Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen sauebønder her inne som kan svare på spørsmål? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser kjøtt og mitt absolutt foretrukne sådan ( sett bortsett fra vilt) er sau/lam. Problemet er jo at det til tider kan være riktig så vanskelig å få fatt på.. Jeg tenker nå på ubehandlet/usaltet kjøtt. Jeg har en tid kjøpt såkalte grillskiver av lam men de er nå slutt på, i alle fall hos  min lokale butikk. Ved forespørsel fikk jeg til svar at det var ikke pga manglende interesse fra de( butikken) men de fikk rett og slett ikke tak i mer nå. Sjekket også en annen kjedes butikk og der var det også dårlig stelt. Svinekjøtt finnes det i overflod i alle varianter men jeg spiser ikke svinekjøtt. 

Samtidig hører man at det er en voldsom overflod av lam/sau på lager i Norge? Så nå undres jeg på hvem det er som bestemmer at dette ikke skal være tilgjengelig for salg i butikker? Dette henger ikke på greip i min verden men det er muligens en eller annen 'klok' beslutning bak dette? 

Mulig jeg tar helt feil nå men det kan da umulig gavne sauebøndene at kundene ikke får tak i kjøttet fra deres produksjon? 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager = de som har kjøpt kjøttet og er mellommenn kan kontrollere tilgang og dermed kontrollere pris. Er det ikke sånn med alt, folk skal tjene penger og dyr skal lide for det. Koste hva det koste vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. juli 2018 at 4:07 PM, roxie88 skrev:

Det er kjøpmennene som bestemmer ? NRKs FBI lagde dokumentar om dette som kan sees her; https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11001318/28-03-2018

Takk for linken :) 

På 21. juli 2018 at 5:09 PM, Kangerlussuaq skrev:

Lager = de som har kjøpt kjøttet og er mellommenn kan kontrollere tilgang og dermed kontrollere pris. Er det ikke sånn med alt, folk skal tjene penger og dyr skal lide for det. Koste hva det koste vil :)

Surprise, surprise.. Not.. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...