Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som er sulten hele tiden


Kaisen
 Share

Recommended Posts

hunden vår har aldri hatt noe særlig matlyst og har alltid spist lite. Etter at vi byttet til allergifor virker hun sulten hele tiden. Hun maser ofte etter mat, og har blitt helt gal når vi spiser noe. Vi kan ikke bytte for siden hun har forallergi, og vi kan ikke gi mer for. Da legger hun på seg. Er det noe vi kan gi henne/tilsette maten som hun ikke legger særlig på seg av? Eventuelt hva annet kan vi gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Eneste endringen er fôret?
Hun får ikke kortison eller andre medikamenter?

Jepp. Hun går ikke på noen medisiner nei..før vi fant ut av allergien fikk hun flere forskjellige typer for, da vi prøvde å finne et hun ikke klødde av. Da maste hun aldri etter mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Spe på med råforing? Se om dere finner en eller to rene proteinkilder hun tåler og gi noen måltider av det her og der, eller bruk daglig sammen med tørrforet? 

Hun får country hunter kjøttboller av kanin til frokosten. 2 stk pluss tørrfor til frokost, det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig. Kan prøve å gi henne en kjøttbolle til altså, eventuelt samme kombo til kvelds istedet for bare tørrfor, men hun legger veldig fort på seg, og det er kun ved denne mengden hun har klart å holde vekten... dette blir desverre bare midlertidig da ingen lenger selger disse kjøttbollene. Hamstret litt når jeg fant ut av det, men har bare 2 kg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Hvilket fôr får hun? Jeg måtte bare bytte fôr på min, for hun ble ekstremt sulten, samtidig som hun gikk opp i vekt.

Royal canin anallergenic. Finnes det andre tilsvarende for? Hun må ha hydrolysert for. Specific sitt spiser hun ikke i det hele tatt

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Royal canin anallergenic. Finnes det andre tilsvarende for? Hun må ha hydrolysert for. Specific sitt spiser hun ikke i det hele tatt

Vet det finnes andre merker allergifôr, men vi byttet over til vanlig når vi fant ut hva hun reagerte på. Hun fikk RC hypoallergenic som hun ble ekstremt sulten av. Mens hun fikk tørt fikk hun specific weight reduction, siden hun kunne få mer uten å legge på seg(og det var et av få typer hun tålte), men nå får hun v&h taste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WelshenNemi skrev:

Vet det finnes andre merker allergifôr, men vi byttet over til vanlig når vi fant ut hva hun reagerte på. Hun fikk RC hypoallergenic som hun ble ekstremt sulten av. Mens hun fikk tørt fikk hun specific weight reduction, siden hun kunne få mer uten å legge på seg(og det var et av få typer hun tålte), men nå får hun v&h taste.

Vi prøvde også et for som inneholdt det hun tålte etter utredningen var ferdig, men hun reagerte på det likevel..det var basert på fisk. Godbiter av fisk gikk helt fint men mat av fisk begynte hun å klø av. Så enten tåler hun fisk i små mengder, eller  så var det noe annet i det foret hun reagerte på. Jeg ser at robur har et sensitiv single protein for med laks. Kanskje jeg skulle prøvd det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Hun får country hunter kjøttboller av kanin til frokosten. 2 stk pluss tørrfor til frokost, det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig. Kan prøve å gi henne en kjøttbolle til altså, eventuelt samme kombo til kvelds istedet for bare tørrfor, men hun legger veldig fort på seg, og det er kun ved denne mengden hun har klart å holde vekten... dette blir desverre bare midlertidig da ingen lenger selger disse kjøttbollene. Hamstret litt når jeg fant ut av det, men har bare 2 kg igjen. 

Sjekk om du finner noe magert kjøtt som ikke er kvernet.
Da får magen mer å jobbe med. 
Føler meg ellers litt blank ifht gode forslag, fordi det er så sabla vanskelig med allergihunder :/ 

 

Kom forresten på at Baddaky har monofôr med kanin...
Mulig man kan bestille det, eller få veterinæren til å ta det inn for deg?
https://drbaddaky.no/produktkategori/monoproteinfor/

Endret av Shokata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Sjekk om du finner noe magert kjøtt som ikke er kvernet.
Da får magen mer å jobbe med. 
Føler meg ellers litt blank ifht gode forslag, fordi det er så sabla vanskelig med allergihunder :/ 

Jeg har lyst å få tak i kanin, men hvor får jeg tak i det?? Noen sa at de hadde det i frysedisken på helgø meny, men har ikke funnet det der.. ellers blir den eneste muligheten å kjøpe seiblokker eller torsk/laksefilet å gi henne.

allergihunder er noe dritt?

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kaisen skrev:

Vi prøvde også et for som inneholdt det hun tålte etter utredningen var ferdig, men hun reagerte på det likevel..det var basert på fisk. Godbiter av fisk gikk helt fint men mat av fisk begynte hun å klø av. Så enten tåler hun fisk i små mengder, eller  så var det noe annet i det foret hun reagerte på. Jeg ser at robur har et sensitiv single protein for med laks. Kanskje jeg skulle prøvd det...

Vi byttet til slutt til v&h, for hun reagerte på lagermidd i tillegg. Nå er hun nesten helt bra. Min må gå på medisiner, men hun reagerer også voldsomt på bl.a pollen.

Håper du finner noe som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WelshenNemi skrev:

Vi byttet til slutt til v&h, for hun reagerte på lagermidd i tillegg. Nå er hun nesten helt bra. Min må gå på medisiner, men hun reagerer også voldsomt på bl.a pollen.

Håper du finner noe som funker.

V&h er det jeg ville fore på, og det var litt vanskelig å godta at hun ikke tåler noe av den v&h har å tilby..i dag har jeg vært på jakt etter kanin, men det var vanskelig å få tak i visst nok. Må vel bare gi opp det tror jeg. Kjøpte litt seifilet på butikken som jeg tenkte å spe på med, kanskje det hjelper litt på sultfølelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

V&h er det jeg ville fore på, og det var litt vanskelig å godta at hun ikke tåler noe av den v&h har å tilby..i dag har jeg vært på jakt etter kanin, men det var vanskelig å få tak i visst nok. Må vel bare gi opp det tror jeg. Kjøpte litt seifilet på butikken som jeg tenkte å spe på med, kanskje det hjelper litt på sultfølelsen

Hva er det hun ikke tåler? Sånn av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Hva er det hun ikke tåler? Sånn av nysgjerrighet.

Kylling, svin, storfe, hjort, reinsdyr, elg, and og kalkun er vel det vi har funnet ut av så langt..jeg vet ikke om jeg gidder å prøve mer for hun reagerer på det meste virker det som? så vi holder oss til godbiter av kanin og fisk.

@Ingidano ja hu tåler alt av frukt og grønt tror jeg :) hun elsker gulrot så det skal jeg prøve!

Endret av Kaisen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn kronisk sulten hund i hus.

12 år gammel fyr, født sulten.

Er han ikke sulten, er han syk.

Leter aktivt etter mat på tur både i fjæra og i skogen.

Kan fint finne på å bryte seg inn i skuffer og skap når han er alene hjemme.

Går rundt og "hinter" om mat hele dagen om vi forer 2 ganger bare.

Ingen sykdommer, men må fores fettfattig grunnet tidligere pankreatitt, og fordi han går lett opp i vekt.

Har prøvd mange "varianter", råforing og tørrfor.

Han ble verre når jeg råfora, for det ble små mengder for at jeg skulle klare å holde vekta nede.

Eneste som funker her, er å dele opp dagen i 3 faste måltider.

2 måltider med tørrfor og 1 med kjøtt / fisk.

I tillegg får han gulerot eller kålrot, som virker å hjelpe på sulten.

Litt eple og pære.

 

Du har jo helt klart en utfordring med allergi inne i bildet.

Men ser du skriver hun tåler og elsker gulerot.

Så da er jo gulerot fine mellommåltider.

Er jo fint å gnage på også det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kaisen skrev:

Kylling, svin, storfe, hjort, reinsdyr, elg, and og kalkun er vel det vi har funnet ut av så langt..jeg vet ikke om jeg gidder å prøve mer for hun reagerer på det meste virker det som? så vi holder oss til godbiter av kanin og fisk.

@Ingidano ja hu tåler alt av frukt og grønt tror jeg :) hun elsker gulrot så det skal jeg prøve!

Den er litt lei ja :/ er vel kanskje fare for at hun reagerer på and også da? V&h har jo med and. Men min tåler fugl generelt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hampus skrev:

Jeg har en sånn kronisk sulten hund i hus.

12 år gammel fyr, født sulten.

Er han ikke sulten, er han syk.

Leter aktivt etter mat på tur både i fjæra og i skogen.

Kan fint finne på å bryte seg inn i skuffer og skap når han er alene hjemme.

Går rundt og "hinter" om mat hele dagen om vi forer 2 ganger bare.

Ingen sykdommer, men må fores fettfattig grunnet tidligere pankreatitt, og fordi han går lett opp i vekt.

Har prøvd mange "varianter", råforing og tørrfor.

Han ble verre når jeg råfora, for det ble små mengder for at jeg skulle klare å holde vekta nede.

Eneste som funker her, er å dele opp dagen i 3 faste måltider.

2 måltider med tørrfor og 1 med kjøtt / fisk.

I tillegg får han gulerot eller kålrot, som virker å hjelpe på sulten.

Litt eple og pære.

 

Du har jo helt klart en utfordring med allergi inne i bildet.

Men ser du skriver hun tåler og elsker gulerot.

Så da er jo gulerot fine mellommåltider.

Er jo fint å gnage på også det.

 

 

Høres ut som min hund du beskriver:lol: hun spiser ikke bare mat men plast og sånn også? jeg har gitt henne en gulrot innimellom, hvis jeg skreller til middagen og sånn, så da skal jeg fortsette med det, eller raspe over maten :) hun er også veldig glad i agurk, men vet ikke hvor mye det hjelper. Det er jo bare vann.

24 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Den er litt lei ja :/ er vel kanskje fare for at hun reagerer på and også da? V&h har jo med and. Men min tåler fugl generelt da.

Hun tåler ikke and. Det står i innlegget:lol:tror hun reagerer på alt av fugl virker det som siden hun verken tåler kylling, and eller kalkun...håper at v&h kommer med en variant med bare fisk?! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Høres ut som min hund du beskriver:lol: hun spiser ikke bare mat men plast og sånn også? jeg har gitt henne en gulrot innimellom, hvis jeg skreller til middagen og sånn, så da skal jeg fortsette med det, eller raspe over maten :) hun er også veldig glad i agurk, men vet ikke hvor mye det hjelper. Det er jo bare vann.

Hun tåler ikke and. Det står i innlegget:lol:tror hun reagerer på alt av fugl virker det som siden hun verken tåler kylling, and eller kalkun...håper at v&h kommer med en variant med bare fisk?! ?

Sorry, overså visst den :icon_redface: de har skrevet at de skal komme med flere varianter, så kanskje? Håper det jeg også, for min tåler ikke lam, storfe eller hjort.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kaisen skrev:

Høres ut som min hund du beskriver:lol: hun spiser ikke bare mat men plast og sånn også? jeg har gitt henne en gulrot innimellom, hvis jeg skreller til middagen og sånn, så da skal jeg fortsette med det, eller raspe over maten :) hun er også veldig glad i agurk, men vet ikke hvor mye det hjelper. Det er jo bare vann.

Hun tåler ikke and. Det står i innlegget:lol:tror hun reagerer på alt av fugl virker det som siden hun verken tåler kylling, and eller kalkun...håper at v&h kommer med en variant med bare fisk?! ?

Min erfaring er at alt som er vomfyll funker.

Vannmelon, agurk, alt av bær ,gulerot og kålrot.

De sistnevnte i store biter, så det tar tid å spise de.

I følge veterinæren min, så er nok mye av denne sulten mer psykisk enn fysisk hos mange hunder.

Hampus får 3 gode måltider, og dermed det han trenger av næring.

Så da er det ikke alltid at han blir mett, men mer det at han får noe å spise som hjelper.

Han blir spesielt ille på dager med mindre aktivitet.

Mens dager med stor aktivitet, der er han ikke i nærheten så manisk.

Som feks når vi er i Spania, og han koser seg i bassenget mer eller mindre hele dagen, da betyr mat null og niks.

Så jeg tror egentlig veterinæren er inne på noe, når hun mener det er mer psykisk enn fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kristiin skrev:

Fårekjøtt/lam da? 

Den glemte jeg, hun tåler ikke lam heller :(

40 minutter siden, Hampus skrev:

Min erfaring er at alt som er vomfyll funker.

Vannmelon, agurk, alt av bær ,gulerot og kålrot.

De sistnevnte i store biter, så det tar tid å spise de.

I følge veterinæren min, så er nok mye av denne sulten mer psykisk enn fysisk hos mange hunder.

Hampus får 3 gode måltider, og dermed det han trenger av næring.

Så da er det ikke alltid at han blir mett, men mer det at han får noe å spise som hjelper.

Han blir spesielt ille på dager med mindre aktivitet.

Mens dager med stor aktivitet, der er han ikke i nærheten så manisk.

Som feks når vi er i Spania, og han koser seg i bassenget mer eller mindre hele dagen, da betyr mat null og niks.

Så jeg tror egentlig veterinæren er inne på noe, når hun mener det er mer psykisk enn fysisk.

Jaja hun elsker alt som heter frukt og grønnsaker så det blir ikke noe problem å få i henne litt av det i hvertfall :) er det noe frukt/gr.saker hunder ikke kan ha? Unntatt avokado og druer - de vet jeg om.

ja veterinæren er kanskje inne på noe ved at det kan være psykisk. Eller bare kjedsomhet på rolige dager. For oss så var det plutselig så rart for vi har alltid slitt med å få henne til å spise. Hun ville feks kun spise tørrforet når den var i forballen hennes. Aldri fra skål. Hun var aldri spesielt sulten. Nå er det jo helt motsatt. Og det bekymrer meg også litt at det kommer MYE mer ut enn inn. Hun kan bæsje 5 ganger på en dag, og da er det ofte store mengder 3 av gangene. Så dette foret er nok ikke noe bra for henne, men skal ta meg en søkerunde på andre allergifor å se hva jeg finner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har allergi og hun får allergifôr. Men en gang vi kjøpte en vanlig pose med fôr som hun pleier å spise, ble hun plutselig sulten hele tiden og lå foran matskåla støtt. Det var nok noe med det fôret i akkurat den posen, for alle de andre gangene vi har kjøpt det samme fôret er hun ikke like ivrig. Fôret var mye mørkere enn de andre posene vi hadde kjøpt før. Så kan jo være noe rart med fôret?

Min får gulrøtter som godis og hun elsker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tistill skrev:

Min hund har allergi og hun får allergifôr. Men en gang vi kjøpte en vanlig pose med fôr som hun pleier å spise, ble hun plutselig sulten hele tiden og lå foran matskåla støtt. Det var nok noe med det fôret i akkurat den posen, for alle de andre gangene vi har kjøpt det samme fôret er hun ikke like ivrig. Fôret var mye mørkere enn de andre posene vi hadde kjøpt før. Så kan jo være noe rart med fôret?

Min får gulrøtter som godis og hun elsker det:)

Tviler, siden vi har hatt 2stk 8kg sekker, og hun var lik med begge to:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...