hvordan hun hadde det :icon_cry:
Hun har det bra nå hvertfall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Hvem er det hun er hos? Jeg trenger en sånn..  :P

 

Han heter Eric Sandvold ?

Akkurat nå, Shokata skrev:

:o Jøss! 
Da er det vel bare å finne ut hva som var kodeknekkeren. 
Jobba og sleit med Pix i alle år, uten å få henne til å slutte å lage spetakkel, og jeg følte det eneste jeg ikke testa var å denge henne :P 
Det var garantert mer enn det jeg ikke testa... sånn i fall dette kunne misforstås :)  

Skjønner ikke at det går an. Det som jeg har jobba med i 2 år og aldri fått til, får han til på èn dag.

  (og jeg har også hatt lyst til å denge min hund mer enn en gang, så ser hvor du kommer fra?)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shokata skrev:

Naya har fått Trollselen til Shiri (den er litt stor til Shiri), og Shiri har fra Indi-dog :) Men de er begge snasne i råååsa :heart:
Siden det var lang ventetid på halsbånd fra Springvill, målte jeg Naya med det samme jeg henta, og bestilte halsbånd :P 
I dag er vel siste dagen med åpen retur... noe vi igrunn ikke har tenkt så mye på :D 
Hun er super, så langt, og det tyder godt nok til at jeg mer enn gjerne jobber med det som måtte oppstå senere (vi blir jo ikke kjent på ei uke, men har forståelse for at man ikke får ha hittehunder på lang prøvetid).
Pix er ikke med oss lengre :heart: 
Hun ble gradvis dårligere, og vi valgte å gi oss i samråd med veterinær.
Vi drøya egentlig litt lengre enn veterinæren mente vi burde, men vi kjørte på med smertestillende, om ikke annet. 
Det var leit og vanskelig, og sårt og vondt å se hvor mye lettere hverdagen ble uten henne. 
Det forteller mye om hvordan hun hadde det :icon_cry:
Hun har det bra nå hvertfall... 

Æsj så trist. :( Likt her da jeg tok den forrige, vanskelig når man har blandet følelse. Fint eller trist liksom... varierer jo fra dag til dag. 

Selv om den nye hunden ikke er valp kan den jo oppdras om noe dukker opp :) Flott å høre at de trives .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Shokata said:

Pix er ikke med oss lengre :heart: 

Hun ble gradvis dårligere, og vi valgte å gi oss i samråd med veterinær.
Vi drøya egentlig litt lengre enn veterinæren mente vi burde, men vi kjørte på med smertestillende, om ikke annet. 
Det var leit og vanskelig, og sårt og vondt å se hvor mye lettere hverdagen ble uten henne. 
Det forteller mye om hvordan hun hadde det :icon_cry:
Hun har det bra nå hvertfall... 

:console:

2 hours ago, Kaisen said:

Wow. Bare wow. Jeg har vært å henta bikkja og jeg kjente henne alldeles ikke igjen. Jeg har aldri sett henne sånn. Aldri noen gang. Hun fotfølgte han. Når vi stod å snakket så kom det en hund inn. Hun knurret og han sa «kutt ut» og dultet litt borti henne med foten. Og hun slutta?! Hun satt bare ved siden av han og vekslet på å se på han og hunden. Helt rolig. På utsiden kom det to svære hunder forbi og akkurat det samme. Jeg er helt i sjokk for det der var ikke min hund. Min hund er ikke så flink eller rolig:shocked:  Når vi ser hunder når jeg går tur med henne så går hun jo totalt amok..

Magisk! Sola hundesenter? Høres jo ut som om det gikk bedre enn noen kunne forventet, da - så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Æsj så trist. :( Likt her da jeg tok den forrige, vanskelig når man har blandet følelse. Fint eller trist liksom... varierer jo fra dag til dag. 

Selv om den nye hunden ikke er valp kan den jo oppdras om noe dukker opp :) Flott å høre at de trives .

Det hjelper å se i ettertid at det var nødvendig. Det er så mye verre om man blir gående og tygge på tvil. 

Hun har en grei grunnoppdragelse, ser det ut til. 
Er mest spent på alene-hjemme-biten... 
Tror det skal gå greit. Får øvd en hel masse på å være alene med Shiri og en av gutta mine utover høsten.
Begynner å gå fra litt i morgen, og skulle egentlig ønsket at jeg hadde mye lengre tid (men har prioritert å være tilstede og gi en trygg og god start i nytt hjem, fremfor å stresstrene på å være alene).  Vi har uansett et par back-upløsninger, så det meste er løsbart :) 
Ser jo at det funker fjell å gå lang tur på morgenen, ifht hvor mye engasjement de har på å finne på noe inne etterpå. De sover bedre, og jeg har absolutt ingen problemer med å starte dagen med en time i skauen :) 
For øyeblikket har de herjefest på parketten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shokata skrev:

Det hjelper å se i ettertid at det var nødvendig. Det er så mye verre om man blir gående og tygge på tvil. 

Hun har en grei grunnoppdragelse, ser det ut til. 
Er mest spent på alene-hjemme-biten... 
Tror det skal gå greit. Får øvd en hel masse på å være alene med Shiri og en av gutta mine utover høsten.
Begynner å gå fra litt i morgen, og skulle egentlig ønsket at jeg hadde mye lengre tid (men har prioritert å være tilstede og gi en trygg og god start i nytt hjem, fremfor å stresstrene på å være alene).  Vi har uansett et par back-upløsninger, så det meste er løsbart :) 
Ser jo at det funker fjell å gå lang tur på morgenen, ifht hvor mye engasjement de har på å finne på noe inne etterpå. De sover bedre, og jeg har absolutt ingen problemer med å starte dagen med en time i skauen :) 
For øyeblikket har de herjefest på parketten :P 

Jeg gjorde samme med tur på min i starten. Når jeg så at han taklet det greit kuttet jeg ned. Synes ikke det var så kjekt i lengden å stå opp halv seks for å gå tur. Den var jo glemt etter jobb og måtte gå en lang tur til da. Haha! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kaisen skrev:

Jo den måtte spesialbestilles :( men likevel var den vanskelig å få tak i, så jeg endte opp med å kjøpe hele greia ny istedet. Både stang, dusjhode osv til en mye billigere penge? han kunne imidlertid fortelle hvorfor den var knekt da og det var litt spesielt. Alle disse sprayene som man vasker med. Hvis noe renner inn i sprekkene så er det faktisk så sterkt at det etser i stykker?

Tenk på hvordan det blir i lungene når spraytåka pustes inn. 

Hilsen microfiberentusiasten.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mushi skrev:

Jeg gjorde samme med tur på min i starten. Når jeg så at han taklet det greit kuttet jeg ned. Synes ikke det var så kjekt i lengden å stå opp halv seks for å gå tur. Den var jo glemt etter jobb og måtte gå en lang tur til da. Haha! 

Har en ymse plan om å kutte ned til en halvtime utover senhøsten (fordi jeg vet jeg ikke kommer til å skli rundt før klokka kykkeliky på vinteren, med et smil om munnen :P ). Har pleid å ha hovedtur på ettermiddag, men siden vi ikke lengre har hage, har det blitt lengre morgenturer også (orker ikke vill herjing inne, så da får de heller mer tur :) ). 
Oppdaga at jeg går rundt halvannen mil for dag nå, og har tenkt å klare å få til rundt ei mil (så da ligger jeg vel godt an da :P ).
Har ikke kapasitet til mer når jeg begynner på jobb igjen, så må nok ha kickbike og spark. Sykkelen ble kjøpt, testa og parkert i boden :P Må jo ha beskyttelsesutstyr og donorkort om jeg skal sykle med galningen min, og med en ekstra en... Neitakk :D 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mushi skrev:

Kjøp huawei p20. Beste kameraet på markedet. 

Det kameraet er bare en hype. Ble skikkelig skuffa. Den bruker mye data på alt den gjør, er klønete om man må litt frem og tilbake om man får telefon mens man gjør noe annet og batteritiden er dårlig. + Kjempestor. Umulig å ha i lomma

Se på dette :icon_confused:  Til å bli sint av når telefonen kosta 10.000

IMG_20180807_082145.jpg

Endret av yurij
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...