Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne hunderase


Sannea
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg er en 16 år gammel jente som er på utkikk etter den perfekte hunderasen for meg og min familie. Vi har før hatt en border collie som ble 11 år gammel, så jeg er oppvokst med hund og vi tilbrakte mye tid sammen. Nå er vi på utkikk etter en hund som er glad i å være med på både joggeturer og fjellturer, og er veldig glad i kos og lek. Ser helst at det er en middels til stor hund. Hunden vil ikke være mye alene hjemme, og hvis den må det så er det bare snakk om noen få timer hver gang. Har lest mye om forskjellige raser og erfaringer, men jeg vil spørre her også for å tilrettelegge enda bedre. Hadde satt stor pris på om noen har lyst å skrive litt om sin rase og erfaringer. :-) Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok veldig mange raser som kan passe dere utifra de få kriteriene du har presentert. Ville prøvd å snevret inn kriteriene noe mer. :)

Hva slags hunder liker du? Pelstype? Hvilken mengde pelsstell er akseptabelt? Ønsker du en hund som er utadvent og glad i alt og alle eller ønsker du en hund som ikke bryr seg noe særlig om ukjente? Er det viktig at hunden går overens med andre hunder? Hva med trekk eller kløving, er dette aktuelt? Ønsker du en hund som kan gå løs? +++

 

Forslag utifra startinnlegget: retrievere, collie langhår eller korthår, puddel, whippet, engelsk springer spaniel, finsk lapphund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...