Gå til innhold
Hundesonen.no

Poe - en bedlington terrier


Mari
 Share

Recommended Posts

1 minute ago, Lillekrapyl said:

Så skjønn!

Dette er en rase jeg må lese mer om, og vurdere til neste hund.

Hvordan uttaler du Poe?

Liker henne veldig godt så langt iallfall. Jeg trodde hun ville være mer forsiktig, men hun er tøff og frampå ? Uttaler det som i Edgar Allen Poe ?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
On 6/20/2018 at 4:08 PM, Artemis said:

Hun er knallsøt. :wub: Ser ikke ekte ut. :lol::wub:

Hva var det som gjorde at dere valgte å gå for akkurat den rasen? Må jo sies å skille seg litt ut fra dine tidligere hunder?  

Oj, så ikke dette spørsmålet før nå. Mannens allergi var grunn nummer en egentlig. Tror neppe jeg hadde gått for noe annet enn bullehund hvis det ikke var for det. Romantiker der gitt :) Og når vi først måtte ha en klippehund så var det bedlington som appellerte mest rett og slett. Mulig er det å banne i kirka, men pudler har jeg aldri helt sett sjarmen i ?

On 10/7/2018 at 9:44 AM, giggi said:

Så søt valp å så lenge siden nye bilder -ikke greit:icon_confused: 

Hun ser skikkelig kul ut:wub:

Hvordan har det vært med valp etter så lang tid uten?(om jeg ikke husker feil) 

Du, nå skal du høre. Hun er bare rett og slett helt superherlig og det synes jeg hun har vært fra første dag. Jeg husker jeg ikke likte valpetida med forrige hunder (og ja, det er leeenge siden sist valp), så jeg var ganske smånervøs da jeg hentet henne. Men jeg overrasket meg selv og ble superforelska i den lille dotten. Det har gått veldig fint å ha valp igjen. Jeg har ikke stresset med noe som helst og bare tatt det hele med knusende ro. Ikke forebygget, ikke trent, ikke bekymra meg, bare kost oss liksom? Til gjengjeld kan hun jo nesten ingenting i det hele tatt ?Hun kan å sitte, ligge(ish), nei og hun kommer når jeg roper på henne. Men jeg tror at ved å bare ikke ha styra med så mye og heller bare hatt fokus på kos og gøy uten krav og mas, så har hun knyttet seg tett til meg og skjønner stort sett hva det er jeg vil av henne. Om det gir mening? Jeg finner meg selv i å snakke til henne som om hun var et mennesker, typ; "neimen Poe da, ikke tygg på den greia til H, gå og finn deg ditt eget kosedyr i stedet". Altså det er jo helt corny, men utrolig nok så funker det i de aller fleste tilfeller og hun virker å skjønne hva jeg mener. Så får vi se hvor mye hun lærer seg etterhvert. Sannsynligvis heller lite da vi trives så godt i hverdagen begge to (og resten av familien). Alt det sagt så er hun jo en skikkelig ramp også. Fikk tak i strikketøyet mitt her om dagen og dro ut 16 nøster som bare ble rota sammen og laget en helt syk ryddejobb, men det er sånn man bare må le av og tross alt huske at man egentlig synes det er svært så sjarmerende. Hun er 6 måneder nå og vil fortsatt tygge på det meste, heldigvis ikke oss lengre ?

Den eneste tingen jeg faktisk jobber med er at hun har en tendens til å bjeffe på andre hunder. Vi har kommet dit at om jeg klarer å være i forkant så går det helt fint, men kommer det en stor hund brått på så lager hun lyd. Skjønner at når man er 5-6-7 kilo så kan store hunder være litt skummelt. Det er uansett ikke noen biggie. Hun går mye løs, er vennlig mot folk og fe, fin med unger, har masse mot, er tøff men myk, og er generelt godt balansert inni den lille nøtta si. Synes jeg da, jeg er ikke objektiv på noe vis.

Her er hun vel 13 uker eller noe

30280643927_be057ef75e_c.jpg

 

Vi er ikke så stødige på den der klippinga, så hun kommer neppe til å sporte noen bedlingtonklipp, men vi synes hun er like søt allikevel

44308850645_98702058bc_c.jpg

 

44308851185_efab5ec59d_c.jpg

 

30280484747_35dc86f2a7_c.jpg

44308850125_5c1bc61c52_c.jpg

30280484457_84179483e2_c.jpg

 

Hun kollapser helt og ser ut som ei rotte når det regner og hun HAAAATER det. Jeg kan ikke få understrekt nok nivået av hvor patetisk hun blir bare det faller noen dråper ?Jeg visste at de ofte er litt sære på vær, men come on liksom ?

44308849635_cc44cb9ae1_c.jpg

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rar og fin liten frøken, både fra beskrivelsen din av henne og fra bildene :wub: Høres ut som en helt fantastisk deilig valpetilværelse! Så lenge hun er fin med folk og dyr og dere alle trives i hverdagen så er det jo strengt talt ikke så viktig hva annet hun kan og ikke kan.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Djervekvinnen said:

Så søøøt! Følger noen bedliss grupper på facebook. Artig å se hvor "ulike" de er, med tanke på pels og klipp. Noen er bare helt natural og andre med klipp. De ser så ulike ut da.

Ja, helt urolig hvor stor forskjell klippen gjør! Du er kanskje på de samme gruppene som meg :) Spesielt britene lar det bare stå til synes jeg. Møtte også en bedlington på veterinærkontoret som var klipt med samme skjær over hele kroppen, og hun så utrolig rar ut. Kanskje rarere enn de med fancy klipp? Det virker som det ikke går an å klippe de til å ikke se rare ut ?Litt fascinerende det der. 

Vi har hatt litt smågrums hos veterinæren da. Hun lekket tiss og går derfor på lav dose Rinexin fram til løpetiden. Umoden lukkemuskel sier vetten. Visstnok ikke så uvanlig. Så måtte hun trekke 6 melketenner som bare satt som støpt. I tillegg har hun hatt det som ser ut som en liten cherry eye som har kommet fram ved tre anledninger. Den er lett å massere på plass, så vi avventer inntil videre. Oppdretter er helt i stuss og veldig lei seg. Jeg tenker at hun er heldigvis ikke syk. Men ja, håper det ikke blir noe mer med det øyet og at vi har lagt vetten bak oss for mange år framover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...