GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Gikk altfor lang tur med valp 5 mĂ„neder😞

Recommended Posts

Kan hunden min, mellomstor rase, fÄ skader av kun en langtur? Gikk fjelltur pÄ ca 7 km i veldig rolig tempo, mange pauser. Hadde med smÄ barn. Planen var ikke Ä gÄ sÄ langt, men ble langt likevel. NÄ er jeg bekymret. Har hÞrt at de kan skade hofter og bein hvis de gÄr for langt fÞr de er ett Är.  Men gjelder det selv om det har skjedd bare en gang?

Hilsen smĂ„hysterisk fĂžrsteganghundeeierđŸ¶

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Akkurat nÄ, Anetteanette skrev:

Kan hunden min, mellomstor rase, fÄ skader av kun en langtur? Gikk fjelltur pÄ ca 7 km i veldig rolig tempo, mange pauser. Hadde med smÄ barn. Planen var ikke Ä gÄ sÄ langt, men ble langt likevel. NÄ er jeg bekymret. Har hÞrt at de kan skade hofter og bein hvis de gÄr for langt fÞr de er ett Är.  Men gjelder det selv om det har skjedd bare en gang?

Du kan ta det helt med ro :)

Valpen min pÄ 6 mnd er med pÄ sÄ lange og lengre turer ofte. Han har til og med vÊrt med pÄ joggeturer. 

Hvor gammel er valpen din? SÄ lenge du tar det i valpens tempo og tar pauser hvis det trengs sÄ vil de ikke ta skade av slike turer. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Akkurat nÄ, Anetteanette skrev:

Nei. Det gÄr helt fint:) valper har godt av Ä bevege seg og bygge muskler.  Akkurat som menneskebarn :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Tusen takk for svar, godt Ă„ hĂžre😊 Han er 5 mĂ„neder.

1 time siden, Tonje skrev:

Du kan ta det helt med ro :)

Valpen min pÄ 6 mnd er med pÄ sÄ lange og lengre turer ofte. Han har til og med vÊrt med pÄ joggeturer. 

Hvor gammel er valpen din? SÄ lenge du tar det i valpens tempo og tar pauser hvis det trengs sÄ vil de ikke ta skade av slike turer. 

Tusen takk for svar, godt Ă„ hĂžre😊 Han er 5 mĂ„neder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
1 time siden, Mud skrev:

Nei. Det gÄr helt fint:) valper har godt av Ä bevege seg og bygge muskler.  Akkurat som menneskebarn :)

1 time siden, Mud skrev:

Tusen takk for svar, godt Ă„ hĂžre😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
16 hours ago, Anetteanette said:

ingen problem Ä gÄ lang tur med en 5 mnd unghund. Og 7 km er ikke sÄÄ langt.  Men om man skal tenke pÄ noe sÄ er det at hunden er I form til de turene de skal pÄ,  men 7 km greier nÄ de fleste sÄ lenge de ikke er syke eller ekstremt overvektige eller noe sÄnt 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt: Chivas, Asteriqz, Mio og Bonnie (ingen jeg har bestemt) Har nĂ„: Keo, Lyn, Floss Keo var tilfeldig. Vi var pĂ„ Kypros nĂ„r jeg fikk beskjed at den ene Ăžlfargede/gule ble min, pĂ„ bordet sto en flaske Keo (cypriotisk Ăžl). SĂ„ fikk det bli sĂ„nn! Han er i tillegg fra et K-kull med Meeko og Leeloo som sĂžsken   Lyn var navngitt nĂ„r jeg fikk henne. I min rase er det tradisjonelt bare brukt enstavelsesnavn, og de samme navnene gĂ„r ofte igjen. NĂ„r jeg da produserte eget kull hengte jeg meg opp i at de skulle ha enstavelsesnavn, sĂ„ Lyns datter Floss fikk da navnet sitt hentet fra baki stamtavla, et navn jeg lenge har likt - hun lever ogsĂ„ opp til det   For fremtiden har jeg mange tanker, men til syvende og sist mĂ„ jo hund og navn passe overens. Det blir flere bordere med enstavelsesnavn, har lyst pĂ„ en Sif og en Moss en gang. Eneste jeg vet er at jeg som ‘pensjonist’ skal ha en blue roan cocker spaniel med navn Ofelia!
    • Har hatt Uno og Brownie. Det fineste navnet jeg vet pĂ„ tibbe ihvertfall er Samdup (Sam til vanlig) som betyr "fullfillment of oneÂŽs wishes". 
    • Har hatt en Rocky. 
      NÄr vi hentet ham vurderte vi ogsÄ Rambo. 

Har noen potensielle navn pÄ liste for nestemann, men mÄ nesten se hvilket hun passer.  Akkurat nÄ er hun bare tiltenkt og sterkt Þnsket sÄ tiden vil vise nÄr det mÄtte bli. 
      I nÊr omkrets akkurat nÄ har jeg en Scotty og Blekk. (OgsÄ kjent som blekkie/blackie, blekkulf, snottleif, scott, langbein, fjertleif, grisen osv   ) 
      Jeg driver med foto og kunne tenkt meg en hund hetende Iso, men det er en schÀfer hannhund i mitt hode.  Og det har jeg ikke planer om.  
    • Mener det ligger en lignende (samme?) dokumentar pĂ„ youtube. Fant den ikke igjen nĂ„ i farten.
    • Har nĂ„: Jatzy Kommende: Rick/Rikk Har hatt: Yoshi, Misty og Geisha 
  • Nylig opprettede emner