Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se den søte lille som ble med oss hjem på onsdag:  Forløpig enklest å ta bilde av når hun sover, for ellers er hun oppi og kooooooooooooooooooooooser, eller finner på ramp    

minien er ikke allverdens glad i å hilse på fremmede hunder, spesielt ikke hvis han er i bånd. Dere vet sikkert hvor vanskelig det kan være å unngå hilsing; jeg har prøvd å gå langt ut i grøften, elle

Natt til 24 juli ble disse tre født ♡ Ariel har endelig blitt mamma ♡

Posted Images

For meg blir dette ei rar uke på jobb for det er siste uka med to av kollegene mine. De er i ferie når jeg har siste dagen. Kjenner det nærmer seg slutten av mine dager som audiograf og det er faktisk ganske trist, jeg liker yrket mitt så godt, men jeg liker tanken på å bo i Trheim litt bedre. Blir en rar høst dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Red Merle said:

Håper juli blir like varm som juni. Snart fellesferie og nå må vi vel snart finne ut hva vi skal gjøre. Dyreparken eller badeland ? :blink:

Håper knallværet som er nå fortsetter for det meste av juli! Badeland, dyrepark er ut. ??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.7.2018 at 9:55 AM, Snøfrost said:

Hei juli. Måtte du bli langt kjøligere enn siste del av mai og mesteparten av juni :sweat:

@Raksha hadde vel tippet at det er fjording i han nye hesten din ja. Fjordinger er flotte hester så det er jo ikke negativt å ligne litt :) 

Overhodet ikke noe negativt. Har vært fjordinger på gården her før, så svigerfar er lykkelig :ahappy:

I dag møtte han meg med en skikkelig god humring :wub:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og lille knølen vært en tur på stranda. Når vi kom hjem satt vi oss ute og jeg i shorts og bikinitopp. Så kommer det såklart to dørselgere, som jeg i utgangspunktet synes er ubehagelig når jeg sitter såpass lettkledd. Og hva skjer? Joda, den lille møllebølla skal kooose og klarer å pelle av meg bikinitoppen rett foran disse dørselgerne! Jeg satt i trappen, så det var ingen problem for han å nå opp :blink: Man må liksom ta høyde for alle eventualiteter når en har valp ?

Han er søt da ?

F83ED8AB-8710-49B8-84D1-484E6F2B8CE0.thumb.jpeg.96e5b98e51b32650c2f6affce2436df9.jpeg

  • Haha 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Midas said:

I dag har jeg og lille knølen vært en tur på stranda. Når vi kom hjem satt vi oss ute og jeg i shorts og bikinitopp. Så kommer det såklart to dørselgere, som jeg i utgangspunktet synes er ubehagelig når jeg sitter såpass lettkledd. Og hva skjer? Joda, den lille møllebølla skal kooose og klarer å pelle av meg bikinitoppen rett foran disse dørselgerne! Jeg satt i trappen, så det var ingen problem for han å nå opp :blink: Man må liksom ta høyde for alle eventualiteter når en har valp ?

Han er søt da ?

F83ED8AB-8710-49B8-84D1-484E6F2B8CE0.thumb.jpeg.96e5b98e51b32650c2f6affce2436df9.jpeg

Tipper det gjorde dagen for dørselgerne! :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjøle meg ned med en iskald pepsi max. Hundene har fått en liten time på stranda og nå i kveld fikk de to eldste søke opp godis i hagen mens jeg trente target og apport med Skoj. Ble ikke lange økta, vi blir litt daffe av dette været. Jeg prøver å nyte varmen, men det er i vel meste laget med 43 grader i solveggen :shocked:

Endret av Tonje
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på kveldstur i finværet. Nå sitter jeg å leser om et tørrfor jeg vurderer å begynne med, Twist spiste faktisk opp prøven vi fikk på nkk i går. Litt tidlig å konkludere med at han liker det da, han spiser ofte første porsjon av nye fôr og så vil han ikke ha dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne fortalt meg hvordan man omregisterer en hund fra Danmark, så slipper jeg å mase mer på NKK? 
Det står; 

Danmark: Originalt registreringsbevis og kopi av eierbevis utstedt av Dansk Kennel klubb.

Så jeg skal kun ta disse to arkene, sende det til PB 52 Holmlia, 1201 Oslo - også får jeg faktura og omregistreringen skjer ila 4 uker? 
Virker nesten litt for enkelt :icon_confused:

Endret av Paranomia
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk juli alt. Skal ha ferie om 3 uker, avslutrer med jobbhelg.

Omgangssyke på jobb. Hadde i går ikke ankommet min avdeling, men det er så vanskelig å finne vikarer nå i ferien. Spent på hva som møter meg i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg bruker alle feriepengene på noe annet enn ferie så jeg ikke har råd til 5 uker... Får to om jeg er heldig. Men med det være her er det kanskje like greit. Bare jeg som kjeder meg i hjel når det er varmt ute? :innocent::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Red Merle said:

Håper juli blir like varm som juni. Snart fellesferie og nå må vi vel snart finne ut hva vi skal gjøre. Dyreparken eller badeland ? :blink:

Det er jo ikke noe vanskelig valg; man betaler ikke penger for dyremishandling. Altså badeland, hvis det bare er de to tingene det står mellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...