Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har du betalt full pris for valpen? Hvis du har fått avslag på prisen på grunn av skaden ses det som at du allerede har fått kompensasjon for "skadet" vare. Men en seriøs oppdretter ville nok ha betalt tilbake hele prisen, selv om du nok helst ikke burde kjøpt valpen i utgangspunktet (men så ville kanskje ikke en seriøs oppdretter solgt den i utgangspunktet). For å være ærlig er jeg ikke sikker på om jeg ville kostet på operasjon på en valp på denne alderen på en skade den vil slite med hele livet. Selv om du får en annen, frisk hund som kan delta på de aktivitetene du ønsker vil denne bli en begrensning, og potensielt koste mye tid og penger i oppfølging og behandling. Hva sier spesialistene om prognoser og livskvalitet for hunden?
    • Hei, sonen. Nå trenger jeg virkelig hjelp. Har nevnt en plass her at hunden min har en medfødt skade. Jeg har snakket med tre kirurger, der to er spesialister på orto, der alle mener han trenger operasjon. Spesialistene har hatt ulike meninger om hvordan de vil gjøre selve operasjonen, men begge er enige om at han aldri vil bli hundre prosent bra. De vet ikke om operasjonen blir vellykket. Grunnet skaden er medfødt, dekkes det ikke av forsikring. Operasjonen og post op (spørs hvilken kirurg) kan fort koste 60-70.000, som jeg da ikke har. Oppdretter oppi dette er ikke til hjelp, da hun mener jeg kan heve kjøpet og få halve prisen tilbake. Men jeg syns å huske at dyr blir sett på som ting, og en defekt ting skal man få refundert full pris (for å si det rett ut). Eller tar jeg helt feil? Oppdretter mener jeg burde prøve svømming, fordi det hjelper nok, mente hun.  Ikke kan jeg operere og kirurgen mente det ikke var bra å amputere forlabben til en snart 18 uker gammel valp. Jeg har time til konsultasjon angående svømming. Valpen i dag begynner å vise mer og mer halting (som han har gjort siden han var 7 uker), han sover nesten døgnet rundt nå og er ikke helt giret for tur. Han spiser og drikker. Dette har vart i tre dager (har vært på valpekurs oppi alt dette).  Slik at jeg spør dere, har dere noen anbefalinger eller råd? Noen erfaringer eller som kan lovverket bedre enn meg?
    • Kjekt å høre det ikke ble så mye endringer. Litt mindre interesse av løpske tisper og mindre hissig på andre hannhunder er ok.  Kan jeg spørre om hvor raskt sykdommen utviklet seg på din? 
    • Hund1 (finner de på facebook) har doble K i 3,8 liters dunker Veeeeldig fornøyd med den som heter germinator til mine, men de har det aller meste til ulike behov 😊
    • Haha hva i all verden,  hvorfor leste jeg sheltie?!! Beklager det, men Collie er også fine da ❤️ 🤣
  • Nylig opprettede emner