Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur på jobb?

Recommended Posts

Jeg skaffet meg min første valp nå i april, og vi storkoser oss enn så lenge! Har planlagt det slik at vi har god tid nå, og med unntak av noen eksamener i mai har vi brukt all vår tid sammen. I juni har jeg tatt helt fri fra jobb, men skal jobbe de siste ukene i juli, altså fra 19 juli og utover. Det som er saken er at når vi er kommet så langt så er Mattis blitt 4 mnd og er for liten til å være alene hjemme en hel dag. Jeg skal jobbe i studiebyen og har dermed ikke venner eller familie som har mulighet til å passe ham hele dagen hver gang jeg er på jobb, men sjefen har sagt at det er greit at han sitter på bakrommet hvis han sitter i bur. For øyeblikket har jeg et stort bur til ham som han får bruke som han vil og jeg spår at når vi er kommet til juli så vil buret fortsatt være så stort at han kan ligge flatt ut på siden, stå oppreist, flytte seg fra ene siden til andre, rett og slett ha greit med plass. Han tolerer greit å sitte i buret med lukket dør, men er veldig usikker på hvordan det kommer til å gå når han skal sitte i lengre perioder i buret med lukket dør når det ikke konstant er folk i rommet (det er snakk om bakrommet/lageret til en butikk). Jeg vil ha mulighet til å ta ham ut av buret flere ganger for dagen, men likevel. Hvordan burde jeg gå frem for å best mulig forberede ham på dette? Rett og slett, hvordan burde vi øve?

Endret av AuroraOgMattis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vell bare ha han en del i buret da, også når han er alene. Jeg ville tatt det etter tur for å koble bur og hvile samtidig som at buret kanskje blir så positivt som det kan være.  Om hunden alltid er sliten når den blit lagt inn så er det antagelig ikle så ille å være der heller 😊 ellers går det nok bra med ny plass så lenge hunden er trygg i buret og har vært litt alene😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Et åpenbart "trolle"-innlegg, designet kun for å få folk til å bli provoserte og opprørte. Du framstiller deg selv som lite empatisk, lite bakkekontakt og i grunnen svært usympatisk når du stort sett bare bidrar med innlegg designet for å få folk til å "bite på" (slik du selv beskrev det som). Finner du glede i å se empatiske mennesker bli opprørt av din antroposentrisme? Ser forøvrig ut som du har kopiert det og klippet det inn fra en annen side, for det er ikke skrevet originalt her på Hundesonen.
    • triste greier alt sammen. legger merke til at de alltid må ta bilde av lammene etter at de er delvis flådd, sånn for å forsterke inntrykket.  Det kommer nok til å skje flere hendelser av denne typen, siden det foreslås å ta ut flere flokker. Det øker antall streifulv sier de som kan sånt. kjempesmart.   
    • Gjeterhund er uaktuelt her og synes terriere er så vrange, da ble det et enkelt valg i denne størrelsen. 🙂 Luna har mye mer jakt enn Tellus, så jeg synes ikke det er noe problem. Han synes fugler er gøy å jage, men rådyr har han null interesse for. Spretter de over stien eller vi hører dem lurer han egentlig mest på hva som er i veien med luna. 😂  På tur er han strengt talt mest opptatt av å snuse på ting og får ikke med seg at det er fugl i skogen omtrent. 😋 På jorder, i parker, i byen etc er han mer "på", men det er ikke mye styr. Jakten hans går hovedsakelig på syn og at de beveger seg brått på. Luna vil ta alt alltid. Han er ikke interessert i spor etter dyrene. De brukes originalt til harejakt flere sammen.  De strihårede og korthårede er ikke typelike i kroppen synes jeg. Stri er ofte mye mindre! Liker de ikke så godt. Medium og stor størrelse har mye mer jakt enn den lille. Veldig frisk rase og den har fortsatt åpne stambøker i Portugal. 
    • Hei! Jeg og min søster passer gjerne noen hunder i sommer, de vil garantert få en fin ferie  de må evt gå overens med andre hunder og katter.    Pris blir vi eventuelt enig om, men vi gjør det for gleden så det er ikke det som betyr mest
    • Hva vil det si å ha ett nervøst temperament? Hvilke hunderaser sliter med dette? Betyr det at de er stressa?
  • Nylig opprettede emner