Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni 2018


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter to år uten hund var det på tide å starte på nytt. Sonen, hils på besteste Arkin  

Vinker innom bare for å vise dere at denne har blitt riktig så pen   

I dag er Nemi 5 år  I fjor var jeg redd hun ikke kom til å fylle 5 pga allergien, men heldigvis ser det(bank i bordet!) ut som medisinen fungerer ganske bra 

Posted Images

Vært på utstilling i dag. Var koselig det. Kjørte bort til agilitybanen da vi var ferdig å se på de hundene vi skulle, og stoppet først på feil side der man skal gå ut/inn. Jeg har såvidt sett en agilitybane før, men sa til gubben at det ikke kunne være riktig at vi skulle stå der da det ikke var noen der :P  Så bryter det en "ansatt" (ringsekretær? banemannskap?) inn og forteller oss at nei, vi kan ikke stå på den siden av banen. Okei, vi flyttet oss derfor til riktig side, der hun pekte og det satt flere andre. Vi regnet med at det var feil, og det var greit at hun sa ifra så vi ikke sto i veien for noen. 
Så var det ikke så gøy lenger... 
 

Spoiler


Vi rakk vel stå der ca 5 sekunder før hun kommer bort til oss og sier at vi ikke kan stå der, da det er en hund som er redd for rullestoler og vi må flytte oss bak teltet så hunden ikke så oss.
Her er det snakk om NM i agility, og jeg tråkker helt sikkert på noen føtter nå, men er det virkelig hunder som stiller i NM som er så skjøre at de ikke kan se en rullestol som står stille på 10-15 meters avstand? Det var flere hundre mennesker der. Jeg klarer ikke se enorm forskjell på en vanlig stol og rullestol forfra heller jeg, men det er nå så.
Vi har hatt hund med diverse adferdsproblemer selv, men det kunne ikke falt meg inn å be folk flytte seg om han var problemet, eller i det hele tatt ta han med om det var så ille at den ikke kan se en rullestol eller i det hele tatt klare å plukke ut èn rullestol fra 100 stoler.  
Og når ble det en stakkars 17 åring i rullestol sitt problem, som ikke gjorde annet enn å kjøre bort til banen og stoppe på sidelinjen? 
Vi flyttet oss, men hun begynte å gråte og ville hjem. "Nå er alt min feil igjen, jeg vil ikke være her!" 
Fikk overtalt henne til å stå der litt, og gikk bort til vedkommende for å spørre om hun hadde gjort det samme om det var en mørkhudet. Jepp, det ville hun, også om hunden var redd personer med stokk eller krykker. Den kjøper nå ikke jeg, men for all del. Koselig er det nå uansett ikke om man er lenket til stokk, krykker eller er mørkhudet. Man har ikke valgt noen av delene, og ulempen er ikke henne. 

Jeg hadde igrunn driti i det, hadde det ikke vært for måten det ble gjort på og det faktum at vi snakker om et barn som allerede sliter vanvittig med å bli lenket til en rullestol. For tre år siden kunne hun gå, og det gjør vondt for henne hver eneste dag. Vi gjør det vi kan for å lette på humøret, men det blir litt vanskelig når slikt skjer. Hadde det vært; unnskyld, kunne dere flyttet dere bak der - og bedt alle de andre om det samme, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke et unnskyld en gang faktisk, et; ingen kan stå der! hadde holdt. Hva er forskjellen på om vi hadde kommet drassende på en stol og slått oss ned, og en stol som triller? De ser jo ganske like ut forfra.. Folk kom jo også med masse burtraller som ikke var noe problem (?) 

Vi reiste til slutt, og hun sa hun aldri ville tilbake noen gang. Jeg håper likevel hun glemmer det, for hun koste seg den lille tiden vi satt der. Og utstillingen var fantastisk gøy, kjempemasse snille folk som gjorde plass for oss, fikk tilogmed låne et telt for å sitte i skyggen. Ingen som klaget der på at det kunne være en redd hund, så jeg håper i det minste vi får henne med på en utstilling igjen da hun elsker hunder. 

Og den ene vakten der var virkelig helt fantastisk. Etter det skjedde kom han bort og kommenterte hvor utrolig kul rullestol hun hadde, det er gøy, hun smilte tilogmed litt :) Vi fikk også parkere nærmere, og han hjalp oss å finne en fin plass så vi slapp å gå så langt på en humpete bygge-grus-vei. Godt noen har en litt bedre dag, tross nesten 30 grader og ikke noe skygge. 

Synd man i 2018 skal måtte være redd for slike kommentarer, før det ødelegger virkelig hele dagen hennes. Og jeg syntes ikke det er hennes problem heller jeg, hun har ikke bedt om det. At hun sliter med slike kommentarer er igrunn ikke et problem mener nå jeg, for det bør ikke være noen kommentarer på en åpen slette på et åpent arrangement i 2018, hvor man gjør det alle andre gjør og sitter der mange andre publikum sitter. 

MEN - vi fikk sett masse flotte hunder og koste oss gløgg ihjel (og svettet ihjel) hele dagen utenom det :) Vi får prøve å gjøre resten av dagen og minnene litt mer positive, og gutta her har fått både CaveBed og masse snacks :D 

 

Og jeg gleder meg til vi får valpen. I morgen er han vår :D Det har vært 10 lange uker, men endelig skal han hentes i morgen :D Kanskje det blir utstillinger fremover på oss også! :) 

  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Paranomia skrev:

Vært på utstilling i dag. Var koselig det. Kjørte bort til agilitybanen da vi var ferdig å se på de hundene vi skulle, og stoppet først på feil side der man skal gå ut/inn. Jeg har såvidt sett en agilitybane før, men sa til gubben at det ikke kunne være riktig at vi skulle stå der da det ikke var noen der :P  Så bryter det en "ansatt" (ringsekretær? banemannskap?) inn og forteller oss at nei, vi kan ikke stå på den siden av banen. Okei, vi flyttet oss derfor til riktig side, der hun pekte og det satt flere andre. Vi regnet med at det var feil, og det var greit at hun sa ifra så vi ikke sto i veien for noen. 
Så var det ikke så gøy lenger... 
 

  Skjul innhold

 

 

 

 

Helt enig med deg, starter man NM så kan man ikke regne med å kunne kontrollere publikum og hva de har med seg eller hvordan de sitter. Stakkars jente som måtte føle seg til bry på den måten i en allerede sår situasjon. Håper hun glemmer det fort. 

 

Vi har vært på badetur noen timer og alle tre hundene og begge tofotingene fikk svømt :) Nå er det grilling og avslapping i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med søster som stilte i Sandefjord i går, dro likesågodt idag og vi, uten hund vel og merke. Liker meg på utstilling altså, selv om jeg aldri har stilt ut noe :lol: Men fytti grisen så varmt det har vært! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Paranomia said:

Vært på utstilling i dag. Var koselig det. Kjørte bort til agilitybanen da vi var ferdig å se på de hundene vi skulle, og stoppet først på feil side der man skal gå ut/inn. Jeg har såvidt sett en agilitybane før, men sa til gubben at det ikke kunne være riktig at vi skulle stå der da det ikke var noen der :P  Så bryter det en "ansatt" (ringsekretær? banemannskap?) inn og forteller oss at nei, vi kan ikke stå på den siden av banen. Okei, vi flyttet oss derfor til riktig side, der hun pekte og det satt flere andre. Vi regnet med at det var feil, og det var greit at hun sa ifra så vi ikke sto i veien for noen. 
Så var det ikke så gøy lenger... 
 

  Hide contents


Vi rakk vel stå der ca 5 sekunder før hun kommer bort til oss og sier at vi ikke kan stå der, da det er en hund som er redd for rullestoler og vi må flytte oss bak teltet så hunden ikke så oss.
Her er det snakk om NM i agility, og jeg tråkker helt sikkert på noen føtter nå, men er det virkelig hunder som stiller i NM som er så skjøre at de ikke kan se en rullestol som står stille på 10-15 meters avstand? Det var flere hundre mennesker der. Jeg klarer ikke se enorm forskjell på en vanlig stol og rullestol forfra heller jeg, men det er nå så.
Vi har hatt hund med diverse adferdsproblemer selv, men det kunne ikke falt meg inn å be folk flytte seg om han var problemet, eller i det hele tatt ta han med om det var så ille at den ikke kan se en rullestol eller i det hele tatt klare å plukke ut èn rullestol fra 100 stoler.  
Og når ble det en stakkars 17 åring i rullestol sitt problem, som ikke gjorde annet enn å kjøre bort til banen og stoppe på sidelinjen? 
Vi flyttet oss, men hun begynte å gråte og ville hjem. "Nå er alt min feil igjen, jeg vil ikke være her!" 
Fikk overtalt henne til å stå der litt, og gikk bort til vedkommende for å spørre om hun hadde gjort det samme om det var en mørkhudet. Jepp, det ville hun, også om hunden var redd personer med stokk eller krykker. Den kjøper nå ikke jeg, men for all del. Koselig er det nå uansett ikke om man er lenket til stokk, krykker eller er mørkhudet. Man har ikke valgt noen av delene, og ulempen er ikke henne. 

Jeg hadde igrunn driti i det, hadde det ikke vært for måten det ble gjort på og det faktum at vi snakker om et barn som allerede sliter vanvittig med å bli lenket til en rullestol. For tre år siden kunne hun gå, og det gjør vondt for henne hver eneste dag. Vi gjør det vi kan for å lette på humøret, men det blir litt vanskelig når slikt skjer. Hadde det vært; unnskyld, kunne dere flyttet dere bak der - og bedt alle de andre om det samme, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke et unnskyld en gang faktisk, et; ingen kan stå der! hadde holdt. Hva er forskjellen på om vi hadde kommet drassende på en stol og slått oss ned, og en stol som triller? De ser jo ganske like ut forfra.. Folk kom jo også med masse burtraller som ikke var noe problem (?) 

Vi reiste til slutt, og hun sa hun aldri ville tilbake noen gang. Jeg håper likevel hun glemmer det, for hun koste seg den lille tiden vi satt der. Og utstillingen var fantastisk gøy, kjempemasse snille folk som gjorde plass for oss, fikk tilogmed låne et telt for å sitte i skyggen. Ingen som klaget der på at det kunne være en redd hund, så jeg håper i det minste vi får henne med på en utstilling igjen da hun elsker hunder. 

Og den ene vakten der var virkelig helt fantastisk. Etter det skjedde kom han bort og kommenterte hvor utrolig kul rullestol hun hadde, det er gøy, hun smilte tilogmed litt :) Vi fikk også parkere nærmere, og han hjalp oss å finne en fin plass så vi slapp å gå så langt på en humpete bygge-grus-vei. Godt noen har en litt bedre dag, tross nesten 30 grader og ikke noe skygge. 

Synd man i 2018 skal måtte være redd for slike kommentarer, før det ødelegger virkelig hele dagen hennes. Og jeg syntes ikke det er hennes problem heller jeg, hun har ikke bedt om det. At hun sliter med slike kommentarer er igrunn ikke et problem mener nå jeg, for det bør ikke være noen kommentarer på en åpen slette på et åpent arrangement i 2018, hvor man gjør det alle andre gjør og sitter der mange andre publikum sitter. 

MEN - vi fikk sett masse flotte hunder og koste oss gløgg ihjel (og svettet ihjel) hele dagen utenom det :) Vi får prøve å gjøre resten av dagen og minnene litt mer positive, og gutta her har fått både CaveBed og masse snacks :D 

 

Og jeg gleder meg til vi får valpen. I morgen er han vår :D Det har vært 10 lange uker, men endelig skal han hentes i morgen :D Kanskje det blir utstillinger fremover på oss også! :) 

Herregud, så utrolig frekt gjort! Og ja, deltar man på NM så bør man virkelig tåle det. Hvis ikke tenker jeg at man burde akseptere at det kan skje på et slikt stevne og da det som skjer på sin egen kappe. Man kan ihvertfall ikke be folk om å fjerne seg/gjemme seg fordi hunden ikke takler det. Det er rett og slett fælt gjort syns jeg.. Ufyselige mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 at 4:12 PM, Paranomia skrev:

Vært på utstilling i dag. Var koselig det. Kjørte bort til agilitybanen da vi var ferdig å se på de hundene vi skulle, og stoppet først på feil side der man skal gå ut/inn. Jeg har såvidt sett en agilitybane før, men sa til gubben at det ikke kunne være riktig at vi skulle stå der da det ikke var noen der :P  Så bryter det en "ansatt" (ringsekretær? banemannskap?) inn og forteller oss at nei, vi kan ikke stå på den siden av banen. Okei, vi flyttet oss derfor til riktig side, der hun pekte og det satt flere andre. Vi regnet med at det var feil, og det var greit at hun sa ifra så vi ikke sto i veien for noen. 
Så var det ikke så gøy lenger... 
 

  Skjul innhold


Vi rakk vel stå der ca 5 sekunder før hun kommer bort til oss og sier at vi ikke kan stå der, da det er en hund som er redd for rullestoler og vi må flytte oss bak teltet så hunden ikke så oss.
Her er det snakk om NM i agility, og jeg tråkker helt sikkert på noen føtter nå, men er det virkelig hunder som stiller i NM som er så skjøre at de ikke kan se en rullestol som står stille på 10-15 meters avstand? Det var flere hundre mennesker der. Jeg klarer ikke se enorm forskjell på en vanlig stol og rullestol forfra heller jeg, men det er nå så.
Vi har hatt hund med diverse adferdsproblemer selv, men det kunne ikke falt meg inn å be folk flytte seg om han var problemet, eller i det hele tatt ta han med om det var så ille at den ikke kan se en rullestol eller i det hele tatt klare å plukke ut èn rullestol fra 100 stoler.  
Og når ble det en stakkars 17 åring i rullestol sitt problem, som ikke gjorde annet enn å kjøre bort til banen og stoppe på sidelinjen? 
Vi flyttet oss, men hun begynte å gråte og ville hjem. "Nå er alt min feil igjen, jeg vil ikke være her!" 
Fikk overtalt henne til å stå der litt, og gikk bort til vedkommende for å spørre om hun hadde gjort det samme om det var en mørkhudet. Jepp, det ville hun, også om hunden var redd personer med stokk eller krykker. Den kjøper nå ikke jeg, men for all del. Koselig er det nå uansett ikke om man er lenket til stokk, krykker eller er mørkhudet. Man har ikke valgt noen av delene, og ulempen er ikke henne. 

Jeg hadde igrunn driti i det, hadde det ikke vært for måten det ble gjort på og det faktum at vi snakker om et barn som allerede sliter vanvittig med å bli lenket til en rullestol. For tre år siden kunne hun gå, og det gjør vondt for henne hver eneste dag. Vi gjør det vi kan for å lette på humøret, men det blir litt vanskelig når slikt skjer. Hadde det vært; unnskyld, kunne dere flyttet dere bak der - og bedt alle de andre om det samme, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke et unnskyld en gang faktisk, et; ingen kan stå der! hadde holdt. Hva er forskjellen på om vi hadde kommet drassende på en stol og slått oss ned, og en stol som triller? De ser jo ganske like ut forfra.. Folk kom jo også med masse burtraller som ikke var noe problem (?) 

Vi reiste til slutt, og hun sa hun aldri ville tilbake noen gang. Jeg håper likevel hun glemmer det, for hun koste seg den lille tiden vi satt der. Og utstillingen var fantastisk gøy, kjempemasse snille folk som gjorde plass for oss, fikk tilogmed låne et telt for å sitte i skyggen. Ingen som klaget der på at det kunne være en redd hund, så jeg håper i det minste vi får henne med på en utstilling igjen da hun elsker hunder. 

Og den ene vakten der var virkelig helt fantastisk. Etter det skjedde kom han bort og kommenterte hvor utrolig kul rullestol hun hadde, det er gøy, hun smilte tilogmed litt :) Vi fikk også parkere nærmere, og han hjalp oss å finne en fin plass så vi slapp å gå så langt på en humpete bygge-grus-vei. Godt noen har en litt bedre dag, tross nesten 30 grader og ikke noe skygge. 

Synd man i 2018 skal måtte være redd for slike kommentarer, før det ødelegger virkelig hele dagen hennes. Og jeg syntes ikke det er hennes problem heller jeg, hun har ikke bedt om det. At hun sliter med slike kommentarer er igrunn ikke et problem mener nå jeg, for det bør ikke være noen kommentarer på en åpen slette på et åpent arrangement i 2018, hvor man gjør det alle andre gjør og sitter der mange andre publikum sitter. 

MEN - vi fikk sett masse flotte hunder og koste oss gløgg ihjel (og svettet ihjel) hele dagen utenom det :) Vi får prøve å gjøre resten av dagen og minnene litt mer positive, og gutta her har fått både CaveBed og masse snacks :D 

 

Og jeg gleder meg til vi får valpen. I morgen er han vår :D Det har vært 10 lange uker, men endelig skal han hentes i morgen :D Kanskje det blir utstillinger fremover på oss også! :) 

Det der er så langt over grensa ! Har man en hund som er redd for rullestoler så må man bare forholde seg til at det er ens egen hund som har problemet. Man jager ikke folk på den måten.  Og spesielt ikke barn..

Var det ingen andre som reagerte ? Hundefolk ass... Jeg mister litt for ofte trua 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine og denne jentas vegne. :mad: Stakkars jente! Når man allerede sliter ifb. med en funksjonsnedsettelse er slike hendelser svært vanskelige å forholde seg til både når de skjer og i ettertid.

Om andre folk sto rundt dere, hadde dette kvinnemennesket ikke lov til å be dere om å gå bort. Om det er hudfarge, krykke eller rullestol er likegyldig, det regnes som diskriminering, hvilket vi heldigvis har strenge lover mot i Norge. Alle uavhengig av etnisitet og funksjonsevne er i sin fulle rett til å være publikum på et stevne. At en hund er redd noe man potensielt kan møte der, er helt og holdent eiers problem.

Jeg ville kontakter arrangør og vært rimelig forbannet. Spurt dem om det er slik de vanligvis behandler publikum og om det virkelig er denne type publisitet de ønsker å bli forbundet med.

  • Like 10
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig overgang i været her også med bare 5 grader i dag tidlig. Litt for kaldt det altså, selv om jeg synes det er godt med en pause fra 28 varme hver dag. Hundene fikk seg endelig en god tur igjen i går. Ikke Felix da, han ville være i sofaen med samboern.

Sånn ellers krysser jeg fingre for at bilen blir ferdig på verksted så jeg kan kjøre den MED velfungerende AC i morgen når jeg skal til Trheim. Håper det ikke blir så altfor dyrt heller, brukt nok penger på bil den siste tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tonje said:

Heftig overgang i været her også med bare 5 grader i dag tidlig. Litt for kaldt det altså, selv om jeg synes det er godt med en pause fra 28 varme hver dag. Hundene fikk seg endelig en god tur igjen i går. Ikke Felix da, han ville være i sofaen med samboern.

Sånn ellers krysser jeg fingre for at bilen blir ferdig på verksted så jeg kan kjøre den MED velfungerende AC i morgen når jeg skal til Trheim. Håper det ikke blir så altfor dyrt heller, brukt nok penger på bil den siste tida..

Krysser fingrene! Selv skal bilen min på EU godkjenning og bytte olje + oljefilter på fredag. Det kommer til å koste meg fine 3000 kr det :| Dyrt med bil! Jeg håper også bilen min blir ferdig fort så jeg får den tilbake før vi skal på stevnet i helgen og før jeg reiser til Bergen neste uke.

Når kommer du oppover? Skal du ta en tur innom agilitystevnet i helgen? Jeg vil møte Skoj! :D

Jeg har akkurat registrert Blondie sine titler etter at @Kristiin informerte meg om at det var blitt gratis å registrere mellomtitler igjen, så nå er hun så fint titulert i Dogweb :D

image.png.b65d246d77dd7edfba0a234c35d33b99.png

Hvem hadde trodd at den lille frynsemusen skulle bli tittel horder? :wub: Jeg måtte selvsagt inn å sjekke terminlistene for rallykonkurranser også, jeg planlegger klasse 3 debut til høsten! 

Endret av MegaMarie
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MegaMarie skrev:

Krysser fingrene! Selv skal bilen min på EU godkjenning og bytte olje + oljefilter på fredag. Det kommer til å koste meg fine 3000 kr det :| Dyrt med bil! Jeg håper også bilen min blir ferdig fort så jeg får den tilbake før vi skal på stevnet i helgen og før jeg reiser til Bergen neste uke.

Når kommer du oppover? Skal du ta en tur innom agilitystevnet i helgen? Jeg vil møte Skoj! :D

Jeg har akkurat registrert Blondie sine titler etter at @Kristiin informerte meg om at det var blitt gratis å registrere mellomtitler igjen, så nå er hun så fint titulert i Dogweb :D

image.png.b65d246d77dd7edfba0a234c35d33b99.png

Hvem hadde trodd at den lille frynsemusen skulle bli tittel horder? :wub: Jeg måtte selvsagt inn å sjekke terminlistene for rallykonkurranser også, jeg planlegger klasse 3 debut til høsten! 

Usj ja, bil er skikkelig dyrt, men samtidig så verdt det :P 

Jeg reiser opp i morgen siden jeg har intervju på torsdag og da blir jeg helt til søndag. Er det ag-stevne i Trheim i helga? Oh, da må vi komme å se på ja. Stavsøra sikkert? Hadde vært hyggelig å fått hilst på dere også :) 

Vi kommer flyttende oppover til 1 august så da blir vi å sees på treninger fremover. Gleder meg så mye til å komme hjem altså :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Tonje said:

Usj ja, bil er skikkelig dyrt, men samtidig så verdt det :P 

Jeg reiser opp i morgen siden jeg har intervju på torsdag og da blir jeg helt til søndag. Er det ag-stevne i Trheim i helga? Oh, da må vi komme å se på ja. Stavsøra sikkert? Hadde vært hyggelig å fått hilst på dere også :) 

Vi kommer flyttende oppover til 1 august så da blir vi å sees på treninger fremover. Gleder meg så mye til å komme hjem altså :D 

Ja, helt klart verdt det med bil! Haha :lol:

Ja, det er stevne på Stavsøra :D Da må du komme! 

Så gøy, dere trener i hovedsak bruks og lydighet eller? Det blir kjekt :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 at 4:12 PM, Paranomia skrev:

Vært på utstilling i dag. Var koselig det. Kjørte bort til agilitybanen da vi var ferdig å se på de hundene vi skulle, og stoppet først på feil side der man skal gå ut/inn. Jeg har såvidt sett en agilitybane før, men sa til gubben at det ikke kunne være riktig at vi skulle stå der da det ikke var noen der :P  Så bryter det en "ansatt" (ringsekretær? banemannskap?) inn og forteller oss at nei, vi kan ikke stå på den siden av banen. Okei, vi flyttet oss derfor til riktig side, der hun pekte og det satt flere andre. Vi regnet med at det var feil, og det var greit at hun sa ifra så vi ikke sto i veien for noen. 
Så var det ikke så gøy lenger... 
 

  Vis skjult innhold


Vi rakk vel stå der ca 5 sekunder før hun kommer bort til oss og sier at vi ikke kan stå der, da det er en hund som er redd for rullestoler og vi må flytte oss bak teltet så hunden ikke så oss.
Her er det snakk om NM i agility, og jeg tråkker helt sikkert på noen føtter nå, men er det virkelig hunder som stiller i NM som er så skjøre at de ikke kan se en rullestol som står stille på 10-15 meters avstand? Det var flere hundre mennesker der. Jeg klarer ikke se enorm forskjell på en vanlig stol og rullestol forfra heller jeg, men det er nå så.
Vi har hatt hund med diverse adferdsproblemer selv, men det kunne ikke falt meg inn å be folk flytte seg om han var problemet, eller i det hele tatt ta han med om det var så ille at den ikke kan se en rullestol eller i det hele tatt klare å plukke ut èn rullestol fra 100 stoler.  
Og når ble det en stakkars 17 åring i rullestol sitt problem, som ikke gjorde annet enn å kjøre bort til banen og stoppe på sidelinjen? 
Vi flyttet oss, men hun begynte å gråte og ville hjem. "Nå er alt min feil igjen, jeg vil ikke være her!" 
Fikk overtalt henne til å stå der litt, og gikk bort til vedkommende for å spørre om hun hadde gjort det samme om det var en mørkhudet. Jepp, det ville hun, også om hunden var redd personer med stokk eller krykker. Den kjøper nå ikke jeg, men for all del. Koselig er det nå uansett ikke om man er lenket til stokk, krykker eller er mørkhudet. Man har ikke valgt noen av delene, og ulempen er ikke henne. 

Jeg hadde igrunn driti i det, hadde det ikke vært for måten det ble gjort på og det faktum at vi snakker om et barn som allerede sliter vanvittig med å bli lenket til en rullestol. For tre år siden kunne hun gå, og det gjør vondt for henne hver eneste dag. Vi gjør det vi kan for å lette på humøret, men det blir litt vanskelig når slikt skjer. Hadde det vært; unnskyld, kunne dere flyttet dere bak der - og bedt alle de andre om det samme, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke et unnskyld en gang faktisk, et; ingen kan stå der! hadde holdt. Hva er forskjellen på om vi hadde kommet drassende på en stol og slått oss ned, og en stol som triller? De ser jo ganske like ut forfra.. Folk kom jo også med masse burtraller som ikke var noe problem (?) 

Vi reiste til slutt, og hun sa hun aldri ville tilbake noen gang. Jeg håper likevel hun glemmer det, for hun koste seg den lille tiden vi satt der. Og utstillingen var fantastisk gøy, kjempemasse snille folk som gjorde plass for oss, fikk tilogmed låne et telt for å sitte i skyggen. Ingen som klaget der på at det kunne være en redd hund, så jeg håper i det minste vi får henne med på en utstilling igjen da hun elsker hunder. 

Og den ene vakten der var virkelig helt fantastisk. Etter det skjedde kom han bort og kommenterte hvor utrolig kul rullestol hun hadde, det er gøy, hun smilte tilogmed litt :) Vi fikk også parkere nærmere, og han hjalp oss å finne en fin plass så vi slapp å gå så langt på en humpete bygge-grus-vei. Godt noen har en litt bedre dag, tross nesten 30 grader og ikke noe skygge. 

Synd man i 2018 skal måtte være redd for slike kommentarer, før det ødelegger virkelig hele dagen hennes. Og jeg syntes ikke det er hennes problem heller jeg, hun har ikke bedt om det. At hun sliter med slike kommentarer er igrunn ikke et problem mener nå jeg, for det bør ikke være noen kommentarer på en åpen slette på et åpent arrangement i 2018, hvor man gjør det alle andre gjør og sitter der mange andre publikum sitter. 

MEN - vi fikk sett masse flotte hunder og koste oss gløgg ihjel (og svettet ihjel) hele dagen utenom det :) Vi får prøve å gjøre resten av dagen og minnene litt mer positive, og gutta her har fått både CaveBed og masse snacks :D 

 

Og jeg gleder meg til vi får valpen. I morgen er han vår :D Det har vært 10 lange uker, men endelig skal han hentes i morgen :D Kanskje det blir utstillinger fremover på oss også! :) 

For det første, utrolig trist å høre at dere fikk en kjip opplevelse og at jenta fikk ødelagt dagen sin på en kjip måte. 

Men en liten forklaring kan være at på lørdag var det vanlig stevne for klasse 1 og 2? Kan være en av de som ble berørt? Men man bør vise vanlig folkeskikk selvfølgelig. 

Håper dere gir Agility en sjanse til for vanligvis er det veldig god og trivelig stemning rundt ringen, og også førere som sitter i rullestol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, Tonje skrev:

Usj ja, bil er skikkelig dyrt, men samtidig så verdt det :P 

Jeg reiser opp i morgen siden jeg har intervju på torsdag og da blir jeg helt til søndag. Er det ag-stevne i Trheim i helga? Oh, da må vi komme å se på ja. Stavsøra sikkert? Hadde vært hyggelig å fått hilst på dere også :) 

Vi kommer flyttende oppover til 1 august så da blir vi å sees på treninger fremover. Gleder meg så mye til å komme hjem altså :D 

Så og si «alle» kelpisene skal dit, så da må du nesten komme en tur du også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh oppgitt. 

Etter å  endelig ha surret meg til å ta kontakt med lege igjen nesten to år siden jeg ble utredet for krystallsyke for å finne ut av svimmelheten trodde jeg at jeg muligens fikk noen svar nå.  Legen var skikkelig oppgitt over at jeg ikke kom tilbake før liksom. 

Utvidede blodprøver igjen, som viste normale verdier av alt. 

Mr og røntgen av hode og nakke som viste at alt var normalt. 

Etter å ha purret på legen som åpennart mistet interessen ble jeg henvist til nevrolog som avviste henvisningen fordi det ikke var gjort funn på mr og røntgen.. de mente jeg måtte utredes andre steder i helsevesenet.  

Jepp, Det KUNNE vært stress hadde det ikke vært for at jeg har vært kronisk nummen  i lillefinger og ringfinger på høyre hånd i 3-4 år og at nakken min knepper så høyt at folk ved siden av meg reagerer hver gang jeg snur hodet mot høyre. Folk med stress våkner ikke av at de nesten besvimer i senga hver gang de snur seg mot høyre heller. 

Noe er galt. Og det er neppe psykisk.  Hva gjør man nå liksom ? Jeg kan klage på vedtaket, men jeg har liksom ingen argumenter når undersøkelsen bare viser "lette degenerative forandringer i c4-c5 " og gode plassforhold.  

Altså visstnok ingenting som kan forklare noe som helst...

Og fastlegen kommer neppe til å jobbe særlig hardt for å finne ut av noe. 

Endret av Mud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en smule forundret og veldig overrasket. Bikkja liker jo ikke barn. Trodde jeg i hvertfall. Vi bor i et slags kompleks, altså veldig tett, og deler en fellesplen med 2 andre leiligheter. Den ene av disse naboene har en gutt på 4 år som ofte leker på plenen, og i et litt uoppmerksomt øyeblikk fra min side kom mannen og barnet bort til terassen vår for å klappe bikkja gjennom kompostgrindene vi har satt opp. Med totalt angst og tanker om det verste løp jeg ut, men da satt hun å slikket gutten på hånda mens hun logret med halen og var ganske tydelig glad??:icon_confused: så lekte de litt sammen med en løvetann gjennom grindene blant annet. Men hun tåler jo ikke trynet på tantebarnet mitt som er like gammel...vi har prøvd flere ganger med tantebarnet mitt, men det er like mislykket hver gang og hun klikker totalt på han. Derfor ga vi opp og innfant oss med at hun bare ikke takler barn. Men nå vet jeg jammen ingenting lenger??:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

@Mud bytt fastlege!

Burde kanskje det, men det var så stort tiltak for meg å gå til legen i første omgang.  Jeg hater virkelig å dra til legen og er av typen som tror at alt går over av seg selv.

2 kollegaer har begge slitt med noe av det samme og begge måtte gi opp helsevesenet og gå til alternative behandlere for å få hjelp. Men det sitter enda lengre inne kjenner jeg.. blæh.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mud skrev:

Burde kanskje det, men det var så stort tiltak for meg å gå til legen i første omgang.  Jeg hater virkelig å dra til legen og er av typen som tror at alt går over av seg selv.

2 kollegaer har begge slitt med noe av det samme og begge måtte gi opp helsevesenet og gå til alternative behandlere for å få hjelp. Men det sitter enda lengre inne kjenner jeg.. blæh.  

Første jeg ville ha oppsøkt, siden du er utredet, er en kiropraktor. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MegaMarie skrev:

Ja, helt klart verdt det med bil! Haha :lol:

Ja, det er stevne på Stavsøra :D Da må du komme! 

Så gøy, dere trener i hovedsak bruks og lydighet eller? Det blir kjekt :D 

Planen med Skoj er egentlig å prøve litt av alt og se hva vi liker, men hittil har vi kun trent lp og blir nok å jobbe mest i den retningen hittil. Merker jeg stadig faller tilbake til det iom det er det jeg kjenner best til etter å ha trent det noen år med Blaze. Agility skal vi prøve også :)

 

2 timer siden, Christine skrev:

Så og si «alle» kelpisene skal dit, så da må du nesten komme en tur du også :ahappy: 

Ja, jeg tenker vi kommer å hilser på :) Det er begge dagene? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Tonje said:

Planen med Skoj er egentlig å prøve litt av alt og se hva vi liker, men hittil har vi kun trent lp og blir nok å jobbe mest i den retningen hittil. Merker jeg stadig faller tilbake til det iom det er det jeg kjenner best til etter å ha trent det noen år med Blaze. Agility skal vi prøve også :)

 

Ja, jeg tenker vi kommer å hilser på :) Det er begge dagene? 

Så gøy da! :D De funker jo til alt disse kelpisene, så det er jo bare å prøve alt :D Jeg er jo litt der jeg også. I dag var uoffisielt lydighetsstevnet og agilitytrening på en gang :lol: Jeg klarer ikke å drive med bare en ting.

Det er begge dagene, ja :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Hva er det som får et tilsynelatende oppegående bruks- og konkurransemenneske til å skaffe seg en helkupert doberman? Den kan vel ikke brukes til noe som helst?:icon_confused:

Den kan jo brukes/trenes til alt, men ikke starte konkurranser. Dog helt enig, jeg kan ikke skjønne at det skal være så viktig med skamfert hund for utseende sin del at det går på bekostning av alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tonje skrev:

Den kan jo brukes/trenes til alt, men ikke starte konkurranser. Dog helt enig, jeg kan ikke skjønne at det skal være så viktig med skamfert hund for utseende sin del at det går på bekostning av alt annet...

Hva er gøy med å trene seriøst og vite at man aldri kan starte? Høres rart ut hvis man satser høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...