Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, roxie88 skrev:

Vente noen dager og så sende melding om at du lurer på om du kan ha glemt solbrillene dine der? :P Bare unngå helt at hun hadde de på seg ville jeg gjort :D 

 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Haha, samme tenkte jeg. Gjør det!

:lol::lol::lol:

Må vel nesten det. Kan jo ikke si: Duuu, tror du bruker solbrillene mine, men jeg turte ikke si noe!

 

Akkurat nå, Misky skrev:

Det er en sånn situasjon jeg typisk kunne havnet i også.. :P

Du kunne ikke f.eks laget en liten "etterlysning" på Facebook eller noe sånn, som du vet at vedkommende kanskje kommer til å lese, men som ikke spesifikt er rettet mot henne. Og håpe at hun gjør det rette og returnerer dem? 

(Risikoen er jo selvsagt at det hele blir enda mer kleint hvis hun ikke gir deg dem tilbake :innocent:)

 

Hahahah, kan legge i oppdretterens facebookgruppe, høre om noen av kursdeltagerne fikk dem med seg :lol:

Ja, det er det jeg er skikkelig redd for nå. At hun bare: Neeeeei, har ikke sett noen solbriller. JO, DET HAR DU! 

Det verste er at det er jo ikke noe galt i at hun brukte dem - hun har masse folk på besøk, kunne sikkert falt meg inn å gjøre det samme. Hun har to døtre også, tror sikkert det er noen av deres.

Men det er det ikke, DET ER MINE  :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se den søte lille som ble med oss hjem på onsdag:  Forløpig enklest å ta bilde av når hun sover, for ellers er hun oppi og kooooooooooooooooooooooser, eller finner på ramp    

minien er ikke allverdens glad i å hilse på fremmede hunder, spesielt ikke hvis han er i bånd. Dere vet sikkert hvor vanskelig det kan være å unngå hilsing; jeg har prøvd å gå langt ut i grøften, elle

Natt til 24 juli ble disse tre født ♡ Ariel har endelig blitt mamma ♡

Posted Images

I dag har jeg altså vært på vent til SAS på telefonen i 2 hele forbanna timer, bare for å booke hund på flyet. Når telefonen endelig ble tatt, så ble det lagt på med en gang, ergo må man starte på hele samme visa igjen... Snakk om møkksystem! Kapitulerte til å sitte som nummer 57 i kø på chatten deres og fikk ordnet det der. Å ringe 'umiddelbart etter booking' er ikke så veldig lett, visstnok :vegg:

Jaja, får håpe forespørselen går gjennom slik at Floss endelig får hilse på familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg vil også se Castle Rock! Hvordan gjør jeg det?

Hilsen Olga på 90 år som aldri ser på TV :whistle:

Da må du ha abonnement på HBO :) (tror det er der den går i hvertfall).

Akkurat nå har jeg middagspause fra pakkinga. Har igjen et par kjøkkenskap og litt fra skap og hylle på badet så er jeg i mål sånn ca. 

Hundene fikk tur etter jobb i 27 varme, men det var ikke så verst temp å gå i faktisk. Sånn er det når man er vant til 30, noen grader mindre og det blir nesten litt småfriskt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme! Utslitt...

Har hatt en fin tur da. Selv om ungene har drivd meg litt til vanvidd.  Godt jeg har enebarn.  

Fikk lekt masse med @kaja og det er alltid kos , selv om jeg alltid unfriender henne under rapelleringen.  Ingen komplett dødsangst denne gangen heldigvis.  Jeg blir åpenbart tøffere. 

Nevø er fast bestemt på å bli med neste gang vi skal til Dagali.  Han har virkelig kost seg. 

Nå er det to guttunger som synes Kaja er tøffere enn Monsen..

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mud said:

Endelig hjemme! Utslitt...

Har hatt en fin tur da. Selv om ungene har drivd meg litt til vanvidd.  Godt jeg har enebarn.  

Fikk lekt masse med @kaja og det er alltid kos , selv om jeg alltid unfriender henne under rapelleringen.  Ingen komplett dødsangst denne gangen heldigvis.  Jeg blir åpenbart tøffere. 

Nevø er fast bestemt på å bli med neste gang vi skal til Dagali.  Han har virkelig kost seg. 

Nå er det to guttunger som synes Kaja er tøffere enn Monsen..

Kan du ikke ta med mi og, hun trenger å tøffes opp litt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg endret profilbilde og "Hunderase" her inne, og så velter liksom sorgen over meg.

Jeg savner Tinka så inderlig fremdeles, og lurer på om det ikke snart skal bli litt bedre. Jeg er fryktelig glad for at Marvin har kommet i hus, og han er helt herlig, men må huske at det er lov å savne den forrige allikevel - bare ikke sammenligne. Jeg savner henne jo så inderlig fremdeles. Tror det var utrolig lurt å ikke få seg ny Phaléne, og å få seg hannhund. Så forskjellig som mulig, liksom, bare en annen type drømmehund. Tror jeg hadde sammenlignet en Phalénetispe med Tinka, selv om jeg var sikker på at det var det jeg skulle ha. 

Ja, var bare det. Profilbildet på mobilen min er fortsatt Tinken, og det skal det få være en stund. Har da bare gått fire måneder, tross alt. :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min siste dag på jobb, veldig bittersøt følelse. Gleder meg som en unge til å bo i Trondheim igjen, men blir kjempetrist av tanken på at jeg mest sannsynlig aldri får jobbet med yrket mitt igjen:hmm:

Jaja, det blir nok bra uansett og jeg skal prøve å nyte den første uka eller to som ferie, ei uke hittil i sommer har vært litt lite kjenner jeg.

Endret av Tonje
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mud skrev:

Pulipels er artig på tur...

Heldigvis drysser mesteparten av. Desverre drysser det av på stuegulvet :hmm:

 

Jeg blir sittende å lure på om dette er en hale eller rumpa eller kanskje hunden ligger med ansiktet ned. Hvem vet... :lol:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk helg i Kristiansand. Vi bodde i Abrahavn og ble vekket av selveste kaptein sabeltann og var på sjørøver frokost. Og showet er virkelig å anbefale, det var rått! Jeg vet ikke hvem som har kost seg mest, jeg eller barna...? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Ia said:

Akkurat nå har jeg endret profilbilde og "Hunderase" her inne, og så velter liksom sorgen over meg.

Jeg savner Tinka så inderlig fremdeles, og lurer på om det ikke snart skal bli litt bedre. Jeg er fryktelig glad for at Marvin har kommet i hus, og han er helt herlig, men må huske at det er lov å savne den forrige allikevel - bare ikke sammenligne. Jeg savner henne jo så inderlig fremdeles. Tror det var utrolig lurt å ikke få seg ny Phaléne, og å få seg hannhund. Så forskjellig som mulig, liksom, bare en annen type drømmehund. Tror jeg hadde sammenlignet en Phalénetispe med Tinka, selv om jeg var sikker på at det var det jeg skulle ha. 

Ja, var bare det. Profilbildet på mobilen min er fortsatt Tinken, og det skal det få være en stund. Har da bare gått fire måneder, tross alt. :heart:

Har Hottìe som bakgrunn på mobilen enda jeg. Og er et år siden hun forlot oss. Ta den tiden du trenger ? Savner henne noe fryktelig selv om jeg Emmy er drømmehunden. Heldigvis kan man sørge og være glad i nykommeren samtidig ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Jeg blir sittende å lure på om dette er en hale eller rumpa eller kanskje hunden ligger med ansiktet ned. Hvem vet... :lol:

Hun har mest snorer på rygg og bakpart.  Hun er klippet på hodet.  Ergo ligger hun med hodet vekk fra kameraet.  Det er sånn jeg ser forskjell :teehe:

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud.. Kan ikke folk lære seg å passe bedre på barna sine? Ute og går tur med valpen, et godt stykke unna en familie som leker. Så kommer minstemann på kanskje 2-3 år løpende bort med henda i været og lager "uægh"-lyder for å skremme valpen min. Jeg sier nei, det må du ikke gjøre, valpen er litt redd for barn. Barnet stormer fremover og jeg må til slutt løpe av gårde med valpen som blir livredd. Hun er i utgangspunktet skeptisk til barn - nå blir det nok veldig lett å gjøre henne trygg på dem... Og hva gjør moren? Hun står bare og ser på det hele. Ingen tilsnakk til barnet, ingen beklagelse til meg, ingenting. 

  • Confused 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, brukte Truelove kobbelforlenger (venstre på bildet) tidligere i dag og den kroken er jo livsfarlig, åpnes så enkelt av seg selv. Flaks det gikk bra ?

Jeg hadde egentlig tenkt å få kjøpt det lange, nye båndet til Non-Stop, men alle liknende kroker er kanskje slike man ikke akkurat burde stole på?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaisen skrev:

Har hatt en fantastisk helg i Kristiansand. Vi bodde i Abrahavn og ble vekket av selveste kaptein sabeltann og var på sjørøver frokost. Og showet er virkelig å anbefale, det var rått! Jeg vet ikke hvem som har kost seg mest, jeg eller barna...? 

Jeg var på showet på lørdag. Utrolig bra! Særlig imponert av han minste av danserne, en gutt på 9 år. Sønn av ei venninne av meg. Vanvittig talentfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg var på showet på lørdag. Utrolig bra! Særlig imponert av han minste av danserne, en gutt på 9 år. Sønn av ei venninne av meg. Vanvittig talentfull.

Ja, han var utrolig flink! Fikk helt frysninger av å se på han. Vi var på  showet på fredagen. Tror vi var litt heldigere med været enn dere? De andre sa til meg at det regnet og tordnet, men jeg sov meg tydeligvis gjennom det hele :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Raksha skrev:

Kan du ikke ta med mi og, hun trenger å tøffes opp litt :D

 

Vet du ,  etter denne turen har jeg funnet ut at jeg egentlig ikke liker barn :P

Spesielt barn i en viss alder *sukk*

 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ja, han var utrolig flink! Fikk helt frysninger av å se på han. Vi var på  showet på fredagen. Tror vi var litt heldigere med været enn dere? De andre sa til meg at det regnet og tordnet, men jeg sov meg tydeligvis gjennom det hele :lol:

Det regnet under deler av showet når vi var der, men tordnet ikke. Men gikk helt fint! Var forberedt på det, så hadde med oss ponchoer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, det er kjedelig å pakke! Må vaske opp, og pakke ned servise og glass og kopper og bestikk, og siste klærne som henger til tørk på badet, og noen håndklær, og det siste som står igjen i skuffene på badet, og og og...

Og i morgen kveld skal jeg pakke alt opp igjen!

Men jaggu gleder jeg meg til jeg er ferdig flytta inn:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Hjelpes, brukte Truelove kobbelforlenger (venstre på bildet) tidligere i dag og den kroken er jo livsfarlig, åpnes så enkelt av seg selv. Flaks det gikk bra ?

Jeg hadde egentlig tenkt å få kjøpt det lange, nye båndet til Non-Stop, men alle liknende kroker er kanskje slike man ikke akkurat burde stole på?

image.jpeg

Jeg stoler ikke på sånt! Bruker kabinkrok som må skrues opp for å løse fra selen, båttau og stikkbelte. Sist jeg glapp båndet på tur var det er mirakel at jeg fant igjen hunden i skogen. Never again. Vanlige kabinere og kroker har jeg opplevd har sprettet opp flere ganger. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2018 at 6:07 PM, maysofie skrev:

I dag har jeg altså vært på vent til SAS på telefonen i 2 hele forbanna timer, bare for å booke hund på flyet. Når telefonen endelig ble tatt, så ble det lagt på med en gang, ergo må man starte på hele samme visa igjen... Snakk om møkksystem! Kapitulerte til å sitte som nummer 57 i kø på chatten deres og fikk ordnet det der. Å ringe 'umiddelbart etter booking' er ikke så veldig lett, visstnok :vegg:

Jaja, får håpe forespørselen går gjennom slik at Floss endelig får hilse på familien.

Det er grunn nok til å ikke bestille gjennom sas :P

Men om du bestiller sas-billetten gjennom widerøe kan du skrive det inn samtidig som du bestiller billetten din. Da slipper du køa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Mud said:

Vet du ,  etter denne turen har jeg funnet ut at jeg egentlig ikke liker barn :P

Spesielt barn i en viss alder *sukk*

 

Jeg er VELDIG glad jeg ikke skal tilbake i noe jobb når barnehagen starter igjen her - herrgud jeg er sliten! Kommer til å sove hele første dagen hun er i barnehagen :lol: 

Shit der begynte det å tordne, kanskje gå og nappe ut litt ledninger og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...