Gå til innhold
Hundesonen.no

Vetivo Aktiv


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Fikk en prøvepose på Rema, og begge dyrene likte det. De er tynne og jeg pleier å velge "høyenergifôr" til dem.

De spiser V&H minst en gang om dagen, men har tørrfôr stående framme. Det er det som funker for oss.

Jeg ser at det kanskje ikke er det beste fôret når jeg ser på innholdet, men det er da ikke det verste heller?

 Vetivo_aktiv_9kg_deklarasjon.png

Det varierer hvor mye de spiser av det i tillegg til V&H, så det hadde sikkert ikke hatt så mye å si uansett, men hva tenker de kloke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt mye næring. Animalske biprodukter betyr generelt ikke kjøtt, men bein, horn, nebb og klør. Mais i store mengder kan føre til økt stress. Generelt inneholder jo fôret mye karbohydrater, og det er ikke bra. Hunder skal helst ha mye protein, lite fett og enda mindre karbohydrater. Hvis de ikke spiser mye av det, har det nok ikke all verdens å si, men jeg ville aldri fullfôret på det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Quack skrev:

Det er ikke spesielt mye næring. Animalske biprodukter betyr generelt ikke kjøtt, men bein, horn, nebb og klør. Mais i store mengder kan føre til økt stress. Generelt inneholder jo fôret mye karbohydrater, og det er ikke bra. Hunder skal helst ha mye protein, lite fett og enda mindre karbohydrater. Hvis de ikke spiser mye av det, har det nok ikke all verdens å si, men jeg ville aldri fullfôret på det.

Interessant...

Og nå spør jeg absolutt ikke for å være vanskelig, men fordi jeg lurer:

Royal canin har jo (ihvertfall såvidt meg bekjent, før råfôring ble "allemannsgreie") vært et fôr med et greit rykte? Men jeg mente at det også inneholder en del mais, og måtte sjekke... Hva synes du er "minst ille" av disse to, evt?

https://www.zoopermarked.no/royal-canin-medium-adult-hundefr?gclid=CjwKCAjw7IbaBRBqEiwA6AyZgvsqGdbrEZ_yeFUeX8QH6Zl9S2jMKhLUKkayud7ceAPJd15F0ZTbGBoCK9gQAvD_BwE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingredienser

Mais, maismel, hvetemel, tørket svine- og okseprotein*, tørket fjærkreprotein, animalsk fett, hvete, hydrolysat av animalsk protein, mineralsalter, betestriper, fiskeolje, soyaolje, gjær, hydrolysert gjærekstrakt (kilde til mannan-oligosakkarider). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulrikke said:

Royal canin har jo (ihvertfall såvidt meg bekjent, før råfôring ble "allemannsgreie") vært et fôr med et greit rykte?

Nå har ikke jeg vært hundeeier like lenge som råforing har vært vanlig, men jeg har hatt katt i 20 år og der har Royal canin alltid vært sett på som litt.. tvilsomt, kan man si. Sammen med f.eks. Iams og Eukanuba. Det eneste som var "innafor" til katt var Hill's, men det var vel neppe spesielt mye bedre det heller sett i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Royal Canin selger MYE pga markedsføringen. De er å se på alt av utstillinger, gir ut masse produkter med reklame på, og ikke minst denne "gimmicken" med rase-spesifikke for. Leser man derimot på innholdfortegnelsen, og ikke bare lar seg blende av de fine bildene på sekken, og den flotte bag'en eller fortønna du får med på kjøpet, kan man bli skremt! Det er jo nærmest fritt for kjøtt! De har vel (iallfall hadde) et for som er 100% vegetabilsk. :no: Ja, ja... Folk får jo absolutt fore hunden sin med det de vil, men påstå at det er det beste for hunden er bare tull.  Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å fore hunden min på slikt for. :icon_confused: Dette Vetivo-foret ser heller på innholdsfortegnelsen ikke bra ut i mine øyne. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...