Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom easy pack

Recommended Posts

Vi bruker de. Det er jo relativt dyrt per kg, men jeg synes det er praktisk og jeg fullfórer ikke med vom og hundemat. Var det noe spesielt ved de du lurte på? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Vilje skrev:

Vi bruker de. Det er jo relativt dyrt per kg, men jeg synes det er praktisk og jeg fullfórer ikke med vom og hundemat. Var det noe spesielt ved de du lurte på? 

Jeg regnet på det og prisen er lik pølser. Ca 40-45 kr kg hvis du finner det billig. 

Lurer på om jeg skal prøve neste gang jeg kjøper. Bruker boller nå, men ser at det går mye nå som katta også vil ha og jeg har trappet opp mengden. 

Endret av mushi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg regnet på det og prisen er lik pølser. Ca 40-45 kr kg hvis du finner det billig. 

Lurer på om jeg skal prøve neste gang jeg kjøper. Bruker boller nå, men ser at det går mye nå som katta også vil ha og jeg har trappet opp mengden. 

Å ja, jeg har ikke regnet på det jeg. :ahappy: Har også bare kjøpt i hundeparken i Drammen, så aner ikke prisnivået der. Bruker så mye penger på hund at jeg trekker kortet og lukker øynene litt. Jeg bruker det bare til den voksne, valpen får boller foreløpig. Og Vilje får bare en til kvelden ca. annenhver dag, så vi har en stund. Jeg liker at boksen går inn i fryseskuffen vår sånn som den er! Jeg har brukt MUSH en del også, og der er boksen for høy, så jeg må pakke om i plastposer, og det er litt styr. Og så liker jeg at det er norskprodusert. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker boller nå. De får tørrfor og to boller til hvert måltid. 
Kunne tenkt meg å foret litt mer med vom, men det må være enkelt. 

Pølser synes jeg bare blir klin, men ser at det kanskje kan fungere med easy pack. Da kan de få en halv til hvert måltid + noen kuler tørrfor. 

Lurte egentlig bare på hva folk synes om easy pack, om det oppleves greit å håndtere og bruke. Regner med at de tiner ganske fort, kan jo ta opp 2-3 stykker av gangen så har en til noen måltider. Synes at når bollene er tint så holder de formen og blir ikke like mye klin som pølser. Hadde vært enkelt med pølser om våre kunne spist en pølse hver dag, men de skal ha 300-350gram pr i dag (halvparten til hvert måltid). Gir jeg på øyemål blir det for mye, derfor boller er så lettvindt. 

Vi kjøper store poser boller (2,5kg) til hyggelig pris og tror det blir nesten samme pris, 9kg easy pack 450kr og 10kg boller til 500kr. 
Tror bare jeg får prøve når vi er tomme for boller. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
50 minutter siden, MonicaT skrev:

Vi bruker boller nå. De får tørrfor og to boller til hvert måltid. 
Kunne tenkt meg å foret litt mer med vom, men det må være enkelt. 

Pølser synes jeg bare blir klin, men ser at det kanskje kan fungere med easy pack. Da kan de få en halv til hvert måltid + noen kuler tørrfor. 

Lurte egentlig bare på hva folk synes om easy pack, om det oppleves greit å håndtere og bruke. Regner med at de tiner ganske fort, kan jo ta opp 2-3 stykker av gangen så har en til noen måltider. Synes at når bollene er tint så holder de formen og blir ikke like mye klin som pølser. Hadde vært enkelt med pølser om våre kunne spist en pølse hver dag, men de skal ha 300-350gram pr i dag (halvparten til hvert måltid). Gir jeg på øyemål blir det for mye, derfor boller er så lettvindt. 

Vi kjøper store poser boller (2,5kg) til hyggelig pris og tror det blir nesten samme pris, 9kg easy pack 450kr og 10kg boller til 500kr. 
Tror bare jeg får prøve når vi er tomme for boller. 

Hvorf år du så mange boller så billig? V&H?

Redigert: Vent nå litt - jeg betaler 600 for 10 kg boller. Ikke så ille det egentlig.

Endret av mushi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, mushi skrev:

Hvorf år du så mange boller så billig? V&H?

Redigert: Vent nå litt - jeg betaler 600 for 10 kg boller. Ikke så ille det egentlig.

Fikk en hyggelig pris gjennom dyrebutikken, men ser at du betaler nesten det samme så :)

Men tenker at easy pack kanskje er hakket enklere. Får vel bare prøve en eske og se. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker easy pack, betaler 499,- pr eske på 9 kg. Syns prisen er litt stiv, men tilleggsforer med tørrfor og liker veldig godt at jeg slipper å kline med oppskjæring og søl :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva sa de ulike eierene om Portis,spansk vannhund og puddel?
    • Ja, ikke så interessert i noen av de andre. Så litt på Heeler en stund, men har forstått at det er litt helsepoblematikk der. Hvordan syns du han er når det gjelder jakt? Ja, vi trener med de på mellomgruppen  De er skikkelig søte! Men hennes er strihåret da, jeg foretrekker kort tror jeg Hater pelsstell  Gratulerer med bronsemerke  
    • Wooohoooo We are on fire nå om dagen! Jeg er skikkelig giret, spesielt etter å ha sett filmen. Jeg var ganske trøtt i dag, men har som mål å trene 3 dager i uken. Da må vi jo komme et godt stykke med disse løpende feltene! Så i dag stod jeg opp, ga hundene mat, pakket med meg min frokost og drog rett for å trene. Da jeg kom opp på treningsbanen var det en hel barnehage der på tur. Så vi fikk litt av en forstyrrelse kan man si. I tillegg begynte det å pøsregne! Jeg vet ikke hvor mye vann en slik treat and train maskin tåler, men jeg kledde på den posen den kom i etter litt. Mobilen min tåler vel sikkert heller ikke vann  Men hva gjør man vel ikke for en treningsvideo? På slutten får dere se litt av forstyrrelsene vi fikk bryne oss på. De ungene gikk jo over stigen vår av og til  I tillegg kom de for å hilse på Blondie som stod bundet, ved siden av, plutselig kom de løpende med en frosk de hadde funnet, så skulle de se på og stilte masse spørsmål om hva vi holdt på med. Tidi er verdens beste da Hun har virkelig aldri brydd seg noe om forstyrrelser. Hun jobber på likevel. Jeg tror nok jeg var mer forstyrret enn henne, da jeg følte jeg måtte ha øyne i nakken tilfelle de kom løpende bort. Her får dere se treningsøkten fra start, hvor jeg belønner at hun bare tråkker på matten først, så varierer jeg avstanden hun skal løpe og hvilken side jeg står på hele tiden Noen av de beste treffene i slow motion.  
    • De så skikkelig søte ut  For noen små, spretne ører! Man lærer mye av å ha valp, og hver valp er en ny opplevelse, med nye utfordringer, nye gratis egenskaper og gir deg ny lærdom. Etter første valpen som endte opp med en å bli en ganske velfungerende hund, dog med hjelp fra en mor som har hatt et par hunder opp igjennom årene, så hang jeg meg veldig opp i hva jeg ikke skulle gjøre med neste valp. Men jeg har funnet ut at det er viktigere å ta med de positive tingene og tenke på hva man skal gjøre med neste valp. Ingen hunder er perfekte, og alle vil komme med noen utfordringer. Vi som eiere er heller ikke perfekte, så vi vil alltid gjøre noen feil. Men heldigvis så vokser de stort sett opp til å bli flotte velfungerende hunder alle sammen Så jeg vil stemme for de som alt har sagt det: kos deg med valpen din! Den kommer til å lære deg masse. Selvsagt spør her eller andre steder om dere møter på problemer og hvordan man kan løse de. Men ja, tissing, biting, raptuss og overtrøtte valper er litt av gamet. Men de blir heldigvis rolig tilslutt en dag.  Angående aktivitet så tenker jeg alltid at det handler om en balanse her. Man kan fint være ute lenge med valpen. Jeg kunne være ute i flere timer ofte. Men vi gikk aldri særlig langt. Jeg lot henne utforske ting i eget tempo. Andre dager gjorde vi ingenting. Greit at valpen lærer seg at av og til skjer det også. Hundene har ikke vondt av helt rolige dager heller. 
  • Nylig opprettede emner