Gå til innhold
Hundesonen.no

Yngre som driver med agility

Recommended Posts

Jeg er 15 selv og driver med agility😊 Jeg savner å kunne trene med noen på ca. min egen alder. Hadde vært kjempekult om det kunne ha blitt ett hundemiljø for litt yngre også☺️ Finnes selvsagt noen mot Oslo og slikt, men kommer meg ikke dit noe ofte når jeg ikke har hverken bil eller førekort. Skal til junior NM i september og gleder meg masse😜 

Noen andre litt yngre her som driver med hund/agility?😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
59 minutter siden, Sina skrev:

Jeg er 15 selv og driver med agility😊 Jeg savner å kunne trene med noen på ca. min egen alder. Hadde vært kjempekult om det kunne ha blitt ett hundemiljø for litt yngre også☺️ Finnes selvsagt noen mot Oslo og slikt, men kommer meg ikke dit noe ofte når jeg ikke har hverken bil eller førekort. Skal til junior NM i september og gleder meg masse😜 

Noen andre litt yngre her som driver med hund/agility?😃

Hvor bor du? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden, Kristiin skrev:

Hvor bor du? :)

I midten av Hedmark, så Elverum, Trysil, Engedalen, og Åmot skal nok ikke være så veldig vanskelig å komme seg litt rundt i😊 

Selv om det er vanskelig å trene sammen med folk fra plasser lengre unna, er det jo mulig å treffes på konkurranser og slik☺️

Endret av Sina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva i alle dager skal man med hund, hvis man ikke har mer enn en time om dagen å bruke på hunden? 
    • Jeg er selvsagt helt enig med deg i at menneskelig aktivitet i ulike former ikke er bra for bl.a. villreinen, men det vil ikke akkurat hjelpe på med ulv i området i tillegg..
    • Nå savner jeg snappen! Ingen som ønsker å ha den lengre? 
    • Jeg ville for all del prøvd, men om du ikke har meldt inn forholdene ved noen av de flere tidligere anledningene, har lagt henne ta tilbake hunden uten å melde fra da heller og ikke har bevis også fra tidligere saker så stiller du antagelig ikke så sterkt. Tvert om vil du muligens sette deg selv i en litt kjip posisjon da å stå fast på at hunden har blitt misshandlet/sultet m.m. og at du ikke har varslet fra og at du har latt den bli med tilbake( også uten å varsle fra) er jo ikke akkurat til din fordel. Hvorfor skulle Mattilsynet gi hunden til deg isåfall? I verste fall blir du jo regnet som medskyldig i en straffesak. Men hunden bør jo bort derfra om det er tilfellet det du sier, samme hvem den evt havner hos(deg eller noen andre som er egnet). "Problemet" her er jo at MT ofte her folk en sjans til å ordne opp og siden ikke noe er meldt tidligere så er det vell mest sannsynlig det eneste som kommer til å skje i første omgang. De stikker innom, prater litt og får visse krav de må.oppfylle innen en gitt frist ifht utbedringer og ting å gjøre. Utgifter kan man jo godt føre opp, men her igjen så spørs det om.det blir ord mot ord. Lett å tenke at en konflikt eller noe er årsak til at du plutselig vil ha hunden og mtp hendelsesforløpet har du jo ikke så mye å argumentere med som taler til din fordel.  Dessverre.
    • Har ingenting med dominansaggresjon å gjøre, nei. Usikkerhet som du sier, stress(men da mest sannsynlig på grunn av usikkerhet) og evt ressursforsvar i tillegg. Men på en litt veik hund så kan det rett og slett være trusselnivået hunden opplever som er årsaken til at den glefser/biter når dere kjefter. Uavhengig av  om dere er veldig harde eller ikke. Dropp kjefting og bare vær heller rolig og bestemt, ta han ned uten å gjøre noe særlig utav det å be han heller gå å legge seg. Føler dere for å straffe noe utover det så er det bedre å bare rolig geleide han bort til en timeout i bånd/bur/grind eller hva dere må evt har til rådighet. Og ellers prøve å få langt som mulig forebygge at slike ting ikke skjer (feks ved å rydde kjøkkenbenken godt for alt som er interessant) og være konsekvent med å ta han ned eller kommandere han bort om dere ser at han pønsker på.npe. eller rett og slett forbud mot hund på kjøkkenet.  Ifht senga er det nok en god løsning dere har valgt. Høres ut som ressursforsvar og det kan i mange tilfeller være vanskelig å trene vekk. Spesielt i tilfeller som her hvor man tross alt ligger oppi hverandre i ressursen. Unngå hele greia er ofte det beste da. Ute kan det jo forsåvidt være andre ting som stresser han og, men det er vell uansett nærliggende å tenke at det er usikkerheten som har sin innvirkning her og. Tren på det. Ikke først og fremst bare på å stå bundet, men på å være i miljø. Og å være rolig og fokusert i miljø. Det må på plass først.
  • Nylig opprettede emner