Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobbsøking


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

14 timer siden, Tonje skrev:

Som vernepleier? I hvilke yrker da? Jeg kunne godt ha vært sykepleier, vernepleier ol mtp arbeidsoppgavene, men jeg takler ikke turnus med kveld og helger.

Saksbehandler i Nav, dagsenter for eldre, aktivitetstilbud for utviklingshemmede, VTA(varig tilrettelagt arbeid)-bedrifter, lederstillinger, skole, barnehage, Bup , Ppt og sikkert mer jeg ikke kommer på. 

Endret av Sprettballen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har fått tilbud om å være ekstrahjelp der jeg har sommerjobb nå! Fått kontrakt for et år, men vet jo ikke hvor mye det vil være snakk om. Ble forespeilet rundt 100% hvertfall de første 2-3månedene

Fått innkalling til 2.gangsintervju!

I dag har jeg og en fra NAV vært på møte med Nille på Gulskogen i Drammen. På torsdag begynner jeg i arbeidstrening der. Hvis alt går etter planen og de er fornøyd med meg, så er det gode muligheter f

På 15.5.2018 at 4:09 PM, Lillekrapyl skrev:

Skal søke på en jobb på, på stedet hvor jeg hadde praksis (et semester, høsten 2017). Fått tips av veilederen min om at jeg bør ringe lederen der. Jeg snakket med han flere ganger i løpet av praksisen. Bør jeg ringe først, så søke, søke først, så søke? Evnt søke nå, og ringe når søknadsfristen utløper neste uke? Har egentlig ikke noe konkret å spørre om, er mer sånn - her er jeg, husker du meg liksom.

Prøvd å ringe en gang forrige uke, og i dag. Ikke svar. Typisk! Fristen utløper imorgen.

Får prøve å ringe en siste gang imorgen. Er det innafor å sende SMS hvis personen ikke tar tlf da heller mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Prøvd å ringe en gang forrige uke, og i dag. Ikke svar. Typisk! Fristen utløper imorgen.

Får prøve å ringe en siste gang imorgen. Er det innafor å sende SMS hvis personen ikke tar tlf da heller mon tro?

Bare send søknaden. De har sett at du har ringt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Lillekrapyl said:

Prøvd å ringe en gang forrige uke, og i dag. Ikke svar. Typisk! Fristen utløper imorgen.

Får prøve å ringe en siste gang imorgen. Er det innafor å sende SMS hvis personen ikke tar tlf da heller mon tro?

Hvis du ikke får tak i dem har de det antageligvis travelt. Ikke ring om du ikke har noe konkret/relevant å spørre om (selv om det KAN lønne seg å gi en heads up hvis du har jobbet der før, men det kan du gjøre etter søknaden er sendt også).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Etter utallige avslag fikk jeg endelig innkalling til et møte om ikke annet. Ikke intervju, bare en samtale, men det er nå en start. Det er i Trheim, men iom at det frister svært lite å ta seg fri 1 dag og kjøre dit for en 20 min lang samtale så spurte jeg om vi kunne ta det via tlf/skype og det gikk helt fint. Om det blir 2.gangsintervju drar jeg så klart oppover.

*krysser fingre* 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Hvis du ikke får tak i dem har de det antageligvis travelt. Ikke ring om du ikke har noe konkret/relevant å spørre om (selv om det KAN lønne seg å gi en heads up hvis du har jobbet der før, men det kan du gjøre etter søknaden er sendt også).

Er med tanke på en heads up ja, var i praksis der fra august - ut desember. 

Bare send søknaden. De har sett at du har ringt.

Søknaden er sendt ja.

Endret av Lillekrapyl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt på enda en jobb idag, og ringt for tredje gang - endte med å sende SMS. 

Edit:

- og hurra, han ringte tilbake! Veldig fin prat, så mulig det ordner seg med jobb før jeg hadde planlagt :) Skal snakkes igjen imorgen.

Endret av Lillekrapyl
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og en fra NAV vært på møte med Nille på Gulskogen i Drammen. På torsdag begynner jeg i arbeidstrening der. Hvis alt går etter planen og de er fornøyd med meg, så er det gode muligheter for å få fast, lønnet jobb der på sikt. Veldig koselig hun daglige lederen i hvert fall :D 

Krysser fingrene for at dette går min vei :D:D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mardina skrev:

I dag har jeg og en fra NAV vært på møte med Nille på Gulskogen i Drammen. På torsdag begynner jeg i arbeidstrening der. Hvis alt går etter planen og de er fornøyd med meg, så er det gode muligheter for å få fast, lønnet jobb der på sikt. Veldig koselig hun daglige lederen i hvert fall :D 

Krysser fingrene for at dette går min vei :D:D

Så spennende! Da er det bare å stå på ja, og masse lykke til :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går spent og venter på svar etter jeg var på intervju på tirsdag. Har en følelse av at jeg ikke får den, samtidig som jeg håper. Sånn jeg forsto det var det bare en eller to andre som skulle på intervju, så sånn sett er jo sjansene gode. Er bare redd at min usikkerhet og sjenerthet gjør at de heller ønsker noen mer utadvente og selvsikre i jobben. Vi får se! :) Jeg fikk omvisning på bygget og fikk hilse på de ansatte, så tenker at litt positivt inntrykk må jeg vel ha gitt? Hvis hun etter intervjuet så at jeg var helt uaktuell så regner jeg med at hun bare hadde sendt meg ut uten å ta den runden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg går spent og venter på svar etter jeg var på intervju på tirsdag. Har en følelse av at jeg ikke får den, samtidig som jeg håper. Sånn jeg forsto det var det bare en eller to andre som skulle på intervju, så sånn sett er jo sjansene gode. Er bare redd at min usikkerhet og sjenerthet gjør at de heller ønsker noen mer utadvente og selvsikre i jobben. Vi får se! :) Jeg fikk omvisning på bygget og fikk hilse på de ansatte, så tenker at litt positivt inntrykk må jeg vel ha gitt? Hvis hun etter intervjuet så at jeg var helt uaktuell så regner jeg med at hun bare hadde sendt meg ut uten å ta den runden :)

Krysser fingrene for deg, vet hvor trasig det er å gå sånn å vente og håpe uten helt å tørre å håpe.

Tlf-intervjuet gikk greit føler jeg, får vite på tirsdag om jeg blir innkalt til 2.gangsintervju.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, tråden "min" jo! :lol: Denne her trengte jeg, etter noen år med jobbsøking.

Har forsåvidt en jobb, men den er ikke noe å leve av. Det er 6.5 timer i uka, og det ugjør ikke levbar lønn, dessverre.
Så jeg søker på det som er relevant for meg (dvs, alt innenfor varehandel); bortsett fra butikker jeg vet jeg ikke passer inn i. Typ klesbutikker, tror ikke du finner noen som bryr seg mindre om klær og mote enn jeg gjør, og da blir interessen for en slik jobb veldig lav, naturlig nok.

Drømmen er jo å få en 80% som jeg kan kombinere med jobben jeg har nå, og det aller meste innenfor varehandel er aktuelt for min del. Så jeg søker og søker og søker og søker, og jobber med CV og søknad med jevne mellomrom som jeg får hjelp til. Fremdeles ikke noe napp. Eneste jeg har fått av tilbakemelding, var en butikk som kanskje trengte sommerhjelp, men når jeg var innom noen uker senere så hadde de funnet andre, de hadde glemt meg.. :hmm: Ja, og den butikken som sendte mail om at jeg ikke fikk jobben, 2 mnd etter oppstart.. Skjønte jo fort at jeg ikke fikk den da :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 at 7:50 PM, mushi skrev:

Jeg er utdannet revisor og søkte på alt som kunne minne om økonomi da jeg var nyutdannet. Søkte i et halvt år før jeg kapret en 60% stilling i et regnskapsbyrå som fort ble fulltid. Nå har jeg vel landet på regnskapsfører og er ikke interessert i å bytte til revisjon. Utdannelsen var godkjent til autorisasjon heldigvis! 

Det hadde vært bedre å sitte og fakturere enkle ting eller hva som helst som kunne minne om det jeg gjør nå enn å fortsette i jobben på Kiwi mens jeg søkte. Grunnen til at jeg fikk jobben (og et bein innafor) var faktisk at jeg snakket så varmt om butikkjobben jeg hadde - ikke det at jeg hadde A/B i snitt... Jeg byttet jobb ved nyttår og var veldig ettertraktet da jeg søkte. 

Det virker som du både har erfaring og et engasjement nå. Jeg hadde ikke vært bekymret. Du vil få deg en jobb :) Bruk heller litt tid på å tenke igjennom dine kvaliteter. Hva er du god i? Hva er du potensielt god i? Hva kan du litt mer enn snittet om? Noen overdrivelser er fint når man søker jobb og er på intervju. Ha selvtillit! Hvite løgner styrer jeg langt unna unna. Jeg prøver å tenke om en mann som vil opp og frem i jobbsammenheng. :lol: Jeg fortjener å gå opp i lønn, jeg fortjener flere utfordringer på jobb og jeg er en verdifull arbeidstaker. Det er så lett å snakke seg selv ned og godta situasjonen man er plassert i. På godt og vondt. 

Etter at revisorplikten ikke trådde inn før en omsetning på 5 millioner, skiftet en del revisorer over til regnskapsjobber. Hvordan opplever du markedet for regnskapsførere nå? Det er vel litt endring i den bransjen, med tanke på digitalisering og automatisering av bokføring.

Jeg har troen på at det ordner seg til slutt. De trenger stadig folk på pappa sin jobb (regnskap hos Azets), så det kan være en backup. Ellers ser det ut til at jeg får mer jobb der jeg er  nå. Sjefen skal sende inn en innstilling til ledelsen i dag. Nå får jeg vel bare manne meg opp til å forlange en grei lønn. Årslønnen ved 100 % i den stillingen jeg har nå er 410 000 kr. Syns det er lite når jeg er utdannet siviløkonom, der de bruker min kompetanse fra mastergraden. Gjennomsnittlig grunnlønn for nyutdannede var på 458 000 kr (median 440 000) i privat sektor og 461 000 kr (median 430 000) i det offentlige.

 

 

På 23.5.2018 at 12:42 PM, Lillekrapyl skrev:

Søkt på enda en jobb idag, og ringt for tredje gang - endte med å sende SMS. 

Edit:

- og hurra, han ringte tilbake! Veldig fin prat, så mulig det ordner seg med jobb før jeg hadde planlagt :) Skal snakkes igjen imorgen.

Lovende! Håper du drar jobben i land. Deilig med sånt på plass.

1 time siden, Tonje skrev:

Krysser fingrene for deg, vet hvor trasig det er å gå sånn å vente og håpe uten helt å tørre å håpe.

Tlf-intervjuet gikk greit føler jeg, får vite på tirsdag om jeg blir innkalt til 2.gangsintervju.

Lykke til! 

1 time siden, Siljus skrev:

Hey, tråden "min" jo! :lol: Denne her trengte jeg, etter noen år med jobbsøking.

Har forsåvidt en jobb, men den er ikke noe å leve av. Det er 6.5 timer i uka, og det ugjør ikke levbar lønn, dessverre.
Så jeg søker på det som er relevant for meg (dvs, alt innenfor varehandel); bortsett fra butikker jeg vet jeg ikke passer inn i. Typ klesbutikker, tror ikke du finner noen som bryr seg mindre om klær og mote enn jeg gjør, og da blir interessen for en slik jobb veldig lav, naturlig nok.

Drømmen er jo å få en 80% som jeg kan kombinere med jobben jeg har nå, og det aller meste innenfor varehandel er aktuelt for min del. Så jeg søker og søker og søker og søker, og jobber med CV og søknad med jevne mellomrom som jeg får hjelp til. Fremdeles ikke noe napp. Eneste jeg har fått av tilbakemelding, var en butikk som kanskje trengte sommerhjelp, men når jeg var innom noen uker senere så hadde de funnet andre, de hadde glemt meg.. :hmm: Ja, og den butikken som sendte mail om at jeg ikke fikk jobben, 2 mnd etter oppstart.. Skjønte jo fort at jeg ikke fikk den da :lol:

Det er så latterlig at de gidder å sende avslagsbrevet flere måneder etter oppstart. Håper du får napp et annet sted. Er andre jobber enn butikk aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingvild SF said:

Det er så latterlig at de gidder å sende avslagsbrevet flere måneder etter oppstart. Håper du får napp et annet sted. Er andre jobber enn butikk aktuelt?

Ja, jeg lo godt når jeg fikk den mailen, det var ganske tydelig at jeg ikke fikk den liksom :lol:
Søker på alt innen varehandel, så butikk, hotell, restaurant f.eks :)

Sendte en søknad til en jobb i dag, og fikk faktisk mail om førstegangsintervju bare noen timer etterpå! :D  Holdt på å ramle av stolen, jeg trodde helt oppriktig ikke at jeg kom til å komme SÅ langt engang, og ihvertfall ikke så fort!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Ja, jeg lo godt når jeg fikk den mailen, det var ganske tydelig at jeg ikke fikk den liksom :lol:
Søker på alt innen varehandel, så butikk, hotell, restaurant f.eks :)

Sendte en søknad til en jobb i dag, og fikk faktisk mail om førstegangsintervju bare noen timer etterpå! :D  Holdt på å ramle av stolen, jeg trodde helt oppriktig ikke at jeg kom til å komme SÅ langt engang, og ihvertfall ikke så fort!

Det tror jeg på! Jeg fikk en gang avslagsbrev i oktober for en sommerjobb samme året. Passe oppgitt, da ja.

Skal si de var raske. Gratulerer! Ethvert intervju er en seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingvild SF said:

Det tror jeg på! Jeg fikk en gang avslagsbrev i oktober for en sommerjobb samme året. Passe oppgitt, da ja.

Skal si de var raske. Gratulerer! Ethvert intervju er en seier.

Det er tåpelig, de kunne nesten spart seg de mailene når de blir sendt ut så lenge etter!

Ja, det var overraskende! Takk! :D Jeg er råfornøyd, så krysser fingrene for at jeg får jobb der etterhvert, det er drømmejobben! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ingvild SF skrev:

Etter at revisorplikten ikke trådde inn før en omsetning på 5 millioner, skiftet en del revisorer over til regnskapsjobber. Hvordan opplever du markedet for regnskapsførere nå? Det er vel litt endring i den bransjen, med tanke på digitalisering og automatisering av bokføring.

Jeg har troen på at det ordner seg til slutt. De trenger stadig folk på pappa sin jobb (regnskap hos Azets), så det kan være en backup. Ellers ser det ut til at jeg får mer jobb der jeg er  nå. Sjefen skal sende inn en innstilling til ledelsen i dag. Nå får jeg vel bare manne meg opp til å forlange en grei lønn. Årslønnen ved 100 % i den stillingen jeg har nå er 410 000 kr. Syns det er lite når jeg er utdannet siviløkonom, der de bruker min kompetanse fra mastergraden. Gjennomsnittlig grunnlønn for nyutdannede var på 458 000 kr (median 440 000) i privat sektor og 461 000 kr (median 430 000) i det offentlige.

 

 

Lovende! Håper du drar jobben i land. Deilig med sånt på plass.

Lykke til! 

Det er så latterlig at de gidder å sende avslagsbrevet flere måneder etter oppstart. Håper du får napp et annet sted. Er andre jobber enn butikk aktuelt?

Jeg har jobbet heldigitalt med 50% av kundemassen min siden jeg startet. Jeg har vel i snitt en 120% stilling (kunne lett ha jobbet mer...) og merker ingenting til at det trengs mindre regnskapsførere. Krisemaksimering av media. Ja, det er vanskelig å få en fot innenfor, men så fort du har noe erfaring med årsoppgjør er det null problem å bytte jobb. 

410' er det man starter på med som nyutdannet med bachelor jevnt over. Sett litt krav! Er det aktuelt å flytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laikamor skrev:

Jeg går spent og venter på svar etter jeg var på intervju på tirsdag. Har en følelse av at jeg ikke får den, samtidig som jeg håper. Sånn jeg forsto det var det bare en eller to andre som skulle på intervju, så sånn sett er jo sjansene gode. Er bare redd at min usikkerhet og sjenerthet gjør at de heller ønsker noen mer utadvente og selvsikre i jobben. Vi får se! :) Jeg fikk omvisning på bygget og fikk hilse på de ansatte, så tenker at litt positivt inntrykk må jeg vel ha gitt? Hvis hun etter intervjuet så at jeg var helt uaktuell så regner jeg med at hun bare hadde sendt meg ut uten å ta den runden :)

Det å være sjenert er nødvendigvis ikke en dårlig ting da. Jeg var på intervju for ca 1 mnd siden til 2 jobber. Nevnte at jeg var både sjenert og veldig (litt for) konfliktsky som en av mine svake sider. Det ble godt mottatt og fikk til svar at det var bra at jeg var bevisst på det selv.

Lykke til, håper du får jobben:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2018 at 2:50 PM, Tonje skrev:

Krysser fingrene for deg, vet hvor trasig det er å gå sånn å vente og håpe uten helt å tørre å håpe.

Tlf-intervjuet gikk greit føler jeg, får vite på tirsdag om jeg blir innkalt til 2.gangsintervju.

Har du hørt noe fra de? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...