Gå til innhold
Hundesonen.no

Balansepute - tråden

Recommended Posts

Tenkte vi kunne ha en tråd for trening med balanseputer/fitpaws :)

Hadde vært kjekt å se hvilke øvelser folk gjør på disse forskjellige putene

Jeg kan starte med å legge ved en liten snutt av en av våre treninger med slike puter. Jeg bruker en fitbone og en peanut fra ebay her :) 

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker fitbone, paw pods og en pute fra Jula.

Har ikke så mye plass til å få filmet bedre filmer :|

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Carro92 hvor på ebay har du kjøpt? Gjerne send link til selger :) 

Vi har k9fitbone, balansepute, fitpaws paw pods, luftmadrass og yogaball fra rusta :) Var på kurs i styrke, balanse og koordinasjon i helga, så har fått masse ny inspirasjon :D 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Monikawt skrev:

@Carro92 hvor på ebay har du kjøpt? Gjerne send link til selger :) 

Vi har k9fitbone, balansepute, fitpaws paw pods, luftmadrass og yogaball fra rusta :) Var på kurs i styrke, balanse og koordinasjon i helga, så har fått masse ny inspirasjon :D 

Denne har jeg :)https://www.ebay.com/itm/273175720096?ViewItem=&item=273175720096

Morro! Håper du legger ut noen filmer med øvelser etterhvert :D Så får jeg gå å kjøpe yogaball, har ikke tenkt over atter den kan brukes også :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin tråd! Mangler litt inspirasjon for hva jeg skal gjøre :) Kan prøve å få til en video etterhvert at hva vi gjør:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Syntes denne var fin for inspirasjon:

Holder på å lære shibaen å sitte bamse på puta, men må nok få litt bedre balanse først, han synes det er veldig vanskelig. Akitaen begynner å ane at han har bakbein og at de kan plasseres på puten.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anastasia fikk prøvd litt mere igår. Nå har vi også fått oss en yogaball, som ho syns var artig :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne, siden balanse- og styrkeøvelser er vårt nye prosjekt 😄

Vi jobber nå hovedsakelig med peanut fra Fitpaws, og balansepute fra Biltema. Ønsker meg Fitbone, men det er så sinnsykt dyrt. Finnes det en billigere kopi eller noe slikt noe sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, tonjek said:

Drar opp denne, siden balanse- og styrkeøvelser er vårt nye prosjekt 😄

Vi jobber nå hovedsakelig med peanut fra Fitpaws, og balansepute fra Biltema. Ønsker meg Fitbone, men det er så sinnsykt dyrt. Finnes det en billigere kopi eller noe slikt noe sted?

Vet det er en del som kjøper yoga"baller" (av mangel på bedre ord...) Finnes kanskje noe der som kan brukes? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Ingidano skrev:

Vet det er en del som kjøper yoga"baller" (av mangel på bedre ord...) Finnes kanskje noe der som kan brukes? 

Yogaball har jeg, men den er ikke egnet til samme øvelser som på Fitbone. Jeg ønsker et slikt bein av samme utforming og størrelse som Fitbone ☺️ Hvis ikke det finnes, må jeg bare kjøpe Fitbone, men det er bare så sinnsykt dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, tonjek said:

Yogaball har jeg, men den er ikke egnet til samme øvelser som på Fitbone. Jeg ønsker et slikt bein av samme utforming og størrelse som Fitbone ☺️ Hvis ikke det finnes, må jeg bare kjøpe Fitbone, men det er bare så sinnsykt dyrt.

Litt dårlig på å forklare ser eg :)  Om du søker på yoga equipment på ebay f eks, så finnes det i mange størrelser og typer, ikke bare ballformet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Ingidano skrev:

Litt dårlig på å forklare ser eg :)  Om du søker på yoga equipment på ebay f eks, så finnes det i mange størrelser og typer, ikke bare ballformet. 

Ah, da prøver jeg det! 😊

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner dessverre ikke det jeg leter etter, så da håper jeg at det finnes en stand med rimelige fitbones på NO 😊

Flere som er aktive med balanse/styrkeøvelser for tiden? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, tonjek said:

Flere som er aktive med balanse/styrkeøvelser for tiden? 

Ja, men vi ønsker oss Fitbone vi og. Og vi vil ha to! :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trener ikke nå, men har gjort litt før, og skal være flink til vinteren, men savner ett konkret treningsopplegg med det utstyret vi har. Må ha noe å følge ellers blir det bare tull. 
Vi har ikke noe fancy greier- da de er- som nevnt sinnssykt dyre. Men vi har en peanøttball, 2 flate biltema puter, 4 halvballer (litt større enn pitpaw sine- kjøpt på ebay) ett rundt balansebrett fra biltema og ett hjemmelaget vippebrett. (begge kledd med gummimatte) Ett par biltema manualer for nakke trening (1kg) +
En tredemølle og ett lite rom som alt står i, så vi mangler bare planen, så burde kjernemuskulaturen bii supersprek ;)
Vurderer å betale noen for å lage ett skreddersydd program til oss, men det var de penga da...

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er litt lite om det på nettet, faktisk. Så mange i verden som har fitpawsprodukter, så mange som har aktive brukshunder som har økt behov for balanse og styrke, og likevel så lite info om temaet? Det er veldig synd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 hours ago, Anette said:

Raptus har onlinekurs i styrketrening for sportshund og familiehund! :) http://raptushund.no/hundekurs/

Holdt på å melde meg på da det var rabatt på kurset, men glemte helt av det- ellers er det for dyrt for meg :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
58 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Holdt på å melde meg på da det var rabatt på kurset, men glemte helt av det- ellers er det for dyrt for meg :/

Du kan melde deg på som observatør, får veldig mye ut av det og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Maries said:

Du kan melde deg på som observatør, får veldig mye ut av det og :)

observatør på online kurs? Eller tenker du vanlig kurs. Vanlig kurs går ikke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

observatør på online kurs? Eller tenker du vanlig kurs. Vanlig kurs går ikke :D

Sorry, leste litt feil, tenkte på det vanlige kurset :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Godt innspill. Tenker at utstilling og løp begge er krevende når det gjelder mentalitet. På løp er det også mye støy, mange andre hunder, gjerne fremmede folk som hjelper å føre spannet i riktig retning, chipavlesing av fremmede, veterinærsjekk på lange løp, passering av fremmede hunder i løypen, osv. Type og bygning dømmes veldig varierende i min rase når man sammenligner rasens spesialutstilling og NKK sine store utstillinger. Er nok derfor jeg tenker slik som jeg gjør.
    • Jeg tenker at utstilling kan være et nyttig verktøy. Dommeren dømmer jo hele hunden, og det er naturligvis ikke alt det er nødvendig å vektlegge like mye, men ting som bygning og bevegelser tenker jeg er viktig uansett hva slags type hund man ønsker å avle frem. Mentalitet tenker jeg også man kan få et lite innblikk i, en utstilling kan jo være en ganske heftig opplevelse med mye støy, potensielt hundrevis av ukjente hunder i alle retninger og ikke minst må hunden tåle å bli klådd på av fremmede mennesker. For å fungere i dagens moderne samfunn med de stadig strengere krav som stilles til hunders oppførsel tenker jeg det er et minimum at hunden kommer seg igjennom en utstilling eller fem uten å klappe sammen eller utagere.
    • På hvilke tidspunkt fôrer dere? Hvor tett opp mot leggetid osv? 
    • Føler jeg er noenlunde på rett vei når det gjelder å studere linjer. Foreldre, besteforeldre, søsken, halvsøsken, osv. Jeg har et ønske om å besøke flere slektninger for å få vite mest mulig. Jeg graver etter info og noterer meg alt jeg kommer over. Tenkte kanskje mer på egenskaper når det gjelder kompensering. Poter, pels, matlyst, utseendet, osv. OK poter + gode poter? OK pels + god pels? OK matlyst + god matlyst? Medium størrelse + stor størrelse? OK bygget + godt bygget? Gemytt er ikke noe jeg ønsker å kompensere, det bør være godt på begge parter. Helse føler jeg ikke har hatt et like stort fokus i min rase som det burde kanskje. Først nå har det blitt mer vanlig å sjekke blant bruksfolk, og det er klart at det finnes rusk med så mange generasjoner uten disse testene. Flere er åpne om sykdommer, men langt fra alle. Dersom vi skal utelukke alle brukstestede med rusk, er det ikke mange individer igjen å avle på. Så å finne en fri partner synes jeg er en god start, gjerne med frie foreldre også. Så blir det å følge opp eventuelle valper og kanskje sponse helsetestene man ønsker å ha svar på for videre avl. Og fortsette å pare mot fri selvsagt. Premiering har jeg litt delte meninger om. Utstilling hvor dommerens personlige mening virker til å spille en god del inn, løp hvor hunder i et spann oppnår samme premiering - men alle hundene er ikke dermed sagt like "gode" og bør avles på. Det er med i betraktningen min da. Jeg ønsker moderate hunder som ikke er ekstrem avlet i noen retning. Det kan kanskje ta noen år før jeg er der jeg ønsker å være, da jeg har ganske forskjellige individer pr dags dato. Klar for å få litt pepper
    • Så merkelig at det er sånn forskjell, for vi i Mossedistriktet har faktisk ikke hatt en eneste direkte dumping i år, så vidt jeg har fått med meg. Vi har også relativt få katter inne for øgonblikket, sammenlignet med i fjor, da vi også hadde flere dumpingtilfeller. 
  • Nylig opprettede emner