Gå til innhold
Hundesonen.no

Vannskål til Herkules-bur

Recommended Posts

Hei, noen som har funnet noen vannskåler (med skvulpekant) som de har fått til å passe i et Herkules-bur? :-D

Virker mye lettere å feste både burvifter og skåler på VarioCage og Kela-bur, angrer nesten litt på burvalget :P Har nå en vanlig skål uten kant, så det blir så mye vannsøl, dessuten er skruen til festet egentlig litt for kort for de brede sprinklene, så den sitter ikke så godt =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Jeg har Herkules-bur, og fester alt med strips. Fungerer utmerket :) 

Å, så bra! Du har ikke tilfeldigvis bilde? :-D Knåla fælt for å få festa vifta, men fikk nå til det til slutt. Men med skåla er jeg nysgjerrig på løsningen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• ene min tar helt av når hun skal legge seg. Hun sentrifugerer inne i huset sitt (eller i sofaen), og halmen fyker i alle retninger. I sofaen må jeg ha et løst teppe så hun ikke graver i stykker hele sofaen Alt sammen med knurre/pratelyd. Høres helt forstyrra ut. Må få filma det en gang.  Den samme hunden tar en seiersrunde når hun har gått på do. Da også med samme lyd.   
    • Klikkertrening er supersmart, spesielt om du vil ha en hund som tar initiativ  Jeg har en lokketrent og en klikkertrent hund, og selv om det føles enkelt å lokke inn en atferd, blir forståelsen av øvelsen mye dårligere. På han som er lokketrent har jeg fortsatt et helt enormt håndsignal på snurr under marsj, for eksempel. Han som er lokketrent tar også lite initiativ selv, siden det har lønt seg å stå og vente på beskjed. Det gjør det vanskeligere å få fram nye atferder og han er avhengig av mye hjelp for å få det til. Han som er klikkertrent, er vant til å tilby ting og se hva som funker, og tar mye initiativ selv, og det går fortere å lære inn nye ting. Det er noe jeg veldig gjerne vil ha, men jeg ser jo fordelen med en mer passiv hund også - min lokketrente vil sjelden finne på å bryte en atferd for å se om det kanskje er noe annet jeg vil ha. Så det kommer litt an på hva slags hund man vil ha  Jeg anbefaler deg å kjøpe Klikkertrening For Din Hund, da får du en liten innføring i hvordan klikkertrening funker og du kommer litt i gang. Klikkertrening funker like bra uansett sport, så du blir ikke "låst" om du klikkertrener. Du er heller ikke låst til å bruke klikkeren. Jeg bruker klikker når jeg har den med, men på tur f.eks. bruker jeg et ord som belønningssignal, og i trening har jeg også andre ord som har med belønning å gjøre. F.eks. "vær så god" = løp ut og hent belønningen din.  Mange bruker nok klikkeren som belønningssignal uten at de egentlig klikkertrener. Det er jo helt greit å gjøre, men det kan være fint å være klar over Klikkertrening går ut på at man bruker en betinget forsterker (klikkeren som sier "belønning er på vei"), man fokuserer på å belønne riktig atferd og hunden skal tilby atferder frivillig. Det er den siste biten der som ofte kan være vanskelig, fordi det er så fristende å hjelpe/lokke hunden
    • Hvis du vil klikkertrene så er det vel ingen grunn til å ikke fortsette med det etter valpetiden også? Selv om ikke alle kurstilbydere klikkertrener så kan man bruke metoden på de fleste kurs (men anbefaler deg å gå noen gode klikkerkurs i starten isåfall). Litt avhengig av hvor i landet du bor så er det jo også heldigvis stadig flere kurstilbydere som klikkertrener, eller positive trenere som kan litt om klikkertrening ihvertfall.
    • Her det mye sukking og huffing og fnysing hvis jeg prøver å lure Hennes Høyhet med ut i dårlig vær. Og "dårlig" er jo da alt annet enn varmegarder og opphold  I tillegg tar hun jobben som vekkerklokke meget alvorlig. Klokka halv seks begynner hun å dytte meg på skuldra med labben, og sånn holder hun på til jeg ikke gidder mer og står opp. Før jeg fikk hund var jeg tidenes B-menneske, det har endra seg litt kan du si...
    • https://www.nationen.no/nyhet/byfolk-er-minst-redd-for-a-leve-tett-pa-ulv/ Merker meg uttalelsen fra folk i Osen... Hvem vet om de ulvene som kommer til å slå seg til i området nå som reviret er "ledig" vil ha samme atferd? Burde en heller ha konsentrert seg om å ta ut problemdyr fremfor å skyte ut en flokk som denne? vel, vel. Gjort er gjort, og spist er spist. 
  • Nylig opprettede emner