Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast med blod


Recommended Posts

Hund 2 år, kasta opp litt slim (1 dl kanskje). Det var litt friskt blod innimellom (flekkvis, ikke blod i alt slimet). Ikke spist på en god del timer da vi har sovet.

Var ute og gjorde fra seg (begge deler), fin avføring og ingenting unormalt. Ville spise gress, men fikk ikke lov (er usikker på om de bør få lov til det eller ikke?).

Kastet opp da vi kom inn. Kjempefin form: leker, logrer, løper, virker glad, har kald snute, ingenting unormalt. Ville ha godbiter, men har ellers ikke spist noe fôr i dag (spiser ikke så mye/ofte, så det er helt som normalt).

Bør jeg oppsøke dyrlege? Han skal til dyrlegen på torsdag for å ta runde 2 med behandling av øresopp, kan jeg evt vente til da? Jeg følger selvsagt nøye med på allmenntilstand og alt inntil da, men tenker om det ikke skjer noe mer til torsdag om det holder å fortelle det til dyrlegen da. 

Han har også litt «blank guffe» i ene øyekroken, så jeg mistenker nok at han kan ha litt allergi eller noe, da han også klør litt i kroppen innimellom (dette har jeg snakket med dyrlegen om, så dette har vi under oppsyn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfinger regel: Lurer du i det hele tatt på om du bør kontakte dyrlege, så gjør du det - heller en gang for mye enn en gang for lite! 

Personlig, er hunden i god form så hadde jeg sett an om den hadde kastet opp en gang til. Synd at hunden er småspist, for sånn slimoppkast er jo typisk for sultne hunder med masse magesyre i en tom mage. Men som sagt, det er min personlige mening utifra hva du har fortalt her, er du i tvil så ta en tlf til dyrlege! Og ellers lykke til, håper han ikke kjører flere sånne spy-stunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mengder snakker vi? Om jeg forstår deg rett så er det ikke mye blod? Er det friskt eller gammelt blod? Jeg vil jo tro det er helt ufarlig, bare en liten rift en plass i systemet, som sikkert er grodd igjen allerede.  Men sier som over,  er du usikker så ring å hør bare.  Det er gratis og tar ikke mange minuttene. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...