Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike


Julie123
 Share

Recommended Posts

har kickbike som jeg bruker til funruns med to hunder om gangen. Synes jeg har bedre kontroll enn på sykkel. og så er det veldig morsomt :D 

Men for å ha skikkelig glede av kickbike trenger en hunder som trekker godt vil jeg tro. Innbiller meg at det er lettere å hjelpe til med vanlig sykkel (her er det bremsekapasiteten som er viktigst, og der har jeg tabbet meg ut- jeg har kjøpt kickbike med vanlig brems (skivebrems er bedre!!) - og de må byttes i ny og ne. Pluss jeg setter ikke de to sterkeste hannhundene i par foran den...).

Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker helt klart vanlig sykkel fremfor kickbike.  I motbakker som man må hjelpe til, blir det alt for "hakkete" med kickbike.  Med sykkel kan man tråkke mye roligere og med jevnere styrke.  Synes kickbiken kun er egnet på flat løype, men hvis du har veldig sterke hunder som man ikke trenger å hjelpe til i motbakker, vil kickbike fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, spot said:

Foretrekker helt klart vanlig sykkel fremfor kickbike.  I motbakker som man må hjelpe til, blir det alt for "hakkete" med kickbike.  Med sykkel kan man tråkke mye roligere og med jevnere styrke.  Synes kickbiken kun er egnet på flat løype, men hvis du har veldig sterke hunder som man ikke trenger å hjelpe til i motbakker, vil kickbike fungere.

Du må sette to sterke hunder foran, så slipper du sparke :D evt kan du se på det som trening av sparkefoten til vinteren. Hehe. Man har sine favoritter. jeg synes det er en fordel at det er så lett å hoppe av sparkesykkelen om det trengs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har en stor Pointer hannhund som tidligere har konkurrert innen trekk. Ingenting å utsette på trekkviljen og løpslysten. I all hovedsak blir det altså kun 1 hund,men har trekkvillige Pointere og Vorster i nær familie som også vil bli tatt med innimellom. Har prøvd sykkel såvidt,men det føltes ærlig talt på grensen til halsbrekkende. Vurderer kickbike som et mulig bedre alternativ. Ser ikke mørkt på å evt måtte løpe litt,matmor har godt av trim hu også :-) 

 

Hvilket merke/modell har dere? Fornøyd med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kickbike cross max 20hd+

Mannen kjører med begge vår malamuter. 

Jeg kjører kun med en av gangen da kickbiken blir for lett med meg og begge hundene. (Hadde et styggt uhell i møte med 2 små JRT som klikker mongo og jeg stod på bremsen men hundene nykka frampver og da jeg er for lett så var det lett for hundene å vippe hele kickbiken.)

Men at det er gøy å kjøre med begge er det ingen tvil om. Men litt for risky for min del. Ellers er det veldig gøy å kjøre med 1 om gangen og, men får ikke så fort med malamutene. Støtter tipset om trekkvillige hunder. Ellers ville jeg gått for sykkel.

Jeg liker også muligheten at man enkelt kan hoppe av om det er noe.

Synes derimot det var tungt og uvandt i starten men når man har gjort det litt så blir man greit vandt til det.(om man må hjelpe litt innimellom). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...