Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse som valp vs som voksen, erfaringer


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Lurer på erfaringene deres rundt det med at størrelse på valpen stemte overens med hvilken størrelse hunden fikk som ferdig utvokst, eller om det ikke gjorde det i det hele tatt? 

Er det sannsynlig at den minste valpen i kullet ved 8 uker like gjerne kan ende opp med å bli den største av de?

Endret av Yellow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring som oppdretter er at den minste valpen like gjerne kan bli den største som voksen. Det jeg ofte synes stemmer bedre på hvem som blir minst er lengden på mellomhånden og størrelsen på kulen på vristen. Lang mellomhånd og stor vrist blir ofte valper som får lange ben. Men noen ganger blir den minste valpen minst og den største størst, så her er det dessverre ingen fasit

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er som XO sin. Hvem som blir størst og minst er umulig å forutsi. Men generelt har mine største valper ved 7-8 uker blitt større hunder enn de som var minst da hvis jeg ser på hele kullet under ett. 

Altså et kull med gjennomsnittlig store valper, blir relativt store voksne og omvendt. 

Men grunnlaget er noe tynt. 9 kull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...