Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lære dette triksen?


Hannah
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke verken hva det kalles, eller hvordan man skal lære det inn. Men ville bare nevne et triks jeg lærte forrige hunden min, skikkelig sjarmørtriks, som alle unger falt for;)  Hver gang noen sa hadet, satte hun seg og vinket  (var for vanskelig for henne å gjøre high five, så det ble hadet i stedet, til stor glede for alle naboungene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Nemi1 said:

Jeg vet ikke verken hva det kalles, eller hvordan man skal lære det inn. Men ville bare nevne et triks jeg lærte forrige hunden min, skikkelig sjarmørtriks, som alle unger falt for;)  Hver gang noen sa hadet, satte hun seg og vinket  (var for vanskelig for henne å gjøre high five, så det ble hadet i stedet, til stor glede for alle naboungene

En target vil si at du lærer hunden f,ex å putte nesa i håndflaten, labben på kneeet osv. Rett og slett et punkt hunden skal treffe med en kroppsdel.

Trikset på filmen er hake på åpen hånd, og snute inn i runding. Kan prøve å filme de med hunden min og legge ut (hun kan de ikke men er godt trent)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

En target vil si at du lærer hunden f,ex å putte nesa i håndflaten, labben på kneeet osv. Rett og slett et punkt hunden skal treffe med en kroppsdel.

Trikset på filmen er hake på åpen hånd, og snute inn i runding. Kan prøve å filme de med hunden min og legge ut (hun kan de ikke men er godt trent)

Minien er en omplassering, og han hadde med seg noen uvaner. Derfor har vi i hovedsak trent på å overse andre hunder, eller i det minste ikke utagere for mye. Det har nok vært en bratt læringskurve for ham;) han er nå søt da, nå bare speider han etter andre hunder, for da vet han at han kan tjene seg godbiter. Jeg vil først og fremst ha en hund som ikke bryr seg om tilfeldige hunder vi treffer ute, tilsynelatende helt motsatt av mange andre som ser ut til å mene at deres hund må hilse på alle. Når vi får grunnferdighetene på plass, så kan vi gå over på andre ting. ( ellers må jeg jo nevne at jeg syns det er vanskelig å generalisere ting, at ting han behersker til fule hjemme, kan være utfordrende ute blant folk og hunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...