Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni 2018


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Jeg gruer meg til kjøretur etter jobb, møkk lei av å kjøre timesvis i bil. Heldigvis slipper jeg det på jevnlig basis snart :ahappy:.

Skal på NKK for å være sosial og stille valp. Meldt sol også, som alltid på den utstillinga. I hvert fall alle gangene jeg har vært der :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter to år uten hund var det på tide å starte på nytt. Sonen, hils på besteste Arkin  

Vinker innom bare for å vise dere at denne har blitt riktig så pen   

I dag er Nemi 5 år  I fjor var jeg redd hun ikke kom til å fylle 5 pga allergien, men heldigvis ser det(bank i bordet!) ut som medisinen fungerer ganske bra 

Posted Images

Er det noen som vet hvordan en PC uten operativsystem funker? Altså, jeg skjønner den er uten Windows eller lignende, men kan jeg surfe på nett?? Min PC fikk et uheldig dunk av min sønn og er nå dævv. Har funnet en svinbillig på Finn uten os. 

Ellers har jeg klippet hundene i dag. Herregud, Sunny har fått tidenes make-over... stakkar nakenfisen!!!

edit: var visst linux os på den :)

Endret av frk-franzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Ozzy said:

Om 48 timer er jeg på Eminem-konsert. Helt rart å tenke på, det har alltid vært en stor drøm.. Han har alltid vært min favoritt, men det har vært umulig å få til. Før nå! :D:D

Jeg kjenner noen andre som skal dit også. Håper dere alle koser dere :)


Her er det helg, deilig :)
Ekstra deilig fordi jeg vet dette blir normalen fremover, ha helt fri de dagene man har fri. Ingen eksamener som henger over hodet og tilsier at man bør lese hele helgen :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at husvertene skal bli ferdig med nachspiel så jeg kan legge meg.

Sånn generelt når man skal innrede leilighet med bitteliten stue, er det lurt å gå for lyse møbler for å ikke gjøre den mindre enn den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og fantasi-shopper på nett til min hypotetiske valp som kanskje eller kanskje ikke flytter inn om under en måned. Innser at den lille gutten kommer til å vokse opp med mye rosa, stakkar :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frk-franzen skrev:

Er det noen som vet hvordan en PC uten operativsystem funker? Altså, jeg skjønner den er uten Windows eller lignende, men kan jeg surfe på nett?? Min PC fikk et uheldig dunk av min sønn og er nå dævv. Har funnet en svinbillig på Finn uten os. 

Ellers har jeg klippet hundene i dag. Herregud, Sunny har fått tidenes make-over... stakkar nakenfisen!!!

edit: var visst linux os på den :)

Kjøp heller en ny chromebook hvis du bare skal være på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Pixie said:

Venter på at husvertene skal bli ferdig med nachspiel så jeg kan legge meg.

Sånn generelt når man skal innrede leilighet med bitteliten stue, er det lurt å gå for lyse møbler for å ikke gjøre den mindre enn den er?

 Innred som du har lyst til :) Min stue er liten og kombinert med kjøkken. Har likevel svart skinnsofa, rød stol osv, det fungerer fint her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltross for overfladisk arr på den tynnpelsede halsen (etter lek med annen valp), så ser jo valpis enn så lenge bare søt og uskyldig ut. ?
Men jeg håper jo at det vil fortsette slik, og at fremmede folk flest ikke vil bli avskrekket av en (middels) høy og rank hund med denne flotte fargekombinasjonen. 

Neppe noe som blir et problem overhodet (spesielt om vi da ikke vil få et problem med utagering etc, noe jeg jo ikke håper), men spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at sterke farger på hunden kan virke litt mindre avskrekkende enn f.eks helsort utstyr? 

C043499B-86EF-43C7-B7A8-DA3D25C6DE70.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stjerneskinn said:

Tiltross for overfladisk arr på den tynnpelsede halsen (etter lek med annen valp), så ser jo valpis enn så lenge bare søt og uskyldig ut. ?
Men jeg håper jo at det vil fortsette slik, og at fremmede folk flest ikke vil bli avskrekket av en (middels) høy og rank hund med denne flotte fargekombinasjonen. 

Neppe noe som blir et problem overhodet (spesielt om vi da ikke vil få et problem med utagering etc, noe jeg jo ikke håper), men spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at sterke farger på hunden kan virke litt mindre avskrekkende enn f.eks helsort utstyr? 

C043499B-86EF-43C7-B7A8-DA3D25C6DE70.jpeg

Du kommer sikkert til å bli "beskyldt"  for å  ha både doberman og rottis. Det er liksom de rasene folk kjenner i bt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stjerneskinn said:

@Raksha Ja, mange tipper jo det er det han er pr.dd hvertfall. Og gordon setter, da (som mange har i området).

Haha ja, salukien min ble beskyldt for å være GS :lol:  Din er forresten knallskjønn :wub: Jeg elsker BT 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raksha said:

Haha ja, salukien min ble beskyldt for å være GS :lol:  Din er forresten knallskjønn :wub: Jeg elsker BT 

Det rareste forslaget jeg har hørt hittil har vært dachs ? Kan (med godvilje til) forstå at fjeset kan likne litt på en b/t korthåret en, men han har bein som en supermodell ? Synes også b/t er veldig flott, på alle slags type hunder. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stjerneskinn said:

Det rareste forslaget jeg har hørt hittil har vært dachs ? Kan (med godvilje til) forstå at fjeset kan likne litt på en b/t korthåret en, men han har bein som en supermodell ? Synes også b/t er veldig flott, på alle slags type hunder. ?

Dachs faktisk :lol: !  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjerneskinn skrev:

Tiltross for overfladisk arr på den tynnpelsede halsen (etter lek med annen valp), så ser jo valpis enn så lenge bare søt og uskyldig ut. ?
Men jeg håper jo at det vil fortsette slik, og at fremmede folk flest ikke vil bli avskrekket av en (middels) høy og rank hund med denne flotte fargekombinasjonen. 

Neppe noe som blir et problem overhodet (spesielt om vi da ikke vil få et problem med utagering etc, noe jeg jo ikke håper), men spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at sterke farger på hunden kan virke litt mindre avskrekkende enn f.eks helsort utstyr?

 

Hellandussen :wub: Som tidligere pinschereier røsker det litt ekstra i hjerterota når jeg ser sånne bilder.

Du har valgt en rase "alle" som ikke har greie på hund tror er en dobermannvalp. Noen få er hysterisk redd for hunder med et slikt utseende, noen er redd alle hunder, de aller fleste bryr seg ikke. Folk krysset ikke gata når jeg gikk med pinscheren, de har gjort det når jeg har gått med presaen. Jeg vil ikke anbefale å bruke tid og energi på å problematisere det. Live and let live, og bruk de fargene du liker selv.

Jeg har en Wilma liggende på fanget, og da går det ikke an å reise seg opp, faktisk. Alle andre katter kan man lempe vekk, men ikke denne :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig @Stjerneskinn :wub:

 

I dag har vi hatt 4 årsfeiring til lillemor på 4h gård for barnehagevenner pluss noen til. Maui var flink og lå i bilen et par timer med silvershade (som jeg nå er veldig glad for!) og når den «verste» festingen var over så fikk han komme ut og susse litt på grisene.

2375B2E0-9F65-4B0C-B888-F88F5E1CD137.thumb.jpeg.e4957331b8be48a2e26839fd741fca3b.jpeg:wub: kjærlighet ved første øyekast der gitt :P 

  • Like 2
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Snøfrost said:

bilde? :)

 

Dette er fra da jeg var å hilse på han på onsdag: 
42212024395_4d2a8dd661_z.jpg

Og dette tok jeg mens vi venta på ferga i dag: 
43116742131_fa27038f37_z.jpg

Trenger vel ikke si at det er fjording i han? :lol: Men også kaldblods. Helt forelska jeg - elsker utstrålingen hans, så gleder meg så vanvittig til å ta meg tid til å bli ordentlig kjent med han. :wub:  

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Banshee Er hvertfall hittil strålende fornøyd med rasevalget ?

Neida, absolutt ikke noe jeg tenker mye på, men hadde vært interessant å høre om det faktisk har noe for seg. Snakket med ei som har bauceron som hevdet det utgjorde en vesentlig forskjell på folk hun møtte om hun brukte rosa sele vs sort halsbånd på hunden (ikke at rosa er aktuelt på min hannhund uansett, men ?). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Banshee said:

Jeg har en Wilma liggende på fanget, og da går det ikke an å reise seg opp, faktisk. Alle andre katter kan man lempe vekk, men ikke denne :ahappy:

Sånn er ziva og :wub:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mushi locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...