Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsdyrnæringen går til motangrep


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg ser ikke helt hva som var så fantastisk med dette stedet? Hvis rene bur, dyr med god pels og nysgjerrige dyr er det som må til for å kalle det et mønsterbruk så kan man jo spørre seg hvordan et standardbruk er? 

Ikke godt nok og jeg håper det holdes på planene om avvikling. 

  • Like 4
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt dyr som holdes i knøttsmå sprinkelbur hele livet utelukkende for å bli moteklær vi faktisk ikke har behov for.

Og det hjelper vel ikke stort at dette ene bruket er et mønsterbruk hvis flertallet er skikkelig dårlig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tonjek skrev:

Og det hjelper vel ikke stort at dette ene bruket er et mønsterbruk hvis flertallet er skikkelig dårlig.

At det er et mønsterbruk er jo kun relativt. Det betyr jo ikke at det er godt nok. Personlig er jeg sjokkert over at en veterinær faktisk støtter dette, og "ikke har noen mening for eller mot pelsdyr." Han burde, helt ærlig, levere inn lisensen sin, for da gjør ikke han det han er moralsk og juridisk forpliktet til, nemlig å fremme god dyrevelferd. Pelsdyravl kan aldri være god dyrevelferd, uansett hvor gode intensjoner man måtte ha.

Ellers så fatter ikke jeg hvordan avgjørelsen om avvikling kan komme som noe sjokk på disse torturistene. Har de levd med huet under en stein, eller hva? Så mye fokus som det har vært på dette, med store flertall mot pelsdyr i befolkningen i mange år, burde jo ha foreberedt dem bittelitt på at dette ville komme en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lene_S skrev:

At det er et mønsterbruk er jo kun relativt. Det betyr jo ikke at det er godt nok. Personlig er jeg sjokkert over at en veterinær faktisk støtter dette, og "ikke har noen mening for eller mot pelsdyr." Han burde, helt ærlig, levere inn lisensen sin, for da gjør ikke han det han er moralsk og juridisk forpliktet til, nemlig å fremme god dyrevelferd. Pelsdyravl kan aldri være god dyrevelferd, uansett hvor gode intensjoner man måtte ha.

Ellers så fatter ikke jeg hvordan avgjørelsen om avvikling kan komme som noe sjokk på disse torturistene. Har de levd med huet under en stein, eller hva? Så mye fokus som det har vært på dette, med store flertall mot pelsdyr i befolkningen i mange år, burde jo ha foreberedt dem bittelitt på at dette ville komme en dag. 

Det var jo akkurat det jeg skrev i setningen over. Ellers enig med deg. Urovekkende at en veterinær ikke "har noen mening for eller imot" (med mindre det bare er noe som sies for å unngå leven?), og dette burde ikke komme som noe sjokk på pelsdyroppdrettere nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...