Gå til innhold
Hundesonen.no

Arkin


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Hei igjen, sonen!

Jeg er generelt ikke så aktiv om dagen her, men jeg følte for å presentere dere for min nye, vakre. Alle sammen, hils på Arkin!

arkin.thumb.jpg.aacf85f9fa569f9b6e46b791c853125c.jpg

 

Det er helt rart å være hundeeier igjen nå etter to år. På et tidspunkt trodde jeg at jeg aldri kom til å få en ny hund, spesielt ikke belger. Forrige runde var for sår og jeg trodde aldri jeg kom til å få det samme som jeg hadde med henne. Samtidig har jeg vært så livredd for alt som kanskje kunne gå galt at jeg nesten ikke orket tanken på hund - for noe kom jo til å skje. Men så kom det er kull av foreldre jeg kjenner og har fulgt med en stund, og denne lille, grå valpen bare skrek navnet mitt. Fra første stund var det denne ene valpen som bare fanget oppmerksomheten min, og på et punkt så klarte jeg ikke slippe tanken på å ta han med meg hjem. Denne tanken ble ekstremt sterk etter å ha hilst på valpene, der han med en gang løp rett til meg for så å dumpe ned i fanget mitt og bli der. Kjærlighet ved første møte. Til tross for angst, usikkerhet og kalde føtter så tok jeg valget om å få min nye baby. Jeg skulle aldri ha hannhund, jeg skulle ikke ha belger med det første, men her var vi da. Noe annet enn belger var aldri et reelt alternativ.

Han er en ufattelig vakker valp tvers gjennom. Livet blir tatt med knusende ro og alle vi møter kommenterer hvor rolig han er til å være bare tre mnd. Det er tydelig at han har mye mindre stress i kroppen sin. Han får allerede til mye som forrige aldri fikk til hos meg. Lille søte er en liten kunstnersjel. Han nyter livet med en laidback attityd, men han har også en sårbarhet og forsiktighet i seg. Sånn sett passer vi veldig godt sammen, for han er der når jeg trenger å roe meg ned.

Jeg skulle ikke ha hund på flere år enda, men noen ganger må man bare hoppe i det. Det føltes bare riktig.

arkin4.thumb.jpg.1bf89103e598fc24ff229f9cda93fe16.jpg

arkin2.thumb.jpg.30572fc613f2b1a8fa731672f3c05b8d.jpg

 

arkin1.thumb.jpg.ccd55b36e05a52b8c23c2d58e1ff41dd.jpg

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle dere! Han er virkelig den søteste, mykeste valpen, og jeg er så forelska at jeg ikke alltid vet hvor jeg skal gjøre av meg :heart:  Jeg er så ufattelig glad for at jeg fikk med akkurat han her hjem, fordi det for meg var han eller ingen.

Vi har begynt på vår fjerde uke sammen, og han har allerede fått meg til å gråte av glede flere ganger; noen ganger fordi jeg blir så overveldet av å ha hund igjen, en så vakker og god hund, men også fordi han bare takler livet så bra og det gjør meg så utrolig lykkelig.

 

On 15.7.2018 at 11:42 PM, Tine Kristine Lindbeck said:

åååå. Frost x Akira sønn ♡

Mhm :wub: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lunatic skrev:

Takk, alle dere! Han er virkelig den søteste, mykeste valpen, og jeg er så forelska at jeg ikke alltid vet hvor jeg skal gjøre av meg :heart:  Jeg er så ufattelig glad for at jeg fikk med akkurat han her hjem, fordi det for meg var han eller ingen.

Vi har begynt på vår fjerde uke sammen, og han har allerede fått meg til å gråte av glede flere ganger; noen ganger fordi jeg blir så overveldet av å ha hund igjen, en så vakker og god hund, men også fordi han bare takler livet så bra og det gjør meg så utrolig lykkelig.

 

Mhm :wub: 

Frost er nin favorit terv ♡ Kjener Linda veldig godt ♡ Tror du vil få en ekstremt kul hund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.7.2018 at 10:45 AM, Tine Kristine Lindbeck said:

Frost er nin favorit terv ♡ Kjener Linda veldig godt ♡ Tror du vil få en ekstremt kul hund :)

Jeg har en annen favoritt, men Frost er helt klart en av de jeg liker best. Arkin er virkelig alt jeg ville ha :heart: er litt rart, for han er en helt annen type enn forrige, men det var jo det jeg så etter. Han er så god :heart: 

On 17.7.2018 at 12:27 PM, Marie said:

For en rørende tråd å lese i! :heart:

Ønsker dere all mulig hell og lykke!

 

On 18.7.2018 at 5:34 PM, Mrs.Fisken said:

For en nydelig, liten pelsdott:wub: Får tårer i øynene selv. Så utrolig koselig for deg. Kos dere:heart:

Takk! Jeg føler meg helt rørt selv, virkelig. Jeg har jo vært så utrolig redd for separasjonsangst, så mye at jeg har grått både før og etter jeg fikk han, men han har bevist for meg nå, gang på gang, at jeg ikke trenger å bekymre meg. Han er så god, og jeg tror vi kommer til å trives veldig sammen :wub::heart: 

On 19.7.2018 at 12:46 PM, Orca said:

Så glad på dine vegne <3 Han er helt nydelig, gleder meg til å treffe han og deg igjen :)

Vi gleder oss til å gå tur om en uke! :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Helt siden jeg fikk Arkin så har jeg slitt med motivasjon til å trene. Det var rett og slett rart å ha hund igjen, og jeg har følt meg som en totalt nybegynner som ikke har visst hvor jeg skulle gjøre av meg, til tross for at jeg jo vet hva jeg driver med. Det tok halvannen mnd for meg å lære han å sitte. Ikke fordi han er dum, sta eller uinteressert, og ikke fordi jeg ikke har visst hvordan, men fordi jeg ikke har hatt motivasjon til å trene overhode. Vi har jo sosialisert og miljøtrent, opplevd ting, men det er det.

Det har jo gått tusen og en tanke gjennom hodet mitt de siste mnd, både før og etter at jeg ble hundeeier igjen. I ettertid har jeg hatt mye dårlig samvittighet. Til tider har jeg angret på at jeg kjøpte han, for jeg føler meg ikke alltid frisk nok til å gi han det han trenger. Heldigvis takler han ro veldig fint, og om jeg ser rasjonelt på det så vet jeg at han på generell basis får det han trenger og mer - alle hunder takler rolige dager. I tillegg savner jeg forrige hund. Hun var noe eget. Hun kommer alltid til å være min store kjærlighet, og jeg synes det er så utrolig urettferdig ovenfor denne fantastiske, vakre hunden som gir meg så utrolig mye. Jeg er så forelska i han, men det er ikke det samme. Det er kanskje ikke meningen heller, det vil aldri være likt, og kanskje må jeg bare puste ut og la tiden føre han lenger og lenger inn i hjertet mitt.

Kanskje kommer denne tilhørigheten når vi trener og samarbeider mer. Med forrige begynte jeg jo så tidlig, vi jobbet mye og hadde det så utrolig gøy sammen. Det er ikke lett å vite, men jeg tror det kommer. Arkin kommer til å bli en knall hund - han er en knall hund - og jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fikk akkurat denne rare, skjønne valpen.

En ting som har stresset meg ekstremt mye mtp ny hund er alenetreningen (av åpenbare grunner). Men fy søren, jeg er så utrolig lykkelig over at den lille grå er så avslappa som han er. På jobb har han ligget 2x4 timer mange dager, og nå etter studiestart ble planen endret mtp hvor han skulle være, så jeg var jo naturlig nok stressa over å ikke ha noen som sjekket innom han et par ganger, men han takler 3-4 timer alene. Bjeffer to, tre ganger når jeg drar og så er det rett opp i senga for å sove ved siden av vifta si. Der ligger han til jeg kommer hjem. Dere aner virkelig ikke hvor mye jeg har grått i glede av å bare se på han sove på rommet alene på jobb og via kamera hjemme. Det er så utrolig deilig å kjenne på hvordan en normal, avslappa hund reagerer. For en følelse.

3.thumb.jpg.a216f412fa66ae27137fab5a88821fa7.jpg

4.thumb.jpg.b73120c832b7fa90526434d5a6f885aa.jpg

5.thumb.jpg.c1e4ca87debd9d2436fe9568bd1f6c7e.jpg

7.thumb.jpg.639aa005b496427898351dfd4ad24f1d.jpg

 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...