Gå til innhold
Hundesonen.no

Collie Korthåret settes ut på for

Recommended Posts

Korthåret Collie tispevalp settes ut på helfor. Det er en tricolor tispe. Ønskelig om man er litt interessert i utstilling men ingen krav. 

Valpen er nå nesten 4 uker gammel og vil komme inn til Norge rundt 16 uker gammel.

For mer info og betingelser rundt forvertkontrakt ta kontakt 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva med noen av de andre terrierne? Parson/jack feks? De finnes vell i korthår også? Kanskje ikke fult så tøffe i utseende som staffen, men kule er de jo, og mer enn tøff nok inni. Aktive,  livlige osv. Fransk bulldog/bostonterrier? Fra en oppdretter som har fokus på gode snuter(det finnes noen av de etterhvert)? 
    • Har faktisk både whippet og sheltie😊 Veldig forskjellige hunder. Sheltien gjør alt for sin eier, men Whippeten derimot krever at hun skal bli behandlet som en dronning😂  På den andre siden, krever Whippeten mindre trening enn sheltien. Whippeten ligger med glede inne på sofaen om det regner ute, mens sheltien er klar for tur uansett vær. Da sier det seg litt selv hvilken som er enklest å trene, men vi får til mye med Whippeten også siden vi er så heldige og har fått en godbitfokusert Whippet.  Whippeten elsker å løpe runde på runde på jorder, mens sheltien gjerne vil lede «flokken» sin på tur.  Kjempefine hunder begge to på hvert sitt vis❤️❤️ Basenji vet jeg lite om, men er ganske så sikker på at den har mer tilfelles med en whippet enn en sheltie. 
    • Planen er telttur med hundene og samboern. Vi vil gjerne gå til et fiskevann hvor vi kan slå opp telt og overnatte en natt 😊 I første omgang ikke alt for lang/tung tur da vi ikke er vant med å bære tung sekk. Og vi vil helst gå der det ikke kryr av folk 😅 Noen ønsker; Fiskevann, lite folk, fin natur, lite mygg, ikke frost (dette blir nok september ish), og ikke for langt/tungt, kryr ikke av beitedyr.  Holder til i Møre og Romsdal, men andre deler av landet kan være av interesse (dog ikke laaangt nord eller sør i første omgang). Har snust litt på Hardangervidda 🤔 men trenger evt mer konkret tips/link til hvor 😇 Fyr løs 😊
    • Er sååå usikker på rase😬 Jeg prioriterer hvertfall god arbeidskapasitet og helse + godt gemytt. Planen er å bruke den til agility, og mye trening både fysisk og mentalt😊 Farger spiller ingen rolle, kommer til å bli høyt elsket uansett❤️❤️ Her er rasene det står mellom:  - Jakt cocker spaniel Kjønn: Tispe Navn: Må se hundens personlighet og utseende før jeg klarer å bestemme navn😊 Størrelse: 40-42 cm i mankehøyde Den skal være hyperaktiv, men ikke bikke over i stress. Gemyttet må være bra og den bør elske alt og alle. Lettlært og førerorientert hadde også vært et pluss. Jeg vil helst unngå problemer som seperasjonsangst. På turer i skogen hadde det vært topp om den holdt seg i nærheten.  - Ny sheltie Kjønn: tispe  Navn:  Størrelse: 34 hadde vært perfekt. Jeg har sheltie fra før av, og det er en del krutt i henne, men jeg kunne ha tenkt meg enda litt mer. Så nøye planlegging av kennel og linjer bakover er viktig. Jeg vil helst unngå den resserverte væremåten som mange sheltier har. Gemyttet bør også være bra.  - Australsk kelpie Kjønn: Tispe Navn:  Størrelse: 42 eller rundt 50 Jeg vil gjerne ha en aktiv hund, og godt gemytt her også. Jeg kjenner ikke rasen veldig godt, men har hørt at de kan slite med litt forskjellige problemer.  -Dansk svensk gårdshund Kjønn: Tispe Navn:  Størrelse: 34 hadde vært perfekt, men de færreste gårdshunder er så høye. En aktiv type, med herlig gemytt. Lettlært, førerorientert og rask.
  • Nylig opprettede emner