Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden piper mye i samvær med resten av min familie


KN58
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg bor alene med min 18 mnd gamle franske bulle. Jeg har lagt merke til at når vi er på besøk hos mine foreldre, så piper han med en gang noen forsvinner ut døren/ut av syne og han piper spesielt hvis jeg ikke er i nærheten. Har lest at når man bor alene med hund så er det ofte at de knytter seg ekstra til deg siden det bare er en person som tar ansvar for den, så de tasser etter deg og er vant til å kunne ha oversikt (hvis man bor i liten leilighet) men det er akkurat som at han mister kontrollen når det blir for mange av "flokken" som kommer og går hjemme hos foreldrene mine. 

Hjemme i min leilighet er han mye roligere for der ser han meg hele tiden og når jeg går og er borte i flere timer så er ikke det noe problem. Han sover mersteparten av tiden og virker absolutt ikke ha tendenser til separasjonsangst sånn jeg har forstått det etter å ha lest om det.

Spørsmålet er bare om denne atferden er normal og om det evt er noe smart jeg kan gjøre/øve på så han slutter å pipe hver gang vi er borte på besøk hos noen fordi han ikke er nære nok meg eller flokken sin? Alle måå liksom være sammen og samlet hele tiden. Først da holder han stilt. Ser at han blir sliten av det stakkars...men det blir jaggu vi også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...