Gå til innhold
Hundesonen.no

Poe - en bedlington terrier

Recommended Posts

Poe flyttet hjem til oss for 5 dager siden og er allerede en selvfølgelig del av familien. Hun ble født i Sverige hos Kennel Yildiz og heter Yildiz Ophelia One på fjongt. Poe er ei trygg lita jente som ramper seg mer og mer til, og som tar det meste på strak labb. Hun er noe av det søteste vi noen sinne har sett og vi er hodestups forelsket i henne. 

Litt bilder fra de siste dagene :)

På flyplassen i Stockholm

41831182854_df11652fd3_z.jpg

Får fått kjøttbein for første gang. Kyllinghals var nam! 

42501542802_ceaa41f518_z.jpg

På oppdagelsestur i fjæra

42501542932_fc591004a8_z.jpg

Guttungen er kjempestolt av den lille jenta vår :heart: 

41831182994_b328b80864_z.jpg

Sjarmerer ungene 

41831183174_a1a4072ec2_z.jpg

Andre hunder er en salig blanding av skummelt og spennende 

41831182824_c18274a8d7_z.jpg

Bitteliten sak på to kilo :o 

41651729445_13f8460f7b_z.jpg

Sliten og søt :heart:

41831182724_868b02cc98_z.jpg

• Like 29

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herreguuuuuuuud :wub::wub::wub::wub: Gratulerer så mye, hun der var søt som sukker! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig hund igjen. Håper hun er alt du ønsker og litt til!

Endret av mushi
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Hun er dritsøt og bare helt herlig. Koser meg så mye med henne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så søøøt! Artig at du fikk deg bedliss. Kanskje det blir en slik en på meg også en gang i fremtiden. Det skal bli moro å følge dere videre:)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun er så skjønn :wub: Jeg har skrekkelig lyst til å hilse på engang :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlighet så nydelig! Gleder meg til å følge henne, dette er en rase som stadig klatrer på min liste. Lille raringene :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer :D Håper hun blir alt dere ønsker dere og mere til :heart:

Nydelig jente, med herlig navn :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poe er en så kul liten valp! Ja, det er skarpe tenner som hugger i alt når hun er trøtt, men så tar det bare to sekund før hun slukner. Hun er oppe og tisser en gang pr natt, ellers så sover hun gjennom. Hun er kjempeleken. Jeg trodde ikke hun skulle tenne sånn på kamplek, men hun fyrer skikkelig altså. Røsker og river og står på. Kjempegøy! Dessuten er hun tøff og nysgjerrig. Tar alt nytt med den største selvfølge, og om hun skvetter av noe så er hun rett på og undersøker med en gang. Storkoser meg med denne herlige og søte jenta, og er så glad for at jeg har fri fram til midten av august og kan ha full oppmerksomhet på henne framover. 

Her er hun med mannen på jobb :D Alle mannfolka stod bare i ring og på at hun sov. 

34162122_10155448795302231_1435879580769

• Like 19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poe vokser og gror ALTFOR fort! Jeg friker helt over hvor stor hun har blitt på så kort tid, for jeg digger virkelig livet med denne lille jenta. Hun har rukket å bli 11 uker allerede og det føles som jeg dro og hentet henne i går. Hun er fortsatt en dødskul liten sak, kunne ikke bedt om en bedre hund tror jeg. Rampete og pøblete, trygg og god, tøff og nysgjerrig, bitete og forbanna, morsom og søt. Alt det klarer hun å være i løpet av et lite kvarters tid. Jeg føler meg kjempeheldig :heart:

42867797882_2713bfdb41_z.jpg

28047362457_3ddacecb4e_z.jpg

42916424681_ec4ac6c1a7_z.jpg

42916424581_c9cbd3f2d7_z.jpg

42015328005_d6f1d70337_z.jpg

28047457197_e6d4c13f8b_z.jpg

42867798052_30408602b5_z.jpg

• Like 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 6/4/2018 at 12:34 PM, Djervekvinnen said:

Gratulerer så mye! Så søøøt! Artig at du fikk deg bedliss. Kanskje det blir en slik en på meg også en gang i fremtiden. Det skal bli moro å følge dere videre:)

Hvis alle bedlingtons er som henne så ser jeg absolutt for meg at vi kanskje får oss en til om et par år. DET trodde jeg aldri at jeg skulle si! Men hun er seriøst helt fantastisk! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Mari said:

Hvis alle bedlingtons er som henne så ser jeg absolutt for meg at vi kanskje får oss en til om et par år. DET trodde jeg aldri at jeg skulle si! Men hun er seriøst helt fantastisk! 

Utrolig skjønn! Har møtt noen veldig hyggelige voksne eksemplarer i det tidligere nabolaget også. Ikke umulig at vi kan finne på å snuse på rasen en gang, altså.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva sa de ulike eierene om Portis,spansk vannhund og puddel?
    • Ja, ikke så interessert i noen av de andre. Så litt på Heeler en stund, men har forstått at det er litt helsepoblematikk der. Hvordan syns du han er når det gjelder jakt? Ja, vi trener med de på mellomgruppen  De er skikkelig søte! Men hennes er strihåret da, jeg foretrekker kort tror jeg Hater pelsstell  Gratulerer med bronsemerke  
    • Wooohoooo We are on fire nå om dagen! Jeg er skikkelig giret, spesielt etter å ha sett filmen. Jeg var ganske trøtt i dag, men har som mål å trene 3 dager i uken. Da må vi jo komme et godt stykke med disse løpende feltene! Så i dag stod jeg opp, ga hundene mat, pakket med meg min frokost og drog rett for å trene. Da jeg kom opp på treningsbanen var det en hel barnehage der på tur. Så vi fikk litt av en forstyrrelse kan man si. I tillegg begynte det å pøsregne! Jeg vet ikke hvor mye vann en slik treat and train maskin tåler, men jeg kledde på den posen den kom i etter litt. Mobilen min tåler vel sikkert heller ikke vann  Men hva gjør man vel ikke for en treningsvideo? På slutten får dere se litt av forstyrrelsene vi fikk bryne oss på. De ungene gikk jo over stigen vår av og til  I tillegg kom de for å hilse på Blondie som stod bundet, ved siden av, plutselig kom de løpende med en frosk de hadde funnet, så skulle de se på og stilte masse spørsmål om hva vi holdt på med. Tidi er verdens beste da Hun har virkelig aldri brydd seg noe om forstyrrelser. Hun jobber på likevel. Jeg tror nok jeg var mer forstyrret enn henne, da jeg følte jeg måtte ha øyne i nakken tilfelle de kom løpende bort. Her får dere se treningsøkten fra start, hvor jeg belønner at hun bare tråkker på matten først, så varierer jeg avstanden hun skal løpe og hvilken side jeg står på hele tiden Noen av de beste treffene i slow motion.  
    • De så skikkelig søte ut  For noen små, spretne ører! Man lærer mye av å ha valp, og hver valp er en ny opplevelse, med nye utfordringer, nye gratis egenskaper og gir deg ny lærdom. Etter første valpen som endte opp med en å bli en ganske velfungerende hund, dog med hjelp fra en mor som har hatt et par hunder opp igjennom årene, så hang jeg meg veldig opp i hva jeg ikke skulle gjøre med neste valp. Men jeg har funnet ut at det er viktigere å ta med de positive tingene og tenke på hva man skal gjøre med neste valp. Ingen hunder er perfekte, og alle vil komme med noen utfordringer. Vi som eiere er heller ikke perfekte, så vi vil alltid gjøre noen feil. Men heldigvis så vokser de stort sett opp til å bli flotte velfungerende hunder alle sammen Så jeg vil stemme for de som alt har sagt det: kos deg med valpen din! Den kommer til å lære deg masse. Selvsagt spør her eller andre steder om dere møter på problemer og hvordan man kan løse de. Men ja, tissing, biting, raptuss og overtrøtte valper er litt av gamet. Men de blir heldigvis rolig tilslutt en dag.  Angående aktivitet så tenker jeg alltid at det handler om en balanse her. Man kan fint være ute lenge med valpen. Jeg kunne være ute i flere timer ofte. Men vi gikk aldri særlig langt. Jeg lot henne utforske ting i eget tempo. Andre dager gjorde vi ingenting. Greit at valpen lærer seg at av og til skjer det også. Hundene har ikke vondt av helt rolige dager heller. 
  • Nylig opprettede emner