Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til hilsing med valp


Baloo1
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg og kjæresten min fikk forrige Fredag en golden retriever valp på 8 uker. Svigerforeldrene mine har en dverg pincher på 4 år som er noe spesiell, man kan nesten si at han ikke helt snakker hundespråket. Han bjeffer masse, blir helt ekstrem og skriker når vi har prøvd å hilse.

Det kan godt hende at det går helt fint å la de hilse, men jeg vil ikke ta noen sjanser da jeg ikke vil la han ha noen dårlige opplevelser i sosialiseringsperioden.

Lurer da på om noen har noen tips/triks til hvordan de skal hilse!

Setter pris på alle svar, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur i bånd uten at de er så mye bortpå hverandre.  Da får de observere hverandre, lære hverandre å kjenne på avstand pluss at de får ut litt energi og man tar vekk stresset som ofte oppstår i møtesituasjoner.  Så kan man evt slippe dem løs sammen eller slippe de bort til hverandre på slutten av turen. Er som regel fint å ta introduksjonen på nøytral grunn så ingen av hundene føler at det er sitt område. 

Er hunden fortsatt som du beskriver så dropper dere hilsing en stund og bare går noen turer sammen så blir de kjent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...