Gå til innhold
Hundesonen.no

Padder


Recommended Posts

Jeg sliter med at min 7 mnd gamle valp spiser padder. Det er en del av dem her vi bor, og ekstra mye nå tydeligvis.

jeg har hatt henne løs når jeg lufter henne for kvelden, men etter to episoder på en uke så innser jeg at det ikke går lengre.

Første gang kom hun ut fra en busk med masse skum rundt munnen, hun tygget og siklet mye før hun spydde opp blandt annet deler av en padde. Jeg leste meg opp og fant ut at det gikk greit så lenge hun ikke ble veldig slapp. Luftet henne til hun var ferdig og spy.

På diverse nettsider så sto det at dette er så ekkelt for dem at de bare gjør det en gang, men idag skjedde det igjen. Hun tygde på en padde og begynte å kaste opp igjen. Jeg tok på bånd og gikk med henne på asfalt veg for å ha bedre oversikt, en padde hoppet over vegen og tror dere ikke den tullingen prøvde å glefse padda igjen..

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Jeg begynner iallefall å ha henne i bånd hver gang vi er ute etter skumring. Hun er vandt til å gå en del løs, så vet at det kommer til å skje at hun kommer seg ut om døra går opp og muligheten byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei som spiste giftig sopp, flere ganger. 
Hun gikk med munnkurv en lang periode, og prøvde å trene henne til å ikke ta sopp. 

Etter at hun klarte å få i seg hvit fluesopp (dødlig) 2 ganger, og overlevde, ble hun strømmet på sopp (faktisk). 
Men jeg ville helt klart prøvd å trene på hyggelige måter først, spesielt hvis padder ikke er farlig for dem å spise. 

Han jeg har nå spiser Lemen, og kaster de opp etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har prøvd seg på lemen også, men de kommer i retur og så er det greit heldigvis. Paddene får henne til å sikle og spy mye og lenge.

Men munnkurv var jo et bra forslag, hadde ikke tenkt på det i det hele. Det er jo ikke snakk om mye bruk heller, bare siste luftetur før sovetid nå om sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...