Gå til innhold
Hundesonen.no

Rundreise i Europa


Tore Hund
 Share

Recommended Posts

Blir ikke helt klok på dette, men vet at om jeg kommer tilbake til Norge så må jeg ha rabiesvaksine og ormekur dokumentert.

tenker kjøre nedover mot frankrike/spania, kanskje be/ne/lux ned og tyskland opp.Men hva skjer når jeg kommer til grensa til hvert enkelt land? Er det noen som vet om det er særskilte regler for krav til vaksiner fra land til land? Eller er det bare norge som er så strenge? Eller er det ett sett med regler for EU? 

Noen som vet hva som kreves for å ta en rundtur? Hva prosedyren er? 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke reglene for hvert enkelt land. Jeg mener at det er noen land som har litt forskjellige regler, selv om de fleste bare har krav om rabiesvaksine og ormekur. Dersom du tar to ormekurer etter hverandre innenfor 28 dager så "varer" den i 28 dager fra den siste kuren, altså slipper du å drive å telle dager med tanke på 1-5 døgn før innreise og sånt. Da må du bare huske å ta en ny ormekur etter endelig retur til Norge.

Rabiesvaksine må tas 21 dager før du skal reise, de fleste land nedover krever også det.

Denne siden er fin: http://www.pettravel.com

Vær også obs på at flere av landene du nevner har regler for munnkurs på hund på offentlige steder, noen avhenger av størrelse på hunden. Og at de har andre raseforbud enn oss, dersom du har en rase som kan falle inn under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...