Gå til innhold
Hundesonen.no

Silver shade over buret?

Recommended Posts

Jeg har bestilt silver shade 3X3m. Er det sånn at jeg kan legge den over buret? Det står at det ventilerer godt, men jeg tør såklart ikke å dekke hele buret med det. Nå bruker jeg et laken på deler av buret som er mest utsatt for sol, burvifte og varmeflaske med kaldt vann under teppet i buret. Likevel er det så varmt til han i bilen selv om jeg har full air condition og aldri går fra han i bilen. Derfor lurte jeg på om jeg kunne legge silver shade over buret når vi kjører og så over bilen når den står parkert, eller om det blir for tett? Noen erfaring med det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan legge den over buret, den er ikke helt tett, består av tråder som er sydd sammen. Vil tro det slipper mer luft gjennom silvershaden enn med ett laken. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok helt uproblematisk.  Om man dekker hele bilen så er det likevell godt og luftig.  Det kommer mye luft igjennom. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dekke buret INNI en bil som står parkert vil ikke hjelpe! Du må dekke bilen når man står parkert.  måtte bare ha ut den :P

Mens du kjører kan du godt legge over men vil selvfølgelig ikke ha maks effekt siden varmen treffer vinduet først. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I bevegelse med air-condition vil det jo ha effekt ettersom lufttempen inne i bilen er grei,  men direkte sollys varmer jo når det treffer hunden. Jeg kjøpte bil med sotede ruter nå å da trenger jeg ikke solduk engang,  så lenge solen står på bakfra eller fra siden og vinduene er oppe,  til tross for sort bil 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Ja, når bilen står iro så har jeg det over bilen, men når jeg kjører og bruker air condition og solen treffer buret så blir det varmt til han likevel om ac står på. Derfor ønsker jeg å bruke den over buret for at han ikke skal få sol på seg når vi kjører og dermed får avkjølt luft og skygge. Jeg dekker ikke buret med laken altså, da får han jo ikke luft, jeg legger det på siden der solen er, og da er de andre sidene åpen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har en greie for hjemmelaget konfekt for tiden
    • I går møtte vi en venninne på en fotballbane for å ta noen bilder av henne og hunden hennes. Da måtte jeg jo ta noen bilder av dyra her også!  Endelig fikk jeg et brukbart ståbilde av Cyan. Det har jeg hatt lyst til lenge, men hun flytter bare beina tilbake etter at jeg har flytta på de Så denne gangen fikk jeg venninna mi til å holde leken foran henne (da står hun i frys) og da kom hun ikke på å flytte beina sine ut av posisjon igjen      Konsetryne: fikk dekk fra sitt på avstand, da forventer man belønning!   Og så whipsene da ^^ De får løpe rundt og gjøre sin egen greie med lekene til Cyan       Blitz, med ørene som aldri ble slik de skulle     
    • Hun gikk på spesialfor og tranebær etter uvi, så ble miljøet for surt så det ble krystaller. Da ble det bytta til annen type for med streng beskjed om å kun gi ferdig den posen og så tilbake til vanlig for som hun har gått på siden. Og så kontroll etter 6 mnd, men vi kom bare til 5 mnd før hun begynte å tisse inne igjen og det ble påvist fortsatt krystaller.  Synes bare det er så rart hun tisser inne av innbildt siden å tisse i senga mi var akkurat det som gjorde at vi fant ut at hun hadde uvi sist. Men vanskelig å si. Ingen uvi nå, men godt med krystaller.  Synes de innbilte symptomene har blitt verre etter galastop, så tror ikke jeg vil gi de to siste dagene.   
    • Noen som vet hvor jeg kan finne resultater og evt bilde av vinnerne? Husker jeg fant det i fjor, men nå gjør jeg ikke det...
    • Krystaller fører ofte til infeksjon som igjen fører til innetissing. Men veterinæren din har forsåvidt rett i at inbildt kan komme plutselig og kraftigere enn det har kommet før. Tissing inne "kan" være en greie pga det, men kan ikke helt huske at det er vanlig. 

Tispa mi har krafti uvi med krystaller nå, men hun tisser ikke inne. Eneste grunnen til at vi rota oss til vet. for en sjekk var at hanhundene i hus oppførte seg som om hun var høyløpsk, enda det er snart to mnd siden løpetid. Var inne på tanken om innbildt, men fikk heldigvis svar på prøver og hun har starta kur og spesialfor. Veterinæren var forøvrig skrekkelig skeptisk til at det var noe med tispa som gjorde det, og når utstryk kom tilbake som normalt så begynte vi å snakke om kjemisk kastrering av hanhunden som var verst   Fikk heldigvis bekrefta på urinprøva at det er tispa som feiler noe.

Fikk ikke din spesialfor etter første runde med krystaller eller slutta dere litt for fort med det?  Vi ble anbefalt å starte med Hills c/d med en gang
  • Nylig opprettede emner