Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele som ikke dras over hodet


Recommended Posts

Sydney hater seler som må dras over hodet, så lurte bare på om noen har tips til en god tursele hvor man ikke trenger å gjøre det? Er egentlig ikke så stor fan av disse step in-selene. Vi har en nå, med den glir jo bare rundt på kroppen, og sitter veldig nær albuen. 

Akkurat nå bruker vi sporselen til Non-Stop, men det stakkars lille dyret løper jo bare langt inn i gangen og gjemmer seg om hun ser den:P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Hunden min er heller ikke så fan av seler som tres over hodet, men har løst det med at hun får en liten godbit etter at den er tatt over hodet. Nå kommer hun frivilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje du kan trene på det? Belønn hunden for å snuse på selen til å begynne med, og etter hvert at den selv putter hodet gjennom selen. Jeg ville brukt step in-selen så lenge du trener med den som går over hodet, sånn at hunden slipper ubehaget i mellomtiden. Min hund tar selv på selen (kommer og putter hodet gjennom åpningen), men hun liker heller ikke å få på nomesele, vi har også den fra non stop. Kanskje en h-sele, for eksempel fra Haqihana eller Trixie, de er veldig lette å ha på. Eventuelt har også Hurtta gode modeller. Jeg ville unngår seler med en horisontal brystreim, ettersom det legger press på hundens skulderledd. 

Det kan ta lang tid å trene på, men de aller fleste seler må jo tres over hodet. Kanskje du kan trene med et halsbånd til å begynne med, og når hun skjønner at hun skal putte hodet gjennom, begynner du å trene med en sele? Det er absolutt mulig å få til. Bare pass på å ikke trene for lenge av gangen, og ikke kjefte eller bli frustrert hvis det ikke går veien med en gang. Å ta på sele skal være superkult! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lagt merke til, er at malteseren min ikke liker når vi skal ta selen av over hodet, som om det muligens lugger bak ørene og er ubehaglig. Kanskje en pelshund problematikk? Den korthårede hunden jeg hadde brydde seg ikke.

Jeg kjøpte også en step in sele, men den sitter litt "stivt" slik at hun ikke har like frie bevegelser som når hun ikke har noe på. Så jeg kommer til å følge med på denne tråden for tips og forslag. :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle!

Har prøvd å trene med godbiter, skryt og hele pakka for å få henne til å ta hodet inn selv en stund, men hun nekter fortsatt:icon_redface: Tror rett og slett jeg bare får finne en sele som sitter godt der vi slipper å trekke over. 

@Sprettballen @Wilhelmina Takk for seletips! Får man kjøpt dem i fysisk butikk noe sted?

@Misky Hun er for det meste klippet kort, så tror ikke det handler om "pelshund-issues", men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Busann skrev:

Jeg har Truelove X2 til 2 av mine hunder og er veldig fornøyd med den. Ingen av mine liker å få noe over hode, så da er det veldig kjekt å slippe det. Skal kjøpe til nr 3 når han er ferdig utvokst.

Får man kjøpt den i fysisk butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...