Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med zylkene og adaptil?

Recommended Posts

Har tidligere hatt problemer med hjemme alenetrening på grunn av seperasjonsangst, og hadde kommet ganske langt i prosessen, før vi nå nylig fikk tilbakefall, og må begynne helt fra scratch igjen. Fikk anbefalt fra veterinær å prøve zylkene og adaptil under tilvenningen, og lurte på om noen har prøvd disse produktene, og hva resultatet ble. Ble det noen effekt, hvor stor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde adaptil til en av mine som var nervøs hjemme alene og i bil, blant annet. Hadde ingen synlig effekt.

Antar virkningen avhenger av individ, hvor mye og hvilke erfaringer hunden har ifm. det man trener på og grad av stress hos hunden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd zylkene, men jeg har prøvd adaptil noen ganger. Min erfaring er at det hjelper litt på lett frykt/stress, men ikke på skikkelig redsel. Hvis du tenker på medisinering i forbindelse med hjemme-alenetrening, så ville jeg spurt etter clomicalm i stedet, det er det mange som har hatt god effekt av som hjelp i treningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er så lite forberedt på en krise som jeg kan få blitt jeg. Ikke har vi matlager og ikke vann. Det eneste vi har mye av er ved så vi klarer oss en vinter, eller en halv om det er eneste varmekilde. Vi har varme klær og tepper da, men ellers er vi in deep shit om vi ikke kan handle mat på butikken. Vi har heldigvis en dieselbil i tillegg til elbilen om ulykken skulle være ute. 
    • Vi har vedovner i alle husets etasjer. Vi har 4 1000 liters dunker stående med vann og sikkert nok ved til 2090 selv om hele nabolaget får   Ingen mat stående klart, men har tenkt flere ganger å ta noen kurs på ulike metoder å konservere mat (ikke fordi jeg tror dommedagen vil komme, men fordi jeg synes det er spennende.) men vi er bønder og samboer er jeger så liker å tro vi hadde klart oss bra. Over en lengre krise måtte vi ha tatt endel av hundene og sluppet kuene fri regner jeg med, men kjekt å ha hest når man til slutt går tom for diesel. Vi har forøvrig egen dieseltank også, og endel aggregater. Ser for meg at vårt største problem ville vært å forsvare alt dette her for alle andre uten noe
    • Hvis jeg først skal begynne å preppe så er det dopapir jeg kommer til å hamstre. Mengder av! Undervurdert ass.
    • Begynner å bli latterlig mye ører på det dyret nå, og verre skal det bli... Det klør i fingrene etter å hente saksa, men vi skal prøve oss litt på veteran-utstilling til våren og da må nok ørene være på stell
    • Er det noen som har noe erfaring med katalansk gjeterhund Gos her? Fra Nkk sin rasestandard står det:  Pga størrelsen, den vakre pelsen og lojaliteten fungerer den utmerket som selskapshund.  Hva har størrelse og en vakker pels om hunden fungerer utmerket som selskapshund med å gjøre? *klø seg i hodet*? Har lest mye om rasen på nett men hvis det står sånt i rasestandarden så hvordan kan jeg da vite om den fungerer utmerket som selskapshund?  Lojaliteten er viktig men det andre?
  • Nylig opprettede emner