Gå til innhold
Hundesonen.no
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Preppere kommer helt sikker i mange versjoner og er helt sikkert ikke så homogen som jeg forsøker å framstille dem. Miljøet tiltrekker nok helt sikkert en del som ikke er så dønn seriøse som de hardcore-prepperne jeg ser for meg, og da blir det et litt annet regnestykke, ja. Jeg mener at en prepper som ikke vet hvordan man kan produsere mat bare er en wannabe-prepper   Øvelser blir aldri som på ekte. Og de gir aldri noen garanti for hvordan noen reagerer når ting virkelig går galt. Men forskning viser at øvelser og visualisering øker sjansen for rasjonell handling i ekstremsituasjoner betraktelig. Det gjelder til og med for noe så enkelt (men fælt) som et fly i brann hvor man skal komme seg ut nødutgangen så raskt som mulig. Bare det å ha tenkt igjennom hvor man sitter, hvilken nødutgang man skal bruke, hvilken som er backup,  og hvilken vei man skal ta for å komme dit, og så visualisere dette, øker sjansen for at du kommer deg ut med livet i behold. Mens andre står og leter etter bagasjen sin i hattehylla ... fordi automatikken slår inn og da gjør mange det man normalt gjør når man forlater et fly.
    • Takk, godt tips. Pleier å huske sånt, men hodet har tatt juleferie.  
    • Gratulerer med eksamen og valper! Følger dere på Instagram og synes de små, hvite er som fluffy marsmallows
    • Oi det er mange ting😂 hun er ekstrem på å snakke. Hvis hun er glad, misfornøyd eller vil leke. Hver gang det er noe hun vil så sitter hun bamse. Typisk hvis hun er sulten, vil ha kos, eller tigger. Så er hun sykelig opptatt av å gjemme tyggebeina sine. Må gjemmes og spares til senere. Alltid. Hvis hun ikke finner egnet gjemmested så løper hun rundt med beinet i munnen og gråååter og gråter mens hun ser på oss med dådyrøyne. Prøver mange steder, men blir aldri fornøyd😂 og så elsker hun å gnikke seg inntil ting. Har en rutine at hver gang vi kommer inn fra tur så gnikker hun seg langs sofaen. Frem og tilbake 100 ganger mens hun grynter som en gris.
    • @simira har du sjekket finn.no?  Non stop sitt er ganske normalt i str og ganske smal passform. Ikke sånn problematisk smal, men passer fint til slanke eller normalt byggede hunder. Ikke sånn som hurrta sine feks som fort blir veldig svære når man går litt opp i størrelsene. De er ikke av de tykkeste, men dekker godt og ganske god kvalitet på foret virker det som så varmer godt ifht tykkelse.  
  • Nylig opprettede emner