Gå til innhold
Hundesonen.no

er barn trenger hjelp! Pomeranian spiste tyggis fra bakken


trapjes
 Share

Recommended Posts

Jeg passer en Pomeranian i 2 uker, og den spiser tyggis fra bakken hver gang jeg ikke ser og jeg prøver alltid å dra det ut av munnen men fram til nå har den spist 3 stykker og foreldrene mine gidder ikke å dra til dyreklinikken siden det ikke er vår hund og de gidder ikke bruke penger/ dyreklinikken er uansett stengt nå... jeg er bare et barn og har ikke penger så jeg trenger hjelp til hva jeg skal gjøre

Hunden får alltid nok mat som den skal få hver dag, har til og med kokt naturell kyllingfilet for at ''prosessen'' skal gå fortere. Problemet er bare at den ikke slutter å spise tyggis. PS: hunden oppfører seg normalt men jeg vet det kan være farlig uansett..

 

3 visninger og ingen svar? hva skjer norge

 

21 visninger fa1 dere er helt jwlig

Endret av trapjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker veldig trollete, men, ja - sukkerfri tyggis søtet med xylitol er farlig for hunder og veterinær bør oppsøkes. Det er for øvrig en generell tommelfingerregel at veterinær bør kontaktes hvis man er bekymret for noe, og ikke et tilfeldig forum. Folk driver med andre ting, vet ikke, eller kan gi deg feil informasjon. Jeg ville f.eks. ha tippet at hvis tyggisen ble spist for en god stund siden og hunden ikke viser noen symptomer, så går det greit (kanskje tyggisen var søtet med noe annet enn xylitol, eller var såpass godt tygget at det var lite igjen). Men det kan være veldig feil. Det er som regel best å snakke med fagfolk - man kan alltid ringe et veterinærkontor, f.eks. og høre hva de mener og man må ikke alltid dra innom. 

Og ellers, hvis hunden spiser ting fra bakken må du holde den på et kortere bånd og under kontinuerlig oppsyn. Du må se på den, hele tiden og se etter ting den kan finne på å spise. Du kan ikke snu deg bort, hvis hunden på de tre sekundene rekker å spise ting som er skadelig for den. 

For øvrig kan du ringe hundeeier, hvis du har mulighet. Jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis de som passet min hund ikke gadd å ta den med til veterinær hvis det var nødvendig. 

Endret av Nimbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med opptygget tyggis er at innholdet xylitol sannsynligvis er noe lavere. Samtidig er pomeranian en liten hund og om den spiser mye tyggis er det uansett snakk om noe mengde hun får i seg.

Ikke så mye mer å gjøre enn å passe på at den ikke får kommet bort til tyggis på gaten, alternativt ha på munnkurv slik at den ikke får til å plukke opp.

Sier som Mud at du kan si at det er ulovlig å ikke hjelpe dyr i nød. Og siden du bare passer den vil det jo være eierne som til slutt betaler regningen selv om man kanskje må legge ut litt i mellomtiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...