Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med hunder med vondter


Sona
 Share

Recommended Posts

BoT-dekken  er en av mange tiltak her i huset, ja. Bruker det ved hvile når det er kaldt. Vanskelig å si om det hjelper, ettersom det bare er en liten del av behandlingsprotokollen her. Men kan jo også nevne at min mor bruker nakkekragen fra BoT, og hun sier at den er helt fantastisk mot vondt nakke. Så en viss effekt har vel disse produktene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke under aktivitet altså, men etter aktivitet og utenom ved behov? :)

Spør fordi bikkja nettopp har fått påvist en misdannelse i ryggen. Hun hinker mye med det ene beinet spesielt når det er kaldt/surt, så tipper at hun spenner seg når hun fryser og at det stråler ned i beinet kanskje? Vi kler jo godt på vinterstid, men synes det er litt vanskelig nå i sommerhalvåret når det skifter fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sona said:

Så ikke under aktivitet altså, men etter aktivitet og utenom ved behov? :)

Spør fordi bikkja nettopp har fått påvist en misdannelse i ryggen. Hun hinker mye med det ene beinet spesielt når det er kaldt/surt, så tipper at hun spenner seg når hun fryser og at det stråler ned i beinet kanskje? Vi kler jo godt på vinterstid, men synes det er litt vanskelig nå i sommerhalvåret når det skifter fort.

Sikkert ikke dumt å kle litt på hele året. Du har det tynne BOT-dekkenet, det kan sikkert være greit. Eller en tynn ullgenser som dekker godt helt bak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Sikkert ikke dumt å kle litt på hele året. Du har det tynne BOT-dekkenet, det kan sikkert være greit. Eller en tynn ullgenser som dekker godt helt bak? 

Får prøve på det en periode og se hvordan det går :)  Skulle ønske de solgte BOT som metervare, spørs om de har dekken som passer liten myndekropp :D Får kanskje kjøpe et og prøve å modifisere selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Sona said:

Får prøve på det en periode og se hvordan det går :)  Skulle ønske de solgte BOT som metervare, spørs om de har dekken som passer liten myndekropp :D Får kanskje kjøpe et og prøve å modifisere selv.

De hadde jo 1x1 m teppe/liggeunderlag eller noe slikt før ihvertfall  mener jeg,  drt kan du sikkert sy noe av ? eller så har de jo skjorter, det er jo sikkert mer enn nok stoff til en italiener ? dog dyrere enn dekken sikkert 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig brukt bot en del selv.  Både under aktivitet og om natten  for å få flest mulig timer.  Det er ikke slik at jeg merker forskjell over natten,  men den kommer gradvis og snikende og etter et par-tre dager så er det stor forskjell på ryggen min ihvertfall. Synes den har best effekt når det blir skikkelig varme, altså når jeg er i aktivitet og produserer ekstra eller når jeg kryper inn under dyna som isolerer litt ekstra. 

Bikkjene har brukt det hele året,  fortrinnsvis etter hard trim,  men gjerne om natten så lenge det er temp til at det går uten å bli for varmt. Forebyggende for vår del da, men det blir nå det samme.  Kunne gpdt brukt det under aktivitet og, men synes det er så dårlig passform på dem så de bare sklir og er iveien. Og som hviledekken blir de for kalde/tynne for mine når det blir kaldt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Malamuten skrev:

De hadde jo 1x1 m teppe/liggeunderlag eller noe slikt før ihvertfall  mener jeg,  drt kan du sikkert sy noe av ? eller så har de jo skjorter, det er jo sikkert mer enn nok stoff til en italiener ? dog dyrere enn dekken sikkert 

31 minutter siden, Malamuten skrev:

Har forøvrig brukt bot en del selv.  Både under aktivitet og om natten  for å få flest mulig timer.  Det er ikke slik at jeg merker forskjell over natten,  men den kommer gradvis og snikende og etter et par-tre dager så er det stor forskjell på ryggen min ihvertfall. Synes den har best effekt når det blir skikkelig varme, altså når jeg er i aktivitet og produserer ekstra eller når jeg kryper inn under dyna som isolerer litt ekstra. 

Bikkjene har brukt det hele året,  fortrinnsvis etter hard trim,  men gjerne om natten så lenge det er temp til at det går uten å bli for varmt. Forebyggende for vår del da, men det blir nå det samme.  Kunne gpdt brukt det under aktivitet og, men synes det er så dårlig passform på dem så de bare sklir og er iveien. Og som hviledekken blir de for kalde/tynne for mine når det blir kaldt. 

Smart! Takk, tenkte jeg ikke på :D Kan kanskje sy flere til og med. Jeg tenker at vinterstid må hun ha dekken/dress utenpå så kjekt om det er nokså tynt stoff. Regner ikke med at passformen er noe god til henne heller så må uansett trikse litt om jeg hadde kjøpt ferdig dekken. Ser at Hööks fører BOT, så får stikke innom og se hva de har :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sona said:

Smart! Takk, tenkte jeg ikke på :D Kan kanskje sy flere til og med. Jeg tenker at vinterstid må hun ha dekken/dress utenpå så kjekt om det er nokså tynt stoff. Regner ikke med at passformen er noe god til henne heller så må uansett trikse litt om jeg hadde kjøpt ferdig dekken. Ser at Hööks fører BOT, så får stikke innom og se hva de har :ahappy:

sjeldent jeg ser mye annet enn dekken på lager.  bedre å sjekke på nett vil jeg tro.  evt så vet jeg at horze har hatt skjorter inne før,  men det begynner å bli et par år siden jeg var der så vet ikke om de har det nå lengre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malamuten skrev:

sjeldent jeg ser mye annet enn dekken på lager.  bedre å sjekke på nett vil jeg tro.  evt så vet jeg at horze har hatt skjorter inne før,  men det begynner å bli et par år siden jeg var der så vet ikke om de har det nå lengre.  

Visste ikke at Horze har butikk i Trondheim! :o Takk for tips, verdt å stikke innom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Om du bor i Trondheim sjekk hooks, sist jeg var innom (tirsdag) hadde de 20% på BOT. 

Tusen takk for tips, håper de fortsatt har det på kommende tirsdag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, julnil skrev:

BoT kan fint erstattes led ull eller annet som varmer godt, om det er vanskelig å finne med god passform

Så du mener at det ikke er noe "magisk" med BoT i seg selv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sona skrev:

Så du mener at det ikke er noe "magisk" med BoT i seg selv? :) 

Nei det er absolutt ingen magi innblandet.

de har innvevd kjeramiske tråder som reflekterer varmen, slik at musklene blir blir varme og det blir høyere blodsirkulasjon. Det kan gjøres på flere måter. Ull er også bra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, julnil skrev:

Nei det er absolutt ingen magi innblandet.

de har innvevd kjeramiske tråder som reflekterer varmen, slik at musklene blir blir varme og det blir høyere blodsirkulasjon. Det kan gjøres på flere måter. Ull er også bra :)

Selvfølgelig er det ikke magi:lol: Derfor "magisk". Er klar over hvordan det er ment å fungere, det interessante er om det merkes vesentlig forskjell mellom BOT og annen påkledning. Har du brukt BOT selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sona skrev:

Selvfølgelig er det ikke magi:lol: Derfor "magisk". Er klar over hvordan det er ment å fungere, det interessante er om det merkes vesentlig forskjell mellom BOT og annen påkledning. Har du brukt BOT selv?

Har hest, så har vært på den trenden også ja ? ble jo veldig populært da det kom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har buff'n (?) til BoT
For det må jo være buff dette her? : https://www.horze.no/skjerf/back-on-track-per4mance-funksjonelt-skjerf/320597-BL-ONE+SIZE.html

Trenger noe jeg kan ha på halsen til bikkja,- og jeg har ikke funnet noe annet som kan brukes/sys om e.l og som ikke koste så mye at man gruer seg for å klippe/sy i det ;) og billige brukte/ ødelagte BoT produkter er det ikke lett å få tak i.

Om noen har den- hvordan er str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...