Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur på jobb?


Nordlyset
 Share

Recommended Posts

Jeg skaffet meg min første valp nå i april, og vi storkoser oss enn så lenge! Har planlagt det slik at vi har god tid nå, og med unntak av noen eksamener i mai har vi brukt all vår tid sammen. I juni har jeg tatt helt fri fra jobb, men skal jobbe de siste ukene i juli, altså fra 19 juli og utover. Det som er saken er at når vi er kommet så langt så er Mattis blitt 4 mnd og er for liten til å være alene hjemme en hel dag. Jeg skal jobbe i studiebyen og har dermed ikke venner eller familie som har mulighet til å passe ham hele dagen hver gang jeg er på jobb, men sjefen har sagt at det er greit at han sitter på bakrommet hvis han sitter i bur. For øyeblikket har jeg et stort bur til ham som han får bruke som han vil og jeg spår at når vi er kommet til juli så vil buret fortsatt være så stort at han kan ligge flatt ut på siden, stå oppreist, flytte seg fra ene siden til andre, rett og slett ha greit med plass. Han tolerer greit å sitte i buret med lukket dør, men er veldig usikker på hvordan det kommer til å gå når han skal sitte i lengre perioder i buret med lukket dør når det ikke konstant er folk i rommet (det er snakk om bakrommet/lageret til en butikk). Jeg vil ha mulighet til å ta ham ut av buret flere ganger for dagen, men likevel. Hvordan burde jeg gå frem for å best mulig forberede ham på dette? Rett og slett, hvordan burde vi øve?

Endret av AuroraOgMattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vell bare ha han en del i buret da, også når han er alene. Jeg ville tatt det etter tur for å koble bur og hvile samtidig som at buret kanskje blir så positivt som det kan være.  Om hunden alltid er sliten når den blit lagt inn så er det antagelig ikle så ille å være der heller ? ellers går det nok bra med ny plass så lenge hunden er trygg i buret og har vært litt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...