Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobbsøking


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tonje skrev:

Så bra, gratulerer med jobb! :) 

Jeg går i samme situasjon nå, har sagt opp den faste og trygge jobben min og flytter hjem til Trondheim i august og har ingenting klart, så jeg er bittelitt stressa nå, men sånn måtte det bare bli. Krysser fingre for at det løser seg på et vis. Var på intervju for ca 2 uker siden, 4 innkalt av 59 søkere, men jeg kom ikke gjennom denne gangen heller så det er bare å stå på videre.

Takk :) 

Det er så stressende mens man går der og ikke har noe å gå til (setter mer og mer pris på stabilitet jo eldre jeg blir, og innimellom føler jeg meg utgammel :D haha). 
Men det løsner! 
Du finner nok noe snart, eller helt på tampen (sånn at får gnaga deg forbi albuene ;) )
Masse lykke til! 

(Hva søker du etter? Hvilke jobber er aktuelle?)

Endret av Shokata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har fått tilbud om å være ekstrahjelp der jeg har sommerjobb nå! Fått kontrakt for et år, men vet jo ikke hvor mye det vil være snakk om. Ble forespeilet rundt 100% hvertfall de første 2-3månedene

Fått innkalling til 2.gangsintervju!

I dag har jeg og en fra NAV vært på møte med Nille på Gulskogen i Drammen. På torsdag begynner jeg i arbeidstrening der. Hvis alt går etter planen og de er fornøyd med meg, så er det gode muligheter f

Akkurat nå, Shokata skrev:


Masse lykke til! 

(Hva søker du etter? Hvilke jobber er aktuelle?)

Takk :) Jeg har søkt på mye forskjellig, men en del stillinger innenfor nav og kommune, saksbehandling, bemanning, kundekonsulent ++. Jeg havner litt mellom to stoler med utdanninga mi, enten har jeg ikke nok av det ene eller det andre eller så har jeg for mye til at jeg blir vurdert til stillinger i butikk ol. Så om det ikke løsner så kan det hende det blir skole igjen til høsten, har søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shokata skrev:

Jeg valgte å gå fra fast stilling til ikke noe nå nylig (uten at jeg vil inn på dette), og har hatt litt hetta for veien videre.
Vært i fast jobb i fryktelig mange år, så dette var egentlig litt nifst.
Har søkt fryktelig mange jobber, og ikke fått intervju (og da biter man jo negler opp til albuene), men så løsna det :)
Vært på et vanlig intervju (9 personer innkalt til intervju) og et gruppeintervju (de kalte inn 20 av 110 søkere). Innkalt til ytterligere et gruppeintervju, samt et ordinært et. 
Og midt oppi dette har jeg fått ny jobb :)
Har sagt jeg vil ha den, om lønna blir levelig (og her må jeg uansett opp i lønn, for å leve av den, fordi stillingen er 80% bare, men har en del fordeler jeg tenker veier opp for mye, som veldig kort reisevei, fin arbeidstid og lav belastning. Er altså innen helsevesenet).
Oppstart i slutten av august. Sikkert teit å bli enig om alt unntatt lønn først, men kjenner jeg er såpass ute av trening når det kommer til jobbsøking, at jeg får ta det som det kommer. Vil de jeg skal jobbe der, så må jeg jo overleve.
Ble også kontakta av en rekrutterer, og fikk et vikariat i sommer :D (aldri opplevd før, og var fryktelig kjekt å føle seg ettertraktet. Håper det der skjer igjen en eller annen gang ila livet ;) ).
Krevende, både arbeidstid og typen jobb, og veldig godt betalt!
Tenker jeg skal gå rundt å få føle meg litt "rusa på lønna", haha. 
Hadde jeg ikke vært så "pysete" hadde det vært kjekt å fortsette å jobbe sånn, men jeg vil heller ha mindre betalt og fast jobb, kjenner jeg.


 

Gratulerer! Så utrolig bra at det løsnet, og at du fikk både sommervikariat og jobb fra august! :bananas:

4 timer siden, Shokata skrev:

Dobbeltposter nå, men det får stå sin prøve... :P 

Har du hørt noe om den jobben? :) 

De hadde ringt referansene mine idag, så tar det som et positivt tegn! Så har vært litt spent og smånervøs idag :rofl:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har fått tilbud om å være ekstrahjelp der jeg har sommerjobb nå! Fått kontrakt for et år, men vet jo ikke hvor mye det vil være snakk om. Ble forespeilet rundt 100% hvertfall de første 2-3månedene. Så det er en start tenker jeg, og jeg er kjempeglad :D Har jo vist seg å være vanskelig å få seg jobb som radiograf, så kjempeglad for at jeg har fått noe :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært i en luksusposisjon denne runden med utdanning, hadde 100% jobb stående og vente på meg 6 mnd før jeg var ferdig utdannet (kontrakten signert) :D 
Men, jeg hadde jo en høyere utdanning før jeg startet på bachelor i farmasi. Hadde cand.mag grad +++ i biologi + PPU og ingen relevant jobb på over 10 år. Så da gav jeg opp og tok et nytt studie. Heldigvis full klaff på jobbfronten denne gangen! 
Men det har vært 3 harde år (ingen støtte fra lånekassen og pendling fra Telemark til Oslo flere ganger i uka). Har ikke helt gått opp for meg at jeg nå faktisk "bare" skal jobbe og har fri når jeg har fri også etter sommeren. :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 at 6:36 PM, Lillekrapyl skrev:

De hadde ringt referansene mine idag, så tar det som et positivt tegn! Så har vært litt spent og smånervøs idag :rofl:

Ble innstilt som nr 3. Nr 1 og 2 fikk tilbud om jobb.

Han sa jeg var helt i toppsjiktet, og absolutt godt nok kvalifisert, så det var snakk om små marginer. Han ville gjerne ha meg på lista hvis det åpner seg muligheter for å ansette flere etterhvert.

Så fikk jeg i dag vite at jeg har jobb videre fra 1. september der jeg er nå. Er jo i et vikariat fra 01.06 - 31.08, så hadde ikke trodd jeg skulle få vite det enda. Det hadde vært nedkuttinger i kommunale midler, så var to vikarer som ikke fikk forlengelse etter august, og jeg regnet med å være en av de. Men neida. Vikariat videre fra 1. september, over fra kommunale vilkår til statlige. Så det var en positiv overraskelse :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble oppringt med tilbud om jobb idag. Der jeg var på intervju, og ble innstilt som nummer tre. De ba meg sjekke oppsigelsestid og hvilket lønnstrinn jeg skulle hatt (skulle gått over til statlig kontrakt fra 1. september der jeg har nå, men har ikke fått kontrakt enda). Så nå er det mange tanker i hodet på en gang, og jeg blir litt småstresset!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 at 8:03 PM, Lillekrapyl skrev:

Ble oppringt med tilbud om jobb idag. Der jeg var på intervju, og ble innstilt som nummer tre. De ba meg sjekke oppsigelsestid og hvilket lønnstrinn jeg skulle hatt (skulle gått over til statlig kontrakt fra 1. september der jeg har nå, men har ikke fått kontrakt enda). Så nå er det mange tanker i hodet på en gang, og jeg blir litt småstresset!

Takket ja til ny jobb. Fått bekreftet at oppsigelsen er mottatt, og at ettersom jeg er i tidsbegrenset kontrakt (vikariat) ut august og ikke har signert ny avtale, trenger jeg ikke jobbe oppsigelsestid. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tutle skrev:

Gratulerer med jobbtilbud @Lillekrapyl

---

Jeg fikk i dag tilbud om jobb på Østlandet! Men da må jeg flytte, noe hundevennlige tips? Jobben holder til på Sjøstrand.

Takk :) Begynte på mandag, og trives kjempegodt foreløpig!

Hva slags jobb har du fått tilbud om? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg jobbet på Nille siden begynnelsen  av juni. Ble da forespeilet at jeg kunne få jobb der etter hvert. Men det er dessverre ikke tilfelle lenger. De fikk det rett og slett ikke gjennom med han som er distriktsjef. Selv om de prøvde og til tross for at jeg har hatt en voldsom utvikling mens jeg har vært der og fått mer ansvar enn de andre som er på arbeidstrening. 

Så denne mnd. er antagelig min siste mnd på Nille. Jeg kan ikke fortsette å jobbe "gratis" for dem heller, når hele målet med NAV-tiltaket jeg er i, er at det skal føre til lønnet arbeid. 

Er litt skuffet, men må bare gå videre og håp at det dukker opp et annet sted som ser verdien i meg. Jeg er jo utrolig arbeidsvillig og får de beste skussmål fra de jeg jobber med hos Nille. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo midlertidig stilling ut juli. Den ble først forlenget ut august så forlenget utover august, nå har jeg fått fast stilling fra 01.09. Det er 6 mnd prøvetid med 14 dagers oppsigelsestid og det er slett ikke sikkert at det er behov for oss i seks mnd til, men 14 dager er bedre enn tre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mardina skrev:

Her har jeg jobbet på Nille siden begynnelsen  av juni. Ble da forespeilet at jeg kunne få jobb der etter hvert. Men det er dessverre ikke tilfelle lenger. De fikk det rett og slett ikke gjennom med han som er distriktsjef. Selv om de prøvde og til tross for at jeg har hatt en voldsom utvikling mens jeg har vært der og fått mer ansvar enn de andre som er på arbeidstrening. 

Så denne mnd. er antagelig min siste mnd på Nille. Jeg kan ikke fortsette å jobbe "gratis" for dem heller, når hele målet med NAV-tiltaket jeg er i, er at det skal føre til lønnet arbeid. 

Er litt skuffet, men må bare gå videre og håp at det dukker opp et annet sted som ser verdien i meg. Jeg er jo utrolig arbeidsvillig og får de beste skussmål fra de jeg jobber med hos Nille. 

Så kjedelig :( Håper et ordner seg med å finne noe annet arbeid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Pixie said:

Jeg fikk jo midlertidig stilling ut juli. Den ble først forlenget ut august så forlenget utover august, nå har jeg fått fast stilling fra 01.09. Det er 6 mnd prøvetid med 14 dagers oppsigelsestid og det er slett ikke sikkert at det er behov for oss i seks mnd til, men 14 dager er bedre enn tre!

6 mnd prøvetid er vel egentlig helt standard, og sjeldent det går "åt skogen" med mindre det er en alvorlig dårlig kjemi mellom arbeidsgiver/arbeitstaker, ev. ekstremt dårlig utført arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

6 mnd prøvetid er vel egentlig helt standard, og sjeldent det går "åt skogen" med mindre det er en alvorlig dårlig kjemi mellom arbeidsgiver/arbeitstaker, ev. ekstremt dårlig utført arbeid.

Ja, det er min oppfatning også. Mener jeg har hatt det i alle mine arbeidsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 måneder prøvetid er vel helt normalt i en ny stilling, men det er ikke anledning til det rent rettslig dersom stillingen er lik eller tilnærmet lik et vikariat den ansatte har jobbet i. 

Når det er sagt så ville de ikke gitt deg fast stilling, hvis de ikke vil ha deg med videre ;) Gratulerer med fast stilling!

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/provetid/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ingvild SF skrev:

6 måneder prøvetid er vel helt normalt i en ny stilling, men det er ikke anledning til det rent rettslig dersom stillingen er lik eller tilnærmet lik et vikariat den ansatte har jobbet i. 

Når det er sagt så ville de ikke gitt deg fast stilling, hvis de ikke vil ha deg med videre ;) Gratulerer med fast stilling!

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/provetid/

Det er samme jobben som jeg har hatt midlertidig stilling i siden slutten av april. Jeg tror årsaken til prøvetid er at de rett og slett ikke vet hvor lenge de har behov for oss, så de gjør det enklere for seg selv å avslutte arbeidsforholdet når de ikke lenger trenger alle (nå er vi 10 stk fordelt på tre skift). Når prøvetiden er over har vi 1 mnd oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

Det er samme jobben som jeg har hatt midlertidig stilling i siden slutten av april. Jeg tror årsaken til prøvetid er at de rett og slett ikke vet hvor lenge de har behov for oss, så de gjør det enklere for seg selv å avslutte arbeidsforholdet når de ikke lenger trenger alle (nå er vi 10 stk fordelt på tre skift). Når prøvetiden er over har vi 1 mnd oppsigelse.

I prøvetiden har du også rimelig god beskyttelse, og etter prøvetiden er du fast ansatt. Ja, man har en mnd oppsigelse til og begynne med, ofte, men som fast annsatt så kan de faktisk ikke bare si deg opp samme hva, det er ikke sånn det fungerer. Man har ganske gode vern i Norge i dag. Spesielt om man er organisert, men arbeidsmiljøloven dekker mye den og. De gjør det neppe noe enkelt for seg selv, men klart, det er jo ikke sikkert de vet det så det kan jo fortsatt være det som er motivet dems. Prøvetid er ikke et vikariat, og her er det strenge regler for hva som er grunn til å bryte. I praksis er det bare grove overtredelser fra deg som tilsier at du er uegnet i jobben din eller uønsket på arbeidsplassen (pga tyveri etc) som er god nok grunn. Du er i all hovedsak fast ansatt når du signerer en slik kontrakt og prøvetiden er intet unntak, den er kun til for å sikre at de har fått inn rett person til jobben og ingenting annet enn det kan fri dem fra den forpliktelsen de har gjort ovenfor deg. Mulig med unntak av type konkurs osv fra dems side.

Når jeg ble fast annsatt sto det i kontrakten min at det var prøvetid på 6 mnd( det er vell standard for bedriften regner jeg med), men prøvetiden ansås som unnagjort(jeg hadde vært vikar i 4 år så det skulle vell bare mangle igrunn). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er tydeligvis i en situasjon hvor arbeidsgivere tror jeg er grisebillig i drift. Fått to nye oppfordringer til å søke hos på jobbene deres, hvor begge skryter av "god lønn" som er 150k under hva jeg tjener nå. Har overhodet ingen planer om å bytte jobb før jeg må (neste september), men det alltid kjekt å se hvilke muligheter en har - og å få gode argumenter for å starte for seg sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...