Gå til innhold
Hundesonen.no

RR Mio

Recommended Posts

Lille spinn har blitt 1 år gammel og matmor har stadig behov for å skryte/syte over sin fine, slitsomme, flinke, gode tenåringsidiot, så da blir det egen tråd :whistle:

Mio er en nysgjerrig, uredd og fantastisk morsom rhodesian ridgeback født i juli 2017. Han har på ingen måte lest sin egen rasebeskrivelse og er hypersosial med både folk og dyr. Han har fortsatt ikke møtt en hund han ikke vil leke med, og han syns nye mennesker er så moro at han nesten tipper over. I blant kan det være ganske slitsomt med 35 kg energisk unghund som helst vil hilse på to bein, men vi er egentlig veldig fornøyde med at han er så trygg, åpen og glad i folk! Vi jobber masse med hilsesituasjoner, og med et par unntak går det stadig fremover. 

Mio er først og fremst turkompis og familiemedlem, men tanken er å teste litt ulike aktiviteter etterhvert og finne ut hva vi trives med. Matmor er spesielt interessert i å teste rallylydighet, og tror også det kan passe fint for en ridgeback som ikke akkurat er overbegeistret for repetisjon. Foreløpig har vi hatt fokus på hverdagslydighet ettersom han blir såpass stor og sterk, og føler vi har fått mye igjen for å investere tid og penger i kurs der en hund som fungerer i hverdagen har vært i fokus. Som førstegangseierne har jo jeg og samboer lært minst like mye som hunden. 
Ellers har vi vært på introkurs til smeller, noe alle syns var veldig moro! Planen er å ta opp det igjen over sommeren, og håpe vi kan få trent såpass at han virkelig forstår greia med smellerboksen og ID-lukten. Foreløpig har han nok bare skjønt at det er moro å finne det vi gjemmer :P

Ser at jeg stort sett har bilder av dyret som sover, antakelig fordi det er da det er mulig å få bilder der han er sånn nogenlunde i fokus :dog_running::teehe:

2018-04-14 09.20.23.jpg

Snapchat-1020939703.jpg

2018-04-14 16.42.32.jpg

Endret av trill
Skrivefeil
  • Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Mardina skrev:

Så fin han er :wub:

Takk! Jeg syns jo selv at han er over snittet nydelig :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit! Hvor er han fra?

Det er nok en liten misforståelse at rr ikke er sosiale, de bare er det på sine egne premisser. Veldig lurt å legge mye arbeid i passeringstreningen tidlig, det er vanskelig nok om det tipper over. Vår var slik som din (tross at han ALDRI fikk hilse på fremmede hunder på tur), og når han ble voksen tippet det litt over i utagering og frustrasjon.

Rally er fint, om de gidder det. Jeg kan anbefale OODK for trening (er av og til en rr eller to der også) og Side ved side for kurs. Det er ganske mange rr i rallyringen etterhvert! Vi ses nok der en gang isåfall.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, simira skrev:

Velkommen hit! Hvor er han fra?

Det er nok en liten misforståelse at rr ikke er sosiale, de bare er det på sine egne premisser. Veldig lurt å legge mye arbeid i passeringstreningen tidlig, det er vanskelig nok om det tipper over. Vår var slik som din (tross at han ALDRI fikk hilse på fremmede hunder på tur), og når han ble voksen tippet det litt over i utagering og frustrasjon.

Rally er fint, om de gidder det. Jeg kan anbefale OODK for trening (er av og til en rr eller to der også) og Side ved side for kurs. Det er ganske mange rr i rallyringen etterhvert! Vi ses nok der en gang isåfall.

Takk! Han er fra Kennel Wayosi i Fetsund. Veldig fornøyde med både hund og oppdretter! 

Hvor er deres fra? Han er veldig flott!

Mio får heller aldri hilse i bånd og egentlig aldri på fremmede hunder ellers heller, men han fikk dessverre hilse for mye som liten valp (første uka eller to) og har fortsatt en forventning om lek. Vi har gått passeringskurs hos Lundqvist hundeskole og er veldig glade for det! Det går fortsatt opp og ned, men nå har vi i alle fall en plan for hvordan vi skal gjøre det. Også vet vi hvordan det kan se ut når det går bra og vi leser han tidlig, det hjelper veldig.

Takk for tips om OODK og Side om side! Vi har sett litt rundt spesielt etter steder å trene, men syns det har vært litt vanskelig å finne frem blant veldig mange tilbud. Vi sjekker nok disse etter sommerferie, først skal vi gå i fjellet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Lundqvist er gull, vi har gått flere kurs der (selv om passeringskurset ikke er det beste jeg har gått, men det gir noen ok verktøy). Anbefaler også språkseminaret på det sterkeste, både for dere og hunden! Kovu har gått det to ganger nå.

Kovu er fra Masithela. Vi har pludret oss gjennom et par rallykonkurranser, men noen champion blir han nok aldri.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, simira skrev:

Lundqvist er gull, vi har gått flere kurs der (selv om passeringskurset ikke er det beste jeg har gått, men det gir noen ok verktøy). Anbefaler også språkseminaret på det sterkeste, både for dere og hunden! Kovu har gått det to ganger nå.

Kovu er fra Masithela. Vi har pludret oss gjennom et par rallykonkurranser, men noen champion blir han nok aldri.

Vi er veldig fornøyde de kursene vi har gått der i alle fall. Språkseminaret ser veldig moro ut, det må vi prøve å få til! 

Så lenge man koser seg må det være greit å ikke bli champion, tenker jeg. Også er det vel litt sånn det er med ridgebackene kanskje, at noen dager kan de gå veldig bra og andre dager så bare gidder de ikke. Får se hvordan det fungerer for oss, hvis han ikke syns det er noe gøy så finner vi heller noe annet å holde på med. Vi skal tross alt kose oss :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første telttur unnagjort, og Mio er en fabelaktig turkamerat og teltkompis. Blid og fornøyd på tur, og (som meg) enda mer fornøyd med å slappe av i sola ved campen etterpå :wub:

IMG_20180727_214144_042.jpg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Ia her er Rogz-sele til Marvin med regulering rundt halsen.
    • Ja, det stemmer ganske godt med de alle sammen  Mischa var den "svakeste" i kullet og er ikke verdens tøffeste i dag, men hun er ikke en dårlig hund selv om, og vokste jo ganske mye bare de to ukene ekstra hun var her hjemme før hun flyttet. Peek-A-Boo på sin side er fortsatt ganske selvstendig og med bein i nesa, Yjossi er fortsatt MYE hund og alt i alt synes jeg det stemmer veldig godt for resten av gjengen er ganske like som de de var før levering med litt små justeringer så klart 
    • Prøvde for et par måneder siden å få reaktivert kontoen min «tillien». Det ble, etter mye om og men, gjort. Problemet er at hele kontoen er nå i et slags limbo. Grunnen er at det er umulig å gå gjennom den bekreftelsesprosedyren som kreves ved første gangs innlogging etter reaktiveringen. Jeg bare havner på en side som sier noe om for mange omdirigeringer. Hver gang jeg nå logger inn havner jeg der og kommer ingen som helst vei. Må slette cookies og slikt for i det hele tatt å få lest hundesonen som gjest. Så kontoen ser ut som den er aktiv, men jeg får ikke brukt den. Det er dessuten svært tungvindt at det ikke er noen måte å kontakte admin på uten å registrere seg på nytt, som jeg til slutt valgte å gjøre også denne gangen. Det vil si, det er mulig å sende melding som gjest, men de blir åpenbart ikke lest av noen. Så, er det noen som kan få liv i den gamle kontoen min? Denne kontoen kan slettes etterpå, men ikke gjør det før det er bekreftet at den gamle er oppe og går. Siden jeg da evt må registrere meg enda en gang for å kommunisere med dere...
    • Forslag til en aktivitet for en haug med studenter kan gjøre på hyttetur? Må kunne gjennomføres inne ved dårlig vær. Alt mottas med takk Usikker på hvor mange som skal være til stede, vi er totalt 66 stykker, men vet ikke om meningen er at alle skal delta eller ikke. 
    • https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127293653&fks=127293653 Jeg kan sende mot at kjøper betaler frakt.
  • Nylig opprettede emner