Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken forsikring bør jeg skaffe?


Sunnivamb
 Share

Recommended Posts

Vi henter hjem vår Lagotto-valp 16. juni, og skal derfor skaffe oss forsikring, slik at valpen er forsikret fra vi har fått den. Derfor lurer vi på hvilken forsikring vi bør ha, og hva vi trenger av forsikringssum, livsforsikring eller andre forhold i forsikringsavtalen. Vi ønsker oss en forsikring som vil dekke de store kostnadene, og som ikke har den dyreste måneds-/årskostnaden. Er defor svært interessert i å høre erfaringer andre har. Egenandelen per skadetilfelle er også en relevant faktor. 

Fra før har vi vår hovedforsikring i Tryg, med rabatterte forsikringer gjennom Utdanningsforbundet. Men når jeg undersøkte pris på Trygs Hunde- og Katteforsikring Hund Ekstra havnet den på 301kr i måneden (altså 3612) for en forsikringssum på 25 000 kr, egenandel på 2000kr og 12 000 dersom hund dør eller blir borte. 

Sjekket også ut Agria. Litt usikker på om jeg skjønte de ulike valgmulighetene, men tror det fort kan bli dyrt med Agria. 4965 kr i året med forsikringssum på 30 000, og egenandel på 1000 + 15% og uten livsforsikring. 

Har også sett at DNB har fått gode tilbakemeldinger på sin hundeforsikring, men der står det noe om at hunden ikke er forsikret de første 20 dagene etter forsikringen er kjøpt - stemmer dette? I såfall vil det jo gå noen uker mens valpen ikke er forsikret, og det vil vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte selv Agria, betaler 300 i mnd med forsikringssum 60k, 2k fast egenandel og bevegelig egenandel 15%. (Ønsket ikke å betale tilleggsforsikring for tilbakebetaling ved dødsfall/mistet hund.) Synes ikke prisen er så ille, og synes det er viktig med såpass høy forsikringssum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Agria sparer du en del på å øke fast egenandel. Hvis man skulle få store regninger gjør det ikke så mye med høyere fast egenandel og det er bra med lav flytende egenandel. Det er mulig å justere det på nettsiden så du kan se hvor mye det utgjør på årspremien☺

Endret av Milius
Skrivefeil og ordvalg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sunnivamb skrev:

Har også sett at DNB har fått gode tilbakemeldinger på sin hundeforsikring, men der står det noe om at hunden ikke er forsikret de første 20 dagene etter forsikringen er kjøpt - stemmer dette? I såfall vil det jo gå noen uker mens valpen ikke er forsikret, og det vil vi ikke.

Dette gjelder som regel alle forsikringer. Er valpen forsikret hos oppdretter skal det kunne overlappe.

Jeg har DNB. Betaler veldig lite! Ca 2000 kr i året og den dekker opp til 50.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Dette gjelder som regel alle forsikringer. Er valpen forsikret hos oppdretter skal det kunne overlappe.

Jeg har DNB. Betaler veldig lite! Ca 2000 kr i året og den dekker opp til 50.000.

Det gjelder ikke ved Tryg hvertfall, der er hunden forsikret fra du tegner forsikringen. For min del er dette problematisk ettersom jeg skal hente valpen i Sverige, og den svenske forsikringen gjelder ikke i Norge - i følge oppdretter. Så vi må ha egen forsikring fra vi tar over valpen. 

Men 2000 i året, for opp til 50 000 kr hørtes jo veldig bra ut! Vi får eventuelt vurdere å bytte etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...