Gå til innhold
Hundesonen.no

Fly med valp


SuperS
 Share

Recommended Posts

I slutten av august flyr jeg alene til Sandefjord for å hente valpen vår. Jeg har søkt og lest litt her inne om hvordan det er å fly med valp, men siden jeg er en som liker å få ting inn med teskje og å vite akkurat hva jeg kan se for meg, så lager jeg likevel et nytt emne og spør om tips og råd fra dere mer erfarne :P

Jeg har bestilt flybillett og har fått bekreftet at det er plass til henne i kabinen. Vi flyr med Widerøe og flyturen tar ca. 35 minutter. Jeg har også kjøpt et reiseveske (Trixie) som er et par cm større enn målene. Er det noen som har flydd med Widerøe her og vet hvor strenge de er på det? Kan jeg risikere å bli nektet å bli med fordi vesken er for stor?

Og er det lov til å la henne gå selv inne på flyplassen, eller må hun være i reisevesken hele tiden fra jeg går inn på flyplassen til jeg går ut igjen når vi er landet?

Hvis dere har noen tips ellers til hva som kan være lurt å ha med i håndbagasjen, så tar jeg gjerne i mot! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vesken er myk/føyelig slik at den går under setet vil jeg tro at målene ikke spiller så stor rolle. Gikk bra da vi hentet hjem valpen og fløy med SAS i alle fall. 

 

Ellers vil jeg anbefale å ha med tissekladder (i flertall) for å ha i bunnen på reisevesken, i tilfelle valpen blir dårlig/tisser/bæsjer inni der. 

 

Vi hadde valpen mest i reisevesken etter å ha gått gjennom sikkerhetskontrollen, det var egentlig mest for å skjerme den mot alle folkene som uten å spørre kom bort for å klappe og nafse.  Vi drøyet så lenge som mulig med å gå gjennom sikkerhetskontrollen slik at vi kunne være utendørs, og etter det slo den seg til ro og sov i vesken. 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge veska er tøyelig går det nok fint :) Ha med noe å ha vann i hvis hun blir tørst. Jeg var å hentet valp i november og jeg lot han gå i bånd inne på flyplassen mens vi satt og ventet - håpte han skulle bli litt trøtt til neste fly. Men satte oss ett sted der det ikke var alt for mange folk :) Tiseskladder er lurt ja!
Ellers kan det være fint å ha med ett griseøre eller noe sånt for å tygge på. Jeg fikk med en sammenbretta dorull med litt tørrfor fra oppdretter og den var kul å leke med mens vi ventet på flyplassen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet begge mine whippeter med fly, og det gikk kjempefint! Min reiseveske var også litt for stor, men så lenge den går under setet, så går det fint. Jeg har aktivisert valpene mine godt før vi reiser fra flyplassen. Da har de sovet hele veien hjem :) Hunder er tillatt på flyplassen, så du trenger ikke ha henne i reisevesken hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...