Gå til innhold
Hundesonen.no

Alenetid for hunder som lever i flokk


Katharina
 Share

Recommended Posts

Er det viktig for hunder som lever i flokk å ha alenetid med bare meg ute?

Er det noe vits i å bare ha med to hunder sammen? Da får de ikke alenetid.

Jeg tror det er viktig med alenetid men er usikker på hvor viktig det er.

På valper sier det seg selv siden da må de miljøtrenes alene og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også at de liker alenetid. Men jeg har altfor mye ledig tid jeg da siden jeg bare går hjemme og har ikke mann eller barn og ikke venner heller. Så jeg har fire hunder. Bare for å ha noe å gjøre.

Nå skal jeg ta med en av hundene på skogstur for alenetid er viktig. Pleier mest å ha alenetid med hundene i sommermånedene siden jeg er mere ute da. Om vinteren har jeg med alle hver gang siden jeg ikke er så glad i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri merket noe på noen av mine så det er ikke noe jeg prioriterer.  Om noe synrs jeg det har motsatt effekt, at de har mer glede av hverandre. Med treningshundene jeg har hatt blir det jo noe egentid uansett,  når vi trener,  men vi har jo lange perioder vi ikke trener også,  vinteren feks har vi ofte pause og tyr til fysisk fostring,  ingen alenetid. Og har hatt hunder som ikke har vært treningshunder som stort sett alltid gjorde alt sammen. Valper for også bare følge med,  kun trening som blir alenetid der og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt innlagt alenetid, men noen ganger blir det helt naturlig alenetid. En får trening der, en annen får trening der, noen ganger ligger bare en av de på fanget etc. Noen ganger passer det best at den og den hunden er med på tur hvis vi skal gå med noen, andre ganger skal en av de til dyrlegen eller noe sånt. De er mye sammen, men så blir det noe alenetid her og der når det faller seg naturlig. Mine hunder trives veldig godt i hverandres selskap, så jeg ser ikke noe stor forskjell på om de er en og en eller sammen på tur og sånt. De er mer aktive på tur når de er flere enn når de bare er en og en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...