Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Dverg silke kyllingene mine dør..


whiskeybordercollie
 Share

Recommended Posts

Hei! 

 jeg kjøpte 3 dverg silker i går.. den ene ble slapp på bilturen og døde iløpet av natten.. Nå er resten av de å ustø og den ene er vel nesten å regne som død allerede.. 

Hva kan jeg gjøre og hva er det som foråraker dette?.. og kan det smitte kochinene mine?

Vi har lett lenge etter silkehøns og betalte jo en del for dem å, Så dette er utrolig leit.. jeg ringte veterinæren, men var ikke stort med hjelp å få fra dem

Kyllingene har stått i eget rom uten de større høenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vi kjøpte dem av sier dem er 3uker, men de er kjempe små..

De står inne med spon og høy, det skal være varmt nok der. Vi har gått innom dem annenhver time og passet på att de drikker og eter, men nå er det bare den siste igjen.. men den begynner å skranter den å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, roxie88 skrev:

Har de diare? Hvor gamle er de? Jeg ville spurt på facebookgruppa "høner i hagen" for der er det mange som sitter på mye kunnskap. Lykke til, håper det går bra med de  du har igjen. 

De har ikke diare heller.. de bare står å vingler og virker ustø og utrolig slappe.. 

Takk! Skal prøve å melde meg inn i den gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da døde alle kyllingene.. ettersom veteinæren ikke kunne svare meg på hva som kunne være galt med de små så kontaktet jeg oppdretteren av de andre hønene mine og hun sa det var en sykdom som de gjerne får om det er mange fugler på en plass(husker jo selvfølgelig ikke navnet da..) og att dette kan smitte resten, samt att dette kom fra oppdretter av silkene, altså har kyllingene syke når vi fikk dem.. Så i går kveld ble det å rense og vaske hele rommet som disse små silkene hadde vært i. Men nå er jeg jo livredd for att dette skal smitte kochinene mine.. 

Oppdretter av silkene nekter åsså for att kyllingene var syke og betale tilbake summen vi gå for kyllingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...